2.192 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Godt træt af alle mulige lorte regler! Godt træt af alle mulige lorte regler!

Jeg har fået købt mig en sv650 men jeg er 20 så jeg måtte vente på jeg fik det lorte kit hjem fik, det kom så hjem igår og satte lortet i. Så jeg var glad for at jeg nu ville kunne kører til syn og få den omregistreret og at jeg nu kunne kører på den lovligt! Men nææææh nej man kan nu ikke selv putte lortet i for det skal der en mekker til at give et stempel på at det nu også sidder i! Så jeg skal nu får et stempel et eller andet sted som jeg sikkert skal betale for !!! Jeg er pissed, plus jeg så skal til omsyn han var dog flink nok til at ville gøre det gratis. Men er der nogle der ved hvor jeg skal få sådan en godkendelse på at det droslingskit nu også sidder i? Jeg er fra Ishøj / stor Kbh, så det må gerne være der i nærheden??? På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt træt af alle mulige lorte regler!
  • #2   20. aug 2013 Havde du sat dig lidt bedre ind i sagerne, havde du sluppet for at være så pissed....

Det klarer det nærmeste mc værksted, men de skal selvfølgelig lige skrue lidt, så de er sikre på at den drosling de skriver under på, også er monteret.

Men mon ikke det kan klares på 1/2 time smiley

• #3   20. aug 2013 Jeg er skam bare en smule frustreret, men det skal da selvfølgelig ikke gå ud over dig smiley ej jeg søger skam bare lidt hjælp også skulle jeg bare lige have det ud af kroppen ! smiley

• #4   20. aug 2013 jamen ville det nemmeste ikke være at de bare lige kørte den på et rulle felt og den så gerne skulle vise de 48 hk ? smiley

• #5   20. aug 2013 også undre det mig bare at et syns sted til mc så ikke har et rullefelt så de selv ville kunne tjekke effekten ?

• #6   20. aug 2013 Hørt om Google??

• #7   20. aug 2013 altså værkstedet kan jo ikke gøre ved hvis han har pillet lidt siden, så hvis de er flinke så sætter de bare stemplet

• #8   20. aug 2013 jeg kan sgu godt forst du er ved at brække dig, over alle de lorte regler...

du får lige lidt godt at se på imens du falde lidt ned igen...

mvh..

P
    A
    T
    T
    E
    R

profilbillede
  • #9   20. aug 2013 Jonas for helvede, du er 20, så du er vokset op med google i røven..... brug det og undgå mavesår i fremtiden smiley

• #10   20. aug 2013 Busa er din ven... ;-p

• #11   20. aug 2013 At smide den på et rullefelt ville være en straf for dig selv, de fleste køretøjer har flere kræfter end de er opgivet til. Det er noget producenterne gør, for hvis de reklamerer med at motoren har 100hk og den så kun har 99,9hk, bliver folk pissesure over at blive snydt. Har den derimod 105hk, så er folk ovenud lykkelige, så har de jo fået noget gratis.
    Min lille bil som jeg bruger til den daglige kørsel er for eksempel opgivet til 75hk men er rullet til 83,6hk og der er ikke gjort noget ved den.

• #12   20. aug 2013 Kasper det passer altså normalt ikke på motorcykler.

• #13   20. aug 2013 Men se her der er folk da enige om at man godt selv må montere det så længe man har alle papirene med, hvilket jeg jo havde ? http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Off-Topic/153490-maa_jeg_selv_montere_droslingskit

• #14   20. aug 2013 ja i 2010 ifølge de gamle regler

• #16   20. aug 2013 Og busa jeg takker for opmuntringen smiley

• #17   20. aug 2013 Har da lige fået synet kærestens SV650 med droslingskit.
    Det havde jeg også selv monteret, og havde hverken stempel eller noget med andet end tüv papiret da jeg kørte i synshallen - der var sgu ikke nogen som brokkede sig ?

• #18   20. aug 2013 hvor er det sygt... hvor var det henne ?

• #19   20. aug 2013 Hvad er en synsmand til for hvis ikke han "får syn for sagen"?

Kan man også få sin mekaniker til at skrive under på at køleren og slangerne kun er til pynt?

Og hvis man så bliver stoppet og bonget, hvem hæfter så for at køretøjet ikke er i lovlig stand?

Hmmm.. Apropos.

