{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved salg af MC, Prøve tur.
  • #1   13. sep 2013 Ikke så meget men du kan jo sikre dig så godt som muligt før han køre(Billed af kørekort osv)
    At han ligger et depositum og så videre derud af.

• #2   13. sep 2013 Sæt dig bagpå smiley

http://www.youtube.com/watch?v=K3249KCPpPY

• #3   13. sep 2013 Få nogle penge på forskud , så har du lidt til evt. Skader de laver.

• #4   13. sep 2013 Sig til køber, at han skal tage sit pas med og lade det ligge hos dig under prøvekørslen......

• #5   13. sep 2013 Han skal betale for den inden han prøvekøre ... der er alt for mange sager hvor folk bare er smuttet.

• #6   13. sep 2013 jeg plejer at forlange salgprisen som depositium før prøvetur, derved får du kun seriøse intresserede og undgår div testpiloter bare for sjov typer, og har endnu ikke haft nogen som så har sagt nej til dette, andet kun stor forståelse for denne metode.
    Måske er der naturligvis nogle som siger ok så er jeg ikke intresseret afligvellet, men pyt med det synes jeg for så var de nok ikke seriøse trods alt smiley

• #7   13. sep 2013 Hvis han vil købe så har han penge, ellers så daf ind til en forhandler hvis det bare er en køre tur han vil ha.

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Svar: 10
    #8   13. sep 2013 Lasse n. Hvis du bad mig om at tage kontanterne med ville jeg ikke komme for jeg gider da ikke få fat i 50.000 for at prøve en tur som jeg så måske ikke er intra i alligevel.

• #10   13. sep 2013 Rasmus D.
    Hvis du prøver cyklen og den er noget for dig - så er der betalt. Hvis du kommer tilbage og cyklen er i samme stand som da du satte dig op - og du ikke er interesseret, så får du pengene retur.

• #11   13. sep 2013 smiley ha John p. Det kunne min svigerfar også ha sagt

• #12   13. sep 2013 han er din svigerfar... smiley smiley

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    aug 2008

#13   13. sep 2013 John P. Jeg render ikke rundt med 50.000 i kontanter og regner heller ikke med at mange gør det.
    Søren A. Ja men hvis jeg ikke syntes maskinen er prisen værd så skal jeg til og ned i banken med dem igen og hæve dem igen næste gang jeg skal se på en mc.

• #14   13. sep 2013 @René Wagner (Roskilde) .
    "der er alt for mange sager hvor folk bare er smuttet." - en sag er uden tvivl for mange, men hvad er det egentlige tal så i forhold til antallet af samtlige andler? Bare for at få risikoen i perspektiv, inden man råber "Ulven kommer".

• #15   13. sep 2013 rasmus d hvis du kommer for at købe en mc så har du vel kontanter med

• #16   13. sep 2013 Jeg har altid købsprisen i kontanter når jeg handler mc, det er det rareste for begge parter, og jeg har altid fået kontanter når jeg har solgt mc.

• #18   13. sep 2013 Har læst mig til 3 tilfælde i år, ved godt der måske er lavet 1000 handler, men det er da en dum risiko at løbe, når løsningen er så simpel smiley

• #19   13. sep 2013 Jeg lod min bil stå og han tog et kopi af mit kørekort da jeg skulle prøvekøre en mulig MC, men hvis folk kommer med bussen og hverken har ID eller 2 kr med, så det bare farvel igen.

• #20   13. sep 2013 Lad os antage at du har en nyere brugt mc til 150.000 til salg? Det er de færreste der ligger inde med den form for kontanter, samt du samtidigt også udelukker folk der skal låne pengene i banken. De færreste tager lånet før end de finder den, som de vil have.

Er man så paranoid burde man nøjes med at få det, som en forhandler vil give.

• #21   13. sep 2013 Jeg tager som regel en snak og mærker efter om der reel interesse, hvis der er hul igennem snakker vi pris og slutter med en prøvetur. Sund fornuft er endnu ikke forbudt. Hvis en køber ikke må prøve må man jo sælge til en forhandler smiley

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    aug 2008

#22   14. sep 2013 Jeg har aldrig kontanterne med første gang jeg skal ud og se på en mc da jeg aldrig køber på stedet. Jeg ser prøvekøre og tager hjem og tænker over det så hvis en sælger vil have mig til at tage pengene med på forhånd så gider jeg ikke handle med ham så hellere efterlade pas eller bilen man ankommer i.

• #23   14. sep 2013 Rasmus D Du er netop så 1 af de for mig useriøse køber som tager rundt og prøvekører en hel masse mc , og jeg for mit vedkommende gider ikke bruge tid og udsætte mig for div testpiloter som så ikke er intresseret i det afligvellet

og hvis det så afholder en måske køber så kan jeg godt leve med det,, jeg har altid selv kontanter med for når jeg har handlet/budt en pris på en for mig intressant mc og tager ud og kikker/prøver den så tager jeg den med hjem med det samme. hvis det skal overvejes og efter tænkes osv så er man i min verden nok ikke særligt intresseret/seriøs i at købe men bar en Testpilot på andres bekostning

• #24   14. sep 2013 vil også se folk an, hvis det er en "Ghost rider DK" type så er det nok se men ikke røre og farveller, folk skal virke fornuftige og seriøse, hvis det "bare" er for at prøve at køre på feks. min MC så daf ind til en forhandler når de har åben hus.

• #25   14. sep 2013 Man kan som køber også have interesse i et par forskellige cykler - og står valget mellem to cykler og man ønsker at se dem begge og sammenligne, så er muligheden at man medbringer en bank noteret check som man lægger i depositum.

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    aug 2008

#26   14. sep 2013 Hvis det er en brugt mc kan man jo ikke vide om den er i ordentlig stand før man har prøvekørt og set mc'en så medmindre du sælger fabriksnye mc'er så kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle betale 10 kr i benz så man kan prøvekøre en mc.

• #27   14. sep 2013 vi har jo haft det her emne oppe før for 1 måned siden, self skal man ikke lægge penge til side, har man ikke en ekstra mc og selv kan kører med, må man jo side bag på, eller lade fører aflevere kørekort, eller lade sin bil (til højre værdi end mc) stå tilbage, de gange jeg har prøvekørt har jeg enten givet min kæreste i pant, eller har haft sælger med ude på en anden mc. overvejede dog at stikke af da på mc'en da kæresten stod i pant! smiley smiley

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    aug 2008

#28   14. sep 2013 Elias G: Lige præcis kan ikke forstå hvorfor man skulle have kontanterne med.
    Martin. Men fair nok at du vil gøre det på din måde vi skal jo heldigvis heller ikke handle.

• #30   14. sep 2013 Nemlig Rasmus, vi skal slet ikke handle.

• #31   15. sep 2013 Ville da aldrig give købspris i pant for en mc jeg skulle prøvekøre, hvordan skulle jeg sikre mig at sælger ikke står og siger "hvaffor nogen penge ?" når jeg kommer tilbage

• #32   15. sep 2013 lavede en det træk var han da sikret et 10 års abonnement på hærværk af alle hans ting, man kender jo hans address.

• #33   15. sep 2013 Den med bilen i pant, der har været eksempler på folk der stiller en stjålen bil i pant og så stikker af med mc bagefter

• #34   15. sep 2013 Ja med en stjålet bil, men man sikre sig lige at den ikke er det, kom en i en stjålet bil og ville prøve min mc, så ville de største og rødeste alarm klokker ringe så de kunne høres til alperne.

• #35   15. sep 2013 Så du vil simpelhen undersøge om sælgers bil er stjålet inden han må prøve din mc, altså efter han har givet dig prisen i kontanter.

Jeg forstår pludselig godt, at der er mange mc'er til salg der aldrig bliver solgt

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    aug 2008

#36   15. sep 2013 Bare få ham til at efterlade bil og pas det er det jeg gør hver gang.

• #37   15. sep 2013 hold nu kæft, det sku da ik noget problem at se om køber har rent mel i posen, har han stjålet bilen vil han nok ikke give sin ID ud (kørekort/pas)

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    aug 2008

#38   15. sep 2013 Nej og hvis han ikke vil det jamen så må han jo undvære prøveturen.

• #39   19. sep 2013 Lige en bemærkning med hensyn til risiko. Det er i sælgers interesse at en potentiel køber prøverkøre en mc - ellers kan man ifølge købeloven ikke fraskrive sig reklamationsretten. Men kører den potentielle køber galt er det sælgers forsikring der skal dække og det er bestemt ikke sikkert at man kan få rettens ord for at man kan få det dækket tabet af den potentielle køber. Specielt hvis man kun har ansvarsforsikring på cyklen er det noget man bør være opmærksom på ...

• #41   21. sep 2013 Imho afhænger det også meget at maskinen og den potentielle købere hvad der kan lade sig gøre på fra min matrikkel.... Det er en vurderingssag fra gang til gang hvilken risiko man vil tage. Men jeg har altid fået en prøvetur i/på de mc'er/biler jeg har været ude at se på blot ved at lade købe se mit kørekort.

• #42   22. sep 2013 bum bum... så blev min ninja da lige solgt... eller det vil sige vi aftalte en pris og så køber han når jeg har fået den synet...

28.500.. med min jakke og lidt ekstra udstyr oven i. havde regnet 29.000 så jeg er sq meget tilfreds!

Og så til emnet... prøveturen forgik ved jeg lige så kørekort, og det var så det, så kørte jeg foran, og nogle gange lod jeg ham komme op og gi' gas og føre an, så han kunne teste den. Det var super, skal bare lige ha' den synet.

• #43   22. sep 2013 super

Kommentér på:
Ved salg af MC, Prøve tur.

Annonce