1.215 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Klage over afgift kræver tålmodighed.. Klage over afgift kræver tålmodighed..

Jeg klagede over afgiften på min gamle lille mc for 15 måneder siden og var blevet stillet en afgørelse i udsigt i næste måned. Men idag kom der så et brev fra Skat om at grundet mange klager kan de ikke nå det til tiden, men de regner med at have truffet en afgørelse senest 1. April 2014! Hvis det holder stik er det en behandlingstid på ca 22 måneder, - det er jo fuldstændig vanvittigt!!
Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klage over afgift kræver tålmodighed..
  • #1   8. okt 2013 Hvilken mc - og hvad klagede du over ??

• #2   8. okt 2013 Det er på ingen måde i orden at holde folk, og deres penge hen på den måde...

det er ikke noget der burde tage over en uge at få afklaret...
    der burde ryddes op i deres bunke af lort, så folk kan få en fin og hurtig behandling af deres sager..

mvh

• #3   8. okt 2013 Du skal bare ringe til dem HVER dag samt skrive en mail HVER dag.. til sidst bliver de irriteret og kommer frem til en beslutning for at spille for det smiley

• #4   8. okt 2013 og da de nu er så tosset over du ringe hver dag... så bliver udfaldet sikkert også derefter...

næ de burde få ryddet op i deres bunke af lort så folk kan få en ordelig services...

mvh

• #5   8. okt 2013 Det er en gammel Honda CB 250 N fra 81 og jeg klagede over at de vurderede handelsprisen for højt (13800 kr) og at de satte nyprisen højere end en CB 400 N samme årgang. Det hænger jo ikke sammen..
    Cyklen er iøvrigt solgt for 2 mdr siden for 7700 kr uden syn men 100% i orden.
    Det er nok småpenge det drejer sig om, men jeg er irriteret over at betale på, hvad jeg synes er, et forkert vurderingsgrundlag.

• #6   8. okt 2013 Hmmm......og så er der dem, som Holmeren refererer til. Dem der konstant brokker sig - bare for at brokke sig. Det er dem der er tidsrøverne for systemet og blokerer for dem, der har brug for det. Men det er jo tidens tand - mig selv, mig selv og mig selv. Hvad kan samfundet gøre for mig.....og ikke omvendt.
    smiley

• #7   8. okt 2013 Ja, så synes jeg sgu du er en brokrøv.Thumper - dk
    Handelsprisen er hos en forhandler. Og det kan jo ikke gøres mindre, når forhandleren skal give garanti på alle maskiner.

• #8   8. okt 2013 Prøv du at skylde skat penge i 22 måneder ! Damn de sku nok gøre sit for at få deres penge betydeligt hurtigere !

• #9   8. okt 2013 Til James B
    Det med handelsprisen kan du måske have en pointe med.. hvis det da ikke var fordi at den eneste til salg på vurderingstidspunktet var ved en privat mand.. Og tro mig, - jeg HAR set ordentligt efter!
    Og jeg mener jo ikke at den kan have været dyrere fra ny end dens storebror, vel? Og det er Skats egne vurderinger jeg bruger som grundlag.
    Hvis det er at være en brokrøv at bruge de klagemuligheder og retninglinier som enhver retskaffen borger har mulighed for, ja så må det du gerne synes det smiley
    Og desuden ligger jeg ikke samfundet til last på nogen mulig måde! Tværtimod bidrager jeg med en det meste af min løn på mange måder, det kommer helt naturligt når man har 3 børn, 2 biler og en MC smiley
    Med venlig hilsen Jesper

• #10   8. okt 2013 Det er jo ikke brok for at brokke sig.. det er brok for at få tingene gjort hurtigere.. men jeg vil give jer ret i, at de burde ansætte nogle mennesker der kunne skubbe tingene igennem systemet noget hurtigtere.. det er sikkert en flok kontorfinker, uden en stand forskid på hvad en MC er værd, der så skal søge nettet tyndt og meget mere.. Ansæt en flok mennesker der ved hvad tingene er/kan være værd så de kan smide et tal på.. og ved en klage, så det indsende en flok billeder der viser standen, samt dokumentation på maskinen er din, eller dukke op hos dem så de kan se maskinen smiley og så bare lave en udbetaling med det samme når det er ordnet, istedet for det skal igennem 180 mennesker før pengene lige igen skal overvejes..

• #11   8. okt 2013 Jeg venter også på afgørelse af min klage. Indsendte klagen i august 2012, efter utallige opkald og rykkere (af mig) fik jeg brev om en forventet afgørelse september 2013. Stadig intet svar til dags dato. Hvis der går 2 år ville afgiften jo alligevel være faldet, så nu skal den da være lidt ekstra nedsat.

Jeg tror jeg søger job hos dem. De må da mangle meget personale når de har så travlt.