Hvis synsmanden ikke skal / kan tjekke om køretøjet overholder detailforeskrifterne, hvor mange betjente her i landet er så udstyret til det på deres patrulje??

Eller er det værste der kan ske simpelthen at man bliver indkaldt til syn?

Øhhh, mekaniker?

Jeg håber nogen enten kan linke til / paste noget lovtekst der siger at man skal have underskrift fra en mekaniker før man kan få synet en mc som droslet.
    Men endnu mere håber jeg at nogen siger mig det ikke er sådan indrettet.

Som sagt; hvad er en synsmand til for hvis ikke han får syn for sagen?

Jeg tror synsmanden har haft en lille blodprop da du var på besøg, og simpelthen sendte dig i byen efter kartoffeljuice..

Hvis loven er på synsmandens side, så må det være for at forbinde en ekstra udgift med det at få fjernet droslinger..?

• #20   20. aug 2013 du kan jo stadig godt selv afmontere det igen så ser ikke hvorfor der skal være en mekker der skal skrive under

• #21   21. aug 2013 @Mc.a.

"Hvis loven er på synsmandens side, så må det være for at forbinde en ekstra udgift med det at få fjernet droslinger..? "

Man kan sagtens få synet mcén som fuld power med droslingen i. når det er den vej så er de ikke så pivet smiley

• #22   21. aug 2013 nej det giver ingen mening, at man skal have en mekker til at skrive under på at det er i, da jeg netop selv kan fjerne det og det er jo heller ingen af dem der hæfter hvis det ikke er i, for jeg kan jo selv ha fjernet det.... det er sku ikke gennemtænkt..

• #23   21. aug 2013 Nu har jeg lige ringet til fa.moto de ville så gerne åbne den op og kigge om det sad i for 700 kr det er da til grin at jeg skal betale så meget for noget jeg selv har lavet man !

• #25   21. aug 2013 Hvis der er nogle der har et forslag til en løsning hvor jeg kan få det lavet med det samme, må de meget gerne sige det smiley

• #26   21. aug 2013 tag ud til et mindre værksted 100kr under boret burde han vel kunne gøre det for kunne

• #27   21. aug 2013 Jeg vil også anbefale at finde et selvstændigt værksted.

Gerne en der aldrig har lavet opgaven før.

Fortæl ham at det er snothamrende ligegyldigt om der sidder droslinger i når han skriver under.

Skule de alligvel undersøge om der sidder droslinger i til synet (eller efter) og der IKKE sidder droslinger i, eller i hvert fald ikke som han skrev under på der var, så kan han bare sige "jamen jeg sværger"
    Det er ejeren der får straffen uanset hvad ejeren siger.
    Du kan jo have fjernet droslingerne mellem mekkern og synern smiley

Så bed ham skrive en underskrift for en hund og så er det det.

Det ville jeg helt sikkert selv gøre..
    Rettelse.

Jeg ville spare hunden og få min ven til at skrive en lap papir.
    Er det ikke nok så ville jeg syne den uden og køre på den alligevel.

Det værste der kan ske er at du får en bøde på 3000-10000 afhængig af om det er første eller syvende gang du bliver stoppet.
    Ansvarsforsikring dækker og politiet må ikke tage dit køretøj selv om det er 7. Gang på en måned du har kørt på det og er blevet bragt til standsning.

Mener du bare kan syne den som ikkedroslet mc.
    No problemo.

Problemet kommer først når du er blevet stoppet og æggeskallen ikke siger "nåh ja det kan jeg da godt se er åndssvagt. Og du har jo fødselsdag snart så ja ja... Jeg tror snart jeg bliver kaldt ud på en opgave så du var heldig den her gang...".

Hvis ikke betjenten siger det, så siger han at han ikke må lade dig køre videre smiley
    Så må du sige du trækker den ind i et boligområde og låser den, så vente 20 minutter og så køre videre smiley

Luxusproblem! smiley

• #28   21. aug 2013 Hvis nogen kom til mig med en fedtet hundredelap og bad mig lave dokumentfalskneri for den.. Så ville jeg bede dem pisse af og aldrig komme igen !!

Tror slet ikke i er klar over hvad det egentlig er i beder om smiley

• #29   21. aug 2013 Jamen Brian hvordan ville du bevise det var dokument falskneri ? fordi jeg ville jo kunne har pillet det ud efter mekkeren har "sat" det i, selvom jeg nu selv har sat det i... synes det er for dårligt at synsmanden ikke selv må tjekke den det er jo ham der skal "godkende" den.

