1.328 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Jonas R
Jonas R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Førstegangs-køber Førstegangs-køber

Hej MCgalleri.

Jeg er ny bruger på siden og på udkig efter min første MC, men jeg savner lidt inspiration og gode råd til jagten, hvilket jeg håber at I kan hjælpe med. Jeg har søgt lidt rundt på dette og andre fora, men har ikke lige fundet de svar jeg søger...

Jeg pendler dagligt mellem Aarhus og Aalborg (122 km hver vej), og vil gerne have en MC, der kan bruges som et supplement til bilen, når konen engang imellem gerne vil have denne. Mine primære krav til en MC er derfor, at den skal være driftsikker, velegnet til motorvejskørsel og gerne have en fornuftig brændstoføkonomi. Desuden må den jo også gerne være lidt sjov at køre på... smiley
Selv om jeg har haft MC-kortet i snart 10 år, har jeg meget begrænset køreerfaring. Jeg kigger primært efter en sports-touring cykel, og forestiller mig umiddelbart at skulle smide i omegnen af 40-50'000 kr, men skulle den rigtige cykel vise sig at være dyrere, kan det nok lade sig gøre.

Har I nogle gode forslag til hvad jeg skal kigge efter?

/JRR

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Førstegangs-køber
  • #1   18. dec 2013 Prøv at se min fz6 blot for at se modellen. Den køre fantastisk godt. Moderne indsprøjtningsmotor med rigelig kræfter, samt behagelig kørestilling.
    I den prisklasse skal du forlange en mc med fuld servicebog

• #2   18. dec 2013 En cbr 600 f4. Kan det hele og bare pisse lækker maskine. Min gamle f3 kunne jeg ikke klemme under 15 km/l

• #3   18. dec 2013 jeg tror jeg ville tage en suzuki dl650

• #5   18. dec 2013 Som altid: VFR 750 F RC36-II

• #6   18. dec 2013 Honda VFR 750/800
    smiley

• Jonas R
    Jonas R Tilmeldt:
    dec 2013

#8   18. dec 2013 @Spibatten: Muligvis, men så er det jo godt at man kan lade være med at svare...

Og til jer andre. Tak for input! Så har jeg lidt at gå efter... Keep 'em coming! smiley

• #9   18. dec 2013 Hej. Klart der er mange muligheder. Kig lige på min brugerside, en Yamaha 750 Super Tenere. Nem og køre, en og to mand (kone), er sat op med sidetasker og opbox. Læse mere på siden

• #11   18. dec 2013 Ved godt den i første omgang rammer ved siden af, da det ikke er en sportstourer, men Yamaha TDM 850 eller 900 hvis du er heldig.
    Du kan sidde på den i længere tid end på VFR750 og CBR600, og på småvejene følger den fint de andre. Læsser du den til en ferietur, så har den også et langt bedre moment til at trække læsset.

• #12   18. dec 2013 Henrik s. Jeg synes absolut ikke der er den store forskel på min gamle cbr 600 f3 og min sv1000. Jeg har 76 km hver vej på arbejde

• #13   18. dec 2013 Mindre kubik lig med mindre benzin forbrug.
    Meen jeg ville pgså generalisere, og sige at mindre kubik også var lig med mindre køreglæde.

• #15   18. dec 2013 David C: Ikke korrekt. Min 650'er kører en del længere pr liter en 250'eren. En mindre hårdere tunet motor bruger typisk mere benzin end en lidt større doven motor.

• #16   18. dec 2013 en Suzuki 650 v-storm måske

• #17   18. dec 2013 Hej Jonas R,

Velkommen til MCG smiley

Valget er mange, kommer nok an på præference og lignende. Men skal jeg råde dig og min bedste overbevisning vil jeg helt klart vælge fn Honda Super blackbird 1100xx med indsprøjtning årgang 2001 og op. Når jeg tager cykel til arbejdet køre jeg lige som dig, go 124km være vej.

Min drøm cykel er denne blackbird, prisen js måske lidt højre markedet prus men helt klart værd alle pengene, dog betaler sig at kigge lidt rundt.

Jeg har ikke helt målt 100% korrekt hvor meget min bb køre km/liter, hvis jeg køre pænt køre den ok, mdn lidt mere gas og den slupprer i sig pænt.

Hvorfor lige denne cykel, tja enkelt, det er en soffa flydere der ser godt ud, og stadigt kan præsenterer sig godt på vejen alene eller sammen med en passagerer. Kort eller længere turer passer fint, men den kan også lege med de yngre drenger oc pigerne smiley

Jeg kommer som dig, har haft kortet i langtid, men stået stille i 10+år så mit valg var klart og fortryder ikke det mindste. Kigge under min profil kan du se min sort bb 2001 model hvis du ikke helt husket hvad type cykel det er.

Men ud og prøve hjælper meget.

Held og lykke

• Jonas R
    Jonas R Tilmeldt:
    dec 2013

#18   19. dec 2013 Tusind tak for de gode svar. Så har jeg noget at bruge juleferien på! Og mon ikke at der dukker en stribe nye spørgsmål frem når først jeg kommer i gang med at søge nærmere info på de forskellige cykler... smiley

• #19   19. dec 2013 Ikke under 1000 ccm , og den skal helst rende +300 km/t??.
    Ej, helt seriæst....... Komfort følger ikke altid med flere kubik, så prøv måske også en CBF 600 a la min, eller en SV 650, ER6 osv. De er motormlssigt rigeligt store til pendlerkørsel, har et fornuftigt forbrug i dæk, sliddele og brændstof og desuden kan de fåes til rimelig pris uden at være 20 år gamle

• #20   19. dec 2013 Nu er det selvfølgelig svært, at anbefale en MC, der stort set ikke er kommet på markedet endnu, men Yamaha MT-07 ser vanvittig lækker ud, er en splinterny MC og prisen på 75.000 sidder lige i skabet for en helt ny MC.

Det er dog 50% mere oveni dit budget, men de første små test fortæller om en spændende MC.

• #21   19. dec 2013 Er en R maskine for hård til og pendle med?
    ellers tag et tit der...
    R1 eller Gsx-R 750. fra 98 og frem
    om man sidder godt eller dårligt er nok mere hvordan man er som person

• #22   19. dec 2013 Står selv og kigger på pendler cykel til 2x25 km og kigger selv på følgende:

Yamaha XJ600 / Xj6
    Kawasaki ER-6
    Honda Hornet / VFR750
    Suzuki Bandit.

Lige pt har jeg dog kørsels erfaring på de 2 første, kunne jo ske de 2 andre måske var bedre :P. Men det finder jeg ud af engang til foråret.

• #23   19. dec 2013 Det allervigtigste er at du sdder godt, når du skal så langt. Derfor glem alt om de foreslåede sportscykler. Med de penge du har til rådighed, er der mange muligheder:

BMW, V-Strom, Honda NTV eller Revere, Suzuki VX800, de kan muligvis hitte en Sachs Roadster (det bliver simpelthen ikke bedre, så er der Hondas VFR RC 36 modellerne -næsten uopslidelige.

Besøg evt brdr. Jensen i Horsens. De har ikke verdens bedste ry, men de har et meget stort lager og de er ikke karrige med prøveture. Du skal nok prøve nogle stykker,

• #24   19. dec 2013 ....og så er de altså heller ikke værre:-)

• #25   19. dec 2013 Knud, du mener måske at nogen af dem jeg kigger på er sportscykler??

• #26   19. dec 2013 H

• #27   19. dec 2013 Der var i hvert fald en der foreslog en CBR, og en anden der foreslog en R6

• #28   19. dec 2013 Var så ikke mig...

Kommentér på:
Førstegangs-køber

Annonce