• #12   8. okt 2013 Tjaa det er jo derfor behandlingstiderne er så lange.. de håber folk giver op

• #14   8. okt 2013 Jeg har også ventet i næsten et år, pt gik den fra 32000kr til 23500kr men det er stadig rigeligt. for en 96 thunderace lavet til fighter, uden noget fint, så er det tæt på hvad den kan koste med plader. Men de er noget langsomme

• #15   8. okt 2013 Jeg afventer stadig min. De forventer at have svar starten 2015.
    Det er helt vildt!

• #17   8. okt 2013 SKAT ER NOGLE SVIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #18   8. okt 2013 Søren, jeg har betalt mingift nu, derfor er det vel den afgift som er gældende ved indregistrering?

Eller tager jeg fejl

• #19   8. okt 2013 Det er tilsyneladende meget forskelligt med disse tider for afgørelser. Jeg klagede den 12 september over afgørelsen på min GPZ900, og i dag kom svaret med en 33% nedsættelse i forhold til første "udkast".. Jeg havde også vedhæftet flere annoncer på tilsvarende cykler, så de ikke skulle bruge tid på det..
    Jeg mener at 4 uger er helt acceptabelt, og helt uden at rykke for svar.

• #20   8. okt 2013 Syntes folk bitcher

Køb en mc uden afgift hvis i har råd til og gamble. Enten vinder man eller også taber man fuck der meget tuderi. Vil man kende prisen køb i dk.

• #21   8. okt 2013 Michael..

syntes fame det er en provokerende smører du kommer med der...
    og for ikke at komme med for mange grimme udtaleser vil jeg ikke kommenterer på det..

mvh

• #22   8. okt 2013 Michael ....

.....
    ....
    ...
    ..
    .
    -_-

• #23   8. okt 2013 ved ikke om det provokeren jo måske men er træt af jeg skal afvente 1 time hvergang jeg skal ringe til told og skat pga de skal bruge tid på en masse klager over ting,.
    det er da simpelt hvorfor skal en maskine man henter hjem fra udlandet være billigere end en en dansk sælgene maskine?

hvis man får den billigere går det danske markede jo i stå. og man har vel på en eller anden måde en retnings linie når man henter hjem fra udlandet og gå ud fra noget realistisk end noget urealistisk lavt .

jeg fik min cykel hjem fra england jeg tog ind til skat ventet der inde 1 time fik den vudderet og fik så regningen betalte med dankort og fik plader tog ca 1 time og 15 min afgiften var som jeg hade regnet med ud fra hvad andre maskiner ca stod til syntes så min var i langt bedre stand hvilket var grunden til jeg hentet den hjem fra udlandet.

Ja told og skat er nogle banditter og nogle sløve nogle enda men tror så også at det er dem i dk der har flest klage sager samt en helveds massse bøvl med folk der er kreative som de bruger meget tid på.

for og ryde lidt op i det eller sættte det lidt på spids. hvor mange af jer der brokker jeg har lavet korrekt forskuds opgørelse , og laver rigtigt kørselfradrag og på anden måde køre helt clean linier, er i så fine i kanten kan jeg godt forstå man er utilfreds.

.

men vil stadig mene man gambler hver gang man satser på noget uden dobbel streg under beløb man kunne jo bare betale de der små penge inden man køber en vare for og få en forhånds vuddering

• #24   8. okt 2013 busa hvad med dem der skylder skat penge hvorfor skal de have så lang snor??? det går da ud over alle,

er håndværker så er bestemt ikke forelsket i skat på ingen måde men betaler sku mine ting uden brok da jeg selv vælger hvad jeg køber og undersøger tingene

• #25   9. okt 2013 klaget over min afgift i august 2012, fik brev i sidste uge , om jeg kan forvente et svar i april 2014

• #26   9. okt 2013 kan da godt være man spare et par tusinde på sådan en gammel cykel, men vil man ikke gerne give dem for at få adgang til sin cykel 2 år tidligere? Det er måske derfor de har så lang ventetid, for at folk skal betale overpris for at få adgang til deres cykel her & nu?

• #27   9. okt 2013 Førhen skulle man da fremvise sit køretøj ved klage, det
    er da ikke nemt hvis den er solgt?
    Eller gør man ikke sådan mere?

• #28   9. okt 2013 forresten

CITAT

Er du interesseret i at vide afgiften på den eller de udvalgte biler, inden du kører afsted, kan vi tilbyde dig en forhåndsvurdering for kr. 250,- pr. bil. Forhåndsvurderingen er det, vi umiddelbart mener, afgiften vil være. Den endelige afgiftsvurdering kan ændre sig, når vi har alle data på bilen, efter den er toldsynet. Du kan også få en helt fast pris på afgift og indregistrering for kr. 500,-. Til det skal vi bruge stelnummeret, 1. registreringsdato og km-stand. Forhåndsvurderingen godtgøres, når vi afgiftsbehandler og indregistrerer bilen. Du indbetaler forud på vores konto i Danske Bank: Reg 4955 konto 0010976405.

taget fra http://www.automentor.dk/9544/Selvhenter

så stop med og tude og spild tiden hos skat med piverri over i troe afgiften var lavere når i henter ting i udlandet ,.

Kommentér på:
Klage over afgift kræver tålmodighed..

Annonce