• #30   21. aug 2013 Jeg stoppede squ bare lortet i selv da jeg droslede min gamle GS 750 - men havde da godtnok et stempel på boget derfra hvor jeg købte droslingssættet...
    Kan du ikke køre hen til det nærmeste værksted og flå karburatorerne af på deres parkeringsplads, og få førstesvenden til at kikke ned og se at skiverne er der.
    Hvis du kombinere det med en kage, så er jeg squ sikker på at den er hjemme...

• #31   21. aug 2013 hvordan vil du bevise om at det er dokumentfalskneri??????

Chris G som var ifølge de gamle regler jeg havde også en bekendt til at hjælpe mig med det og så bare op til syn

• #32   21. aug 2013 http://www.youtube.com/watch?v=4KTWrbTvEIo

da du sagde du var fra ishøj poppede den altså op i mit hoved... sorrrrry! og ja det er nogle lorte regler, skid på dem og tag chancen (men kør ordentligt og stadig med forsikring ofc.) eller følg dem... your choice.

• #33   21. aug 2013 Grunden til at synsmanden ikke må tjekke. Er at han ingen forstand har på hvordan den enkelte model skal være droslet, og hvad en evt drosling af en specifik mc indebærer.. Havde han et rullefelt så var han nød til at afvise de mcér som hans målinger viste havde for mange hk ( eks 15,1) da han ellers ville kunne fratages hans bestalling, og dermed hans levebrød, Det ville give en frygtelig masse bøvl, eller den konsekvens at man enten skulle drosle en 15hk til 13hk for at være sikker på den gik igennem alle steder.

Det er mc værkstedet der har forstand på mc motoren !! og det er som det skal være.

I får det til at lyde som en latterlig bagatel, en underskrift på at et meget specifikt stykke arbejde er udført, er ikke en bagatel. Og snyd kan straffes urimeligt hårdt..

teoretisk kan man, hvis man får en falsk underskrift. Sælge sin mc samme dag som man har fået underskriften på droslingen, og fået den synet med den, til en ung mand som kører sig selv eller andre ihjel,1 time efter underskriften er sat på en mc med 40hk som burde have 15....
    Den bliver let for værkstedet at bortforklarer tror i ikke ?? men de fik en sølle hundredekroner seddel for at snyde...

Det er lige så dumt som at stjæle de gamle damers taske, indeholdende 40kr og et pensionistbevis....;-)

• #34   21. aug 2013 Ja, der er nogle voldsomme strafferammer for den forseelse det er.

Men i den virkelige verden afhænger det af at mekanikeren for det første tilstår blankt at han ikke kiggede som han skulle.
    Dernæst skal det også forholde sig sådan at der faktisk ikke er droslinger i, og en evt fører af mc'en roder sig ud i noget der gør at man vil begynde at kigge efter om mc'en er droslet. Hvilket den så ikke skal være.

Og så skal den sigtede selvfølgelig give aben videre til mekanikeren, og altså ikke være retskaffen.

Hvis der ikke var droslinger i ville jeg undlade at anbefale dokumentfalsk i de fleste tilfælde.
    Men når den er droslet som mekanikeren skriver under på, så vil jeg altså på det kraftigste anbefale at bruge lidt social kapital frem for en hel dagsløn i mønter på at få en mekker til at rende populisternes dobbeltarbejds lorteærinde smiley

Da der er droslinger i synes jeg du skal forklare en mekaniker at han skal indrømme han ikke har kigget for at blive straffet for dokumentfalsk.
    Lad ham prøve hvor voldtam den er.
    Lok ham så evt med noget lidt mere anstændigt end end fedtet hund smiley

Hvis ikke der er noget jeg overser?

• #35   21. aug 2013 Du er helt ved siden af Mc.A.... Mekanikeren kan ikke sno sig uden om, han skriver under på at han har tjekket at droslingen er monteret korrekt. uanset hvad han har fået fortalt så kan har ikke sno sig uden om dokumentfalsk hvis han sætter sin autograf på dokumentet smiley

En mekanikker skal ca have en indtjening på 500,-/time 37 timer pr uge, for at forretningen render rundt, så at svindle sig til en for ham "sølle" sum, tror jeg ikke mange vil.

