{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

Import af MC fra canada {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Jeg mangler lige lidt hjælp eller råd til hvordan man nemmest for indregistret en mc fra canada. Jeg har været ude ved synshallen er der sagde de jeg skulle have en data-erklæring. Og sådan en for man vist ved en autoriseret forhandler. Men der hvor jeg har spurgt til det har de ikke vidst noget om det!! Der udover ved jeg ikke om man også skal have en typegodkendelse.

Hvis der er nogen der kan hjælpe så ville det være super!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af MC fra canada
  • #1   27. maj 2008 Hvorfor vil du hente en cykel i Canada? Ville tro det var billiget at hente en i Tyskland eller England. men den er måske noget helt specielt?

• #2   27. maj 2008 Mener at der er kommet nye regler som forhindrer dig i at importerer motorcykler fra lande udenfor EU.

• #3   27. maj 2008 Ja cyklen er formentlig ike godkendt til brug i et eu land.

• #4   27. maj 2008 Hentet på nettet:

Alle brugtimporterede motorcykler (fra ikke EU-lande) også skal opfylde de nye miljøkrav inden 1. indregistrering i DK. Denne regel træder i kraft 1. juli.

Motorcykler som er importeret som brugt fra et ikke EU-land ville det være klogt at få den synet og indregistreret inden 1. juli, derefter bliver det nærmest umuligt. Reglen betyder også at det fremover bliver meget vanskeligt/umuligt at få indregistreret en motorcykel som er hentet hjem uden for EU.

• #5   27. maj 2008 okay! Jeg går udfra at du mener 1.juli 2008?
    Motorcyklen er købt i dk. Men den blev importeret til i 1999 og har ikke været indregistret siden.

• #6   27. maj 2008 er det på færselsstyrelsen du har fundet det med den 1.juli??

• #7   27. maj 2008 Du skal have fat på motorekspeditionen hos SKAT.
    Det kræver tålmodighed.
    Men så får du det korrekte svar.

• #8   27. maj 2008 Hvis det er en nyere cykel kan du være heldig at finde den online på færdselsstyrelsens hjemmeside. www.fstyr.dk og så skriver du bare typegodkendelser i søgefeltet.
    Hvis den ikke findes der, må du nok tage kontakt til enten importøren af den motorcykel du vil indregistrere eller måske til færdselsstyrelsen.
    Det er nok ikke noