Godt træt af alle mulige lorte regler! Godt træt af alle mulige lorte regler!
Jeg har fået købt mig en sv650 men jeg er 20 så jeg måtte vente på jeg fik det lorte kit hjem fik, det kom så hjem igår og satte lortet i. Så jeg var glad for at jeg nu ville kunne kører til syn og få den omregistreret og at jeg nu kunne kører på den lovligt! Men nææææh nej man kan nu ikke selv putte lortet i for det skal der en mekker til at give et stempel på at det nu også sidder i! Så jeg skal nu får et stempel et eller andet sted som jeg sikkert skal betale for !!! Jeg er pissed, plus jeg så skal til omsyn han var dog flink nok til at ville gøre det gratis. Men er der nogle der ved hvor jeg skal få sådan en godkendelse på at det droslingskit nu også sidder i? Jeg er fra Ishøj / stor Kbh, så det må gerne være der i nærheden??? På forhånd tak
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.021
Det klarer det nærmeste mc værksted, men de skal selvfølgelig lige skrue lidt, så de er sikre på at den drosling de skriver under på, også er monteret.
Men mon ikke det kan klares på 1/2 time
jun 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 56
jun 2013
jun 2013
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.233
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
du får lige lidt godt at se på imens du falde lidt ned igen...
mvh..
P
A
T
T
E
R
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 162
Min lille bil som jeg bruger til den daglige kørsel er for eksempel opgivet til 75hk men er rullet til 83,6hk og der er ikke gjort noget ved den.
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.232
jun 2013
nov 2008
jun 2013
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 147
Det havde jeg også selv monteret, og havde hverken stempel eller noget med andet end tüv papiret da jeg kørte i synshallen - der var sgu ikke nogen som brokkede sig ?
jun 2013
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
Kan man også få sin mekaniker til at skrive under på at køleren og slangerne kun er til pynt?
Og hvis man så bliver stoppet og bonget, hvem hæfter så for at køretøjet ikke er i lovlig stand?
Hmmm.. Apropos.
Hvis synsmanden ikke skal / kan tjekke om køretøjet overholder detailforeskrifterne, hvor mange betjente her i landet er så udstyret til det på deres patrulje??
Eller er det værste der kan ske simpelthen at man bliver indkaldt til syn?
Øhhh, mekaniker?
Jeg håber nogen enten kan linke til / paste noget lovtekst der siger at man skal have underskrift fra en mekaniker før man kan få synet en mc som droslet.
Men endnu mere håber jeg at nogen siger mig det ikke er sådan indrettet.
Som sagt; hvad er en synsmand til for hvis ikke han får syn for sagen?
Jeg tror synsmanden har haft en lille blodprop da du var på besøg, og simpelthen sendte dig i byen efter kartoffeljuice..
Hvis loven er på synsmandens side, så må det være for at forbinde en ekstra udgift med det at få fjernet droslinger..?
nov 2008
jan 2012
"Hvis loven er på synsmandens side, så må det være for at forbinde en ekstra udgift med det at få fjernet droslinger..? "
Man kan sagtens få synet mcén som fuld power med droslingen i. når det er den vej så er de ikke så pivet
jun 2013
jun 2013
jun 2013
nov 2008
feb 2013
Gerne en der aldrig har lavet opgaven før.
Fortæl ham at det er snothamrende ligegyldigt om der sidder droslinger i når han skriver under.
Skule de alligvel undersøge om der sidder droslinger i til synet (eller efter) og der IKKE sidder droslinger i, eller i hvert fald ikke som han skrev under på der var, så kan han bare sige "jamen jeg sværger"
Det er ejeren der får straffen uanset hvad ejeren siger.
Du kan jo have fjernet droslingerne mellem mekkern og synern
Så bed ham skrive en underskrift for en hund og så er det det.
Det ville jeg helt sikkert selv gøre..
Rettelse.
Jeg ville spare hunden og få min ven til at skrive en lap papir.
Er det ikke nok så ville jeg syne den uden og køre på den alligevel.
Det værste der kan ske er at du får en bøde på 3000-10000 afhængig af om det er første eller syvende gang du bliver stoppet.
Ansvarsforsikring dækker og politiet må ikke tage dit køretøj selv om det er 7. Gang på en måned du har kørt på det og er blevet bragt til standsning.
Mener du bare kan syne den som ikkedroslet mc.
No problemo.
Problemet kommer først når du er blevet stoppet og æggeskallen ikke siger "nåh ja det kan jeg da godt se er åndssvagt. Og du har jo fødselsdag snart så ja ja... Jeg tror snart jeg bliver kaldt ud på en opgave så du var heldig den her gang...".
