Fastsættelse af sæde? Fastsættelse af sæde?
Hej MCG
Jeg købte min første MC (en GSXR 600x 1999 SRAD) i begyndelsen af sidste sæson - og den var mildest talt ikke i 'god' stand.
Skruer manglede, tændrør var ikke skiftet i årevis, forbindelsen til batteriet var 'løs' og ensretteren var stået af - (kæde osv. var selvfølgelig heller ikke vedligeholdt)
Derudover lukkede dækslet til tanken ikke i - så vand i tanken var der også.
Jeg var ikke klar over nogle af de ovenstående fejl - og sælger gjorde mig naturligvis heller ikke opmærksom på det.
Jeg fik hentet service manualen - fik skiftet tændrør og rettet fejlen i batteri-forbindelsen - og fik med jeres hjælp fundet ud af hvorfor den ikke ville lade og derfor blev ensretteren skiftet.
Nu lader skidtet. Tankdækslet er blevet udskiftet til et uden lås (da det er dét som låsemekanismen hæfter sig fast på som er helt voldet væk) - og uden vand i tanken og med nye tændrør, så kører den sgu ganske dejligt.
Men nu er jeg stødt ind i endnu et problem - Jeg kan sgu ikke finde ud af at få sat sædet ordenligt på.
Da jeg fik den var det ikke skruet fast, og jeg troede at det bare skulle være sådan. Men det er blevet irriterende at køre med det, når det kurer frem og tilbage og næsten aldrig sidder hvor det skal - så jeg har anskaffet et par skruer som passer - men det er ikke til at skrue sædet fast, uden at der kommer til at mangle en skrue i den bageste kåbe - så jeg tænkte, at der er et trick som jeg har overset eller ikke kender til?
Jeg beklager meget hvis jeg spørger dumt, men jeg har ikke rigtigt andre at henvende mig til mht. min motorcykel.
Mvh!
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 163
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
et godt råd.. brug en forlænger med en 10top lad være med og spænd med nøgle.eller skralde.
så kan du kværne gevindet... og det er alu...
jeg har skudt nogle messing gevind bøsninger i i stedet nu...
maj 2011
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
maj 2011
Fastsættelse af sæde?