Jeg smutter her smiley Mvh Brian

• #36   21. aug 2013 Jeg tror gerne det er de færreste der vil.
    Giver egentlig meget god mening nu du skitserer de pengestørrelser man normalt arbejder i.

For mcisten er det selvfølgelig super at slippe lidt billigere og alting ser 100% lovligt ud. Men for mekanikeren er incitamentet svært at få øje på.
    En gratis omgang ispinde til hele sjakket og en prøvetur på en droslet sv. Tror faktisk selv jeg ville takke nej, især hvis ikke det var en kunde jeg havde haft før.

Godt jeg ikke selv har det problem og bare sætter mig op og kører her ved solnedgangstid smiley
    Mvh
    Og held og lykke jonasE smiley

• #37   21. aug 2013 Men som mekaniker er det netop her man skal og kan skaffe sine kunder, for hvis jeg nu fik en god pris til et stempel også måtte de selvom de ville tjekke det, men så er det at jeg nok ville komme der igen og få et service evt ..

• #38   21. aug 2013 Tror ikke der er nogen der vil klandre mekanikeren, du kan jo køre hjem direkte hjem fra synshallen og pille det af. Det kan aldrig bevises, om droslingskittet var eller ikke var der da mekanikeren kiggede på den.

• #39   21. aug 2013 nej de ville aldrig kunne hæfte for noget...

• #40   21. aug 2013 Men personligt ville jeg ikke skrive under på det, uden at have undersøgt om den vitterligt er droslet. Lidt træls hvis synsmanden har forstand på det, og finder ud af at den ikke er droslet, der er jo nogen cykler hvor det er ret nemt at se om den er eller ikke er.

• #41   22. aug 2013 hvis det er skiver i insugningen er det jo nemt at se
    er det andre gas spjæld så tag de gamle med
    ved ikke lige hvad der ellers er af muligheder
    men så lad os da sige 250

• #42   22. aug 2013 Jeg mener der er nogle enkelte, hvor det er andre knastaksler, det er så en af dem der er noget dyrere.
    Men ja, det er som regel bare indsugningens størrelse man ændrer.

• Martin W
    Martin W Tilmeldt:
    maj 2012

Emner: 6 Svar: 18
    #43   23. aug 2013 Jeg fik da min synet og godkendt, så godt som i går. Og det var med selvmonteret drosling! Havde bare TUV papirerne med, og så var han glad

• #44   23. aug 2013 Jeg vil fraråde alle at tage til quicksyn i glostrup for da jeg kom tilbage med stempel fra mekaniker, som aftalt sagde han nu denne gang nej nej den er ikke god nok, du sku ha haft den testet på rullefelt så jeg kan se resultatet. For det første så var det ikke det han sagde overhoved, at jeg skulle have den på rullefelt, for det andet er det da heeeelt i hegnet at han ber'
    mig om at få den på rulle felt!!! har aldrig hørt noget lignene !! det endte så med jeg samme dag kørte til bilsynroskilde, som kiggede TUV papirene igennem og så at stemplet var der, så var den sku i orden der!

• #45   23. aug 2013 Hold nu kæft hvor er det langt ude...
    Jeg var taget tilbage og havde krævet godtgørrelse for det unødvendige stempel fra mekanikeren. Derefter var der røget en mail afsted til forbrugerklagenævnet med en detaljeret beskrivelse af forløbet.

Fucking amatør.

• #46   24. aug 2013 Han skulle vel ikke være en overgemt fra dengang skrankepaverne regerede i statens bilsyn

• #47   24. aug 2013 Hvis der er en slags forbrugerråd der tager sig af ufine synsmænd, så syntes jeg du skal fortælle dem hvad han render og fjerter ud af halsrøret til sine kunder..

Der må være en eller anden form for reglement, som han må have brudt på bare 1 område.

• #48   24. aug 2013 (link fjernet)

smiley

• #49   24. aug 2013 Jeg gider sku ikke at gøre noget ud af det, det gider jeg ikke bruge min tid på, men kunne dog godt finde på at køre forbi med mit godkendte syns dokument og tvære det ud i hovedet på ham, og ellers bare fraråde folk fra at tage dertil...

Kommentér på:
Godt træt af alle mulige lorte regler!

Annonce