{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.000 visninger | Oprettet:

Balsam A
Balsam A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Data erklæring af en motorcyke {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står med en gammel Kawasaki Er-5 jeg mener at den fra 1998!
Har ikke original reg attest på den!
Gik ned idag for at toldsyn den, men fik at vide at jeg skal have en dataerklæring fra kawasaki og sådan en koster omkring 2500!
Mit spørgsmål er
Jeg har sådan godkendelse nr på cykelen (en sort plade ved stel nr)
59462-1908
E1
10R-011026
78R-020097
Er der ikke nogen her inde kan fortælle mig hvad de nummer betyde? og om jeg skal bruge en dataerklæring hvis jeg har dem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Data erklæring af en motorcyke
  • #1   12. aug 2013 er det ikke en typegodkendelse du skal ha'
    har lige toldsynet min, han skulle bruge orig. reg.attest og var glad
    for typegodkendelsen.
    det var nok.
    men om de skal bruge orig. reg.attest, kan der vel skaffes en ny?
    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Typegodkendelser/Find-typegodkendelse.aspx

• #2   12. aug 2013 Er typegodkendelses attest og coc attest det samme ? smiley

• #3   12. aug 2013 Hov, hov, en cykel fra '98 er ikke 'gammel' - selv ikke en Kawasaki smiley

Kan den tidligere ejer ikke hjælpe dig med cyklens tidligere reistreringsnr.? SÅ burde det være let at finde de nødvendige data/godkendelser på den..

• ole-larsen
    ole-larsen Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 3 Svar: 4
    #4   13. aug 2013 Prøv at søge på https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr med dit stel nr. på motorcyklen.

• Balsam A
    Balsam A Tilmeldt:
    maj 2013

#5   15. aug 2013 Tak til alle dem der svaret
    Det altså en motorcykel som blev brugt i en manøvre bane! og ejeren har ikke original papir på den længere!
    Jeg har overtaget den som den er sammen med en anden cykel som i øvrigt her på siden til salg som dele!
    Den eneste papir jeg har på den lige nu er et brev fra skat hvor at de giver mig tilladelse til at toldsyne den
    Men synesmanden sige at dette brev er ikke nok og at der skal bruges en data erklæring!
    Men det jeg tænke på hvis cykelen er allerede godtkendt så behøver man ingen data erklæring eller?

• Balsam A
    Balsam A Tilmeldt:
    maj 2013

#6   15. aug 2013 Når man søger efter cykel på diverse side bl.a den fra skat med motorcykelens stelnr finder jeg ingen ting

• #7   15. aug 2013 BEd Kawa-importøren om hjælp; de har jo typegodkendelserne liggende smiley

• Balsam A
    Balsam A Tilmeldt:
    maj 2013

#8   16. aug 2013 Det har jeg gjort ! De vil have 2500,- for den hjælp smiley

• #9   16. aug 2013 Jamen, det er så prisen for at skaffe de krævede attester, eller hvad?

På den anden side, ved registreringssyn af min ældre, egenimporterede, ikke typegodkendte cykel forrige år var det tilstrækkeligt for synsmanden at finde en tilsvarende cykel i samme stelnummereserie og genbruge dens data. Ligesom efter de gamle regler før ~2004. Måske skulle du tale med nogle andre synshaller; så speciel og enestående kan den vel heller ikke være?

• Balsam A
    Balsam A Tilmeldt:
    maj 2013

#10   16. aug 2013 Ja 2500 kun for at de slå op i deres databse og printer de ud til mig smiley
    Jeg har godkendelsestype fra trafikstyrelsen hvor der står alt om den serie af motorcykel, så ja jeg vil tage til det andet synshal og prøve smiley
    Men tak for dit svar

Kommentér på:
Data erklæring af en motorcyke

Annonce