Hvis ikke betjenten siger det, så siger han at han ikke må lade dig køre videre
Så må du sige du trækker den ind i et boligområde og låser den, så vente 20 minutter og så køre videre
Luxusproblem!
jan 2012
Tror slet ikke i er klar over hvad det egentlig er i beder om
jun 2013
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Kan du ikke køre hen til det nærmeste værksted og flå karburatorerne af på deres parkeringsplads, og få førstesvenden til at kikke ned og se at skiverne er der.
Hvis du kombinere det med en kage, så er jeg squ sikker på at den er hjemme...
nov 2008
Chris G som var ifølge de gamle regler jeg havde også en bekendt til at hjælpe mig med det og så bare op til syn
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
da du sagde du var fra ishøj poppede den altså op i mit hoved... sorrrrry! og ja det er nogle lorte regler, skid på dem og tag chancen (men kør ordentligt og stadig med forsikring ofc.) eller følg dem... your choice.
jan 2012
Det er mc værkstedet der har forstand på mc motoren !! og det er som det skal være.
I får det til at lyde som en latterlig bagatel, en underskrift på at et meget specifikt stykke arbejde er udført, er ikke en bagatel. Og snyd kan straffes urimeligt hårdt..
teoretisk kan man, hvis man får en falsk underskrift. Sælge sin mc samme dag som man har fået underskriften på droslingen, og fået den synet med den, til en ung mand som kører sig selv eller andre ihjel,1 time efter underskriften er sat på en mc med 40hk som burde have 15....
Den bliver let for værkstedet at bortforklarer tror i ikke ?? men de fik en sølle hundredekroner seddel for at snyde...
Det er lige så dumt som at stjæle de gamle damers taske, indeholdende 40kr og et pensionistbevis....;-)
feb 2013
Men i den virkelige verden afhænger det af at mekanikeren for det første tilstår blankt at han ikke kiggede som han skulle.
Dernæst skal det også forholde sig sådan at der faktisk ikke er droslinger i, og en evt fører af mc'en roder sig ud i noget der gør at man vil begynde at kigge efter om mc'en er droslet. Hvilket den så ikke skal være.
Og så skal den sigtede selvfølgelig give aben videre til mekanikeren, og altså ikke være retskaffen.
Hvis der ikke var droslinger i ville jeg undlade at anbefale dokumentfalsk i de fleste tilfælde.
Men når den er droslet som mekanikeren skriver under på, så vil jeg altså på det kraftigste anbefale at bruge lidt social kapital frem for en hel dagsløn i mønter på at få en mekker til at rende populisternes dobbeltarbejds lorteærinde
Da der er droslinger i synes jeg du skal forklare en mekaniker at han skal indrømme han ikke har kigget for at blive straffet for dokumentfalsk.
Lad ham prøve hvor voldtam den er.
Lok ham så evt med noget lidt mere anstændigt end end fedtet hund
Hvis ikke der er noget jeg overser?
jan 2012
En mekanikker skal ca have en indtjening på 500,-/time 37 timer pr uge, for at forretningen render rundt, så at svindle sig til en for ham "sølle" sum, tror jeg ikke mange vil.
Jeg smutter her
feb 2013
Giver egentlig meget god mening nu du skitserer de pengestørrelser man normalt arbejder i.
For mcisten er det selvfølgelig super at slippe lidt billigere og alting ser 100% lovligt ud. Men for mekanikeren er incitamentet svært at få øje på.
En gratis omgang ispinde til hele sjakket og en prøvetur på en droslet sv. Tror faktisk selv jeg ville takke nej, især hvis ikke det var en kunde jeg havde haft før.
Godt jeg ikke selv har det problem og bare sætter mig op og kører her ved solnedgangstid
Mvh
Og held og lykke jonasE
jun 2013
jun 2012
jun 2013
jun 2012
nov 2008
er det andre gas spjæld så tag de gamle med
ved ikke lige hvad der ellers er af muligheder
men så lad os da sige 250
jun 2012
Men ja, det er som regel bare indsugningens størrelse man ændrer.
maj 2012
Emner: 6 Svar: 18
jun 2013
mig om at få den på rulle felt!!! har aldrig hørt noget lignene !! det endte så med jeg samme dag kørte til bilsynroskilde, som kiggede TUV papirene igennem og så at stemplet var der, så var den sku i orden der!
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 147
Jeg var taget tilbage og havde krævet godtgørrelse for det unødvendige stempel fra mekanikeren. Derefter var der røget en mail afsted til forbrugerklagenævnet med en detaljeret beskrivelse af forløbet.
Fucking amatør.
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 6 Emner: 6 Svar: 520
feb 2013
Der må være en eller anden form for reglement, som han må have brudt på bare 1 område.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
jun 2013
Godt træt af alle mulige lorte regler!