{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.340 visninger | Oprettet:

Hvordan skal jeg opbevare min MC? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, så søger jeg lidt inspiration til hvordan jeg skal opbevare min mc.
Jeg bor nemlig i lejlighed, så jeg har ikke ligefrem en garage.
Der er dog et lille skur i haven, men det er fælles og meget fyldt og jeg vil være bange for at min MC er for udsat derinde.
Så hvordan opbevarer jeg min MC bedst uden et skur/garage? Er en MC-garage nok??

Mvh Martin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan skal jeg opbevare min MC?
  • #6   13. aug 2013 Det er til hverdag jeg mener

• #7   13. aug 2013 De fleste mc forhandlere tilbyder vinteropbevaring samt et service til fornuftig pris.. ellers må du jo købe et hus med plads til det hele, der er billigt at låne penge for tiden smiley

• #8   13. aug 2013 Som sagt er det opbevaring i dagligdagen jeg mener smiley

• #9   13. aug 2013 Læste det som vinteropbevaring.. køb en mc garage, selv om det ikke er den bedste løsning..

• #10   13. aug 2013 Jeg har læst at mange MC-garager ikke holder hvad de lover, samt at de ridser MC'en smiley

• #12   13. aug 2013 Oxfort laver nogle fine mc garager og de forhandles både herhjemme og i udlandet. Jeg har købt min ved Svendborg MC, men HeinGerricke i Flensborg har dem også.
    Oxfort garagerne siges ikke at ridse da der er noget specielt stof på indersiden, men det er selvfølgelig en god ide at holde sin cykel ren. Så er man på den sikre side.
    Min cykel har sådan en garage på om sommeren. Den tager alt vejr og sørger for solen ikke falmer farven på mc'en.
    Om vinteren ville jeg nok stille den ved en forhandler til vinteropbevaring.

• #13   13. aug 2013 Når vi når op i de løsninger, så er det næsten billigere at spørge udlejeren om jeg ikke må bygge et lille skur nede i haven smiley

• #14   13. aug 2013 Alle de plast kondomer man kan trække over, ridser mere end de gavner smiley
    Din mc kan sagtens tåle lidt regn, Brug pengene på tyverisikring i stedet ( det er langt mere nødvendigt :-))

Mvh Brian

• #15   13. aug 2013 Hvis du alligevel skal bygge skur så husk at få støbt et anker så cyklen kan blive låst fast smiley

• #16   13. aug 2013 Måske du kan få lov til at stille sådan en her op
    http://www.cycleshell.com

• #17   13. aug 2013 Må man spørge hvad det er for en mc, siden den skal indenfor ??
    Forstår da godt hvis du bruger flere hundrede tusinde på en Ducati at den ikke skal stå ude men hvis vi snakker en Er6/hverdags transport knallert så er det måske lige hysterisk nok at bygge et skur, hvor man bor til leje smiley

• #18   13. aug 2013 syntes på ingen måde det er hysterisk at ville passe på sine ting... stort eller småt..

mvh

• #19   13. aug 2013 korrekt Busa !! men udgiften må gerne modsvare den umiddelbare fordel man har af at passe på sine ting store som små smiley
    Jeg mener ikke det kan gå at bygge et skur til 30000,- et sted man bor til leje et par år, blot fordi man en enkelt sommer vil eje en Lifan.... Men vi er jo heldigvis ikke ens smiley

• #20   13. aug 2013 jo jo... klart..

smiley :)

mvh

• #21   13. aug 2013 Skuret vil koste under 1000 i materialer, men ja, det er en lille maskine smiley

• #22   13. aug 2013 Suzuki GN 250

• #23   13. aug 2013 Til en GN250, så smid bare et almindeligt MC dækken over den. Den står sikkert allerede nu med småridser og rust.

• #24   13. aug 2013 Jeg spørger pænt til forslag til hvordan jeg bedst holder min motorcykel, og jeg siger mange tak for de mange gode svar smiley
    Men jeg synes ikke at folk skal gå ind og vurdere at det er en skod motorcykel jeg har, og at den sikkert allerede er rusten og ikke fortjener at blive passet ordentligt. Jeg har ikke mange penge til en MC, men jeg er stolt af den jeg har..

• #25   13. aug 2013 Hvis du kan og må bygge det skur for en lille 1000, så gør da det, det ville jeg ihvertfald gøre. Og så den lås så er du oppe i 2000 kr i alt. Det kan godt betale sig hvis du spørger mig.

• #26   13. aug 2013 Det vil jeg prøve så, måske udlejer vil give lidt til det hvis jeg også lave plads til cykler :b

• #27   13. aug 2013 Tror ikke det er ondt ment ( det er jo ikke en Kineser ;-))
    Blot vores ærlige meninger som individuelle individer..

Jeg kan ikke finde det sted, hvor din mc er blevet kaldt skod... Og lidt rust er der på de fleste ikke alu cykler med nogle år på bagen. (Alu cyklerne har iir)
    Det er dejligt at du er glad for din mc ( det er i bund og grund, det det drejer sig om) og forståeligt at du vil passe på den, hvordan det skal foregå, bestemmer kun du.

Men når du spørger i et åbent fora, så får du svar som beror på mange forskellige ting, bla om der er økonomi i handlingen, hvilket det ikke er alle der mener med en mc til 20000,-

Jeg synes ikke at holde udenfor er det samme som misligholdelse med en cykel i den prisklasse/alder/bevaringsværdighed.
    Men det er ikke det samme som jeg synes det er en skod knallert !!!

Mvh Brian

• #28   13. aug 2013 Når du gerne vil passe på din mc så ville jeg ikke parkere tæt op af cykler smiley de vælter jo bare man kigger på dem smiley en anden fordel ved skuret er at du kan stå derinde og polere den smiley

• #29   13. aug 2013 Det ved jeg godt, og i et åbent forum har jeg jo så også lov til at forsvare mig smiley Det eneste jeg ikke bryder mig om er ordet "Bare", men ellers har du ret Brian smiley
    jeg tænkte at lave 2 rum karsten, så det skulle ikke være noget problem smiley

• #30   13. aug 2013 Min står ude på p-pladsen ved lejligheden udækket, og har gjort det 3 år snart. Den klare det fint uden at være dækket til

• #31   13. aug 2013 Godt nok, men hvis du kan lave et godt skur for Max 1000 kr, så må du da få nogle vilde rabatter i stark ? smiley så ku det da være du skulle handle lidt for mig en dag smiley

• #32   13. aug 2013 Jeg er ansat i XL-byg, så får nogle ret vilde rabatter smiley

• #33   13. aug 2013 Fedt smiley

• #34   14. aug 2013 Det var hverken ondt ment eller fordi jeg synes en GN 250 er en skod mc.
    En MC tåler fint at stå udendørs med dækken på, så skuret ville være en god ide, såfremt det var en dyrere MC du ville holde væk fra nysgerrige blikke.
    Jeg har brugt MC dækken i mange år, og kan ikke genkende det med at de ridser. Men jeg lader så ikke mit ligge og flyde når det ikke bliver brugt.

• #35   14. aug 2013 nej okay, jeg læste bare rundt omkring at magne dækkener ridser smiley

• #36   14. aug 2013 Hvis du kan få lov til at lave et skur for 1000kr så gør da det, uanset hvor billig MC eller cykel man har så er det altid fedt at komme ud til et "tørt" køretøj hvis man kan sige det sådan..

men de der MC garager har jeg aldrig forstået, når det blæser så ryger de rundt og ridser MCen og hvis det blæser meget så kan den endda vælte, så hellere lidt regnvand..

• #37   14. aug 2013 Mc garager ridser ikke cyklen og hvis det kan vælte den i blæsevejr, så ville den nok vælte alligevel.
    Jeg er glad for min mc garage og holder du cyklen ren kommer der Ingen ridser.

• #38   14. aug 2013 Det er et spørgsmål om vindtryk Thomas, en mcgarage giver en større flade for vinden at skubbe på og ydermere kan vinden komme op under og ruske i garagen og derved tilte cyklen.

• #39   14. aug 2013 Hvis man putter en mc garage på en støvet/beskidt mc i blæsevejr, så bliver den ridset, dem der påstår andet. Har et helt andet forhold til ridser end jeg har.. Det er ikke bare fakta,det er simpel logik..

Mvh Brian

• #40   15. aug 2013 Lige præcis Brian. Det var sådan set også det jeg skrev længere oppe i tråden smiley

• #42   16. aug 2013 Hmmm... Det bedste er at køre på din "havelåge" hver dag.. !! Så holdes alt igang..;-)
    så snart den får lov at stå.. Selv med..: http://www.kandu.dk/Tip15016.aspx
    Er de et eller andet der sætter sig.. Dyser, bremseåg. Filtre.. Eller hva har vi.. Død træls..!! smiley så jeg kører på min hver dag året rundt.. Så fungerer alt..!
    Hele tiden.;-)

• #44   19. aug 2013 Yeppperdi.. Den er jeg med på Michael H.. smiley
    Men du skriver "opbevaring" smiley
    Min pointe er også blot, at selv med en vinteropbevarings procedure hver dag..!!
    ( hvis man kan forestille sig det.. ;-)) kan der være noget der sætter sig.. smiley

Bedste vedligehold er..: brug dyret så meget som muligt..;-)

Min kører sammenlagt to til to en halv time i hverdagene.. Og der er aldrig problemer.. (Skal passes løbende selvfølgelig) men er vi på ferie eller væk i en uge eller mere.. Kan der sagtens være en eller anden underlig ting der ikke virker som det skal..
    Nå - nok om det.. smiley Ud i solskinsvejret og leg,,!

Kommentér på:
Hvordan skal jeg opbevare min MC?

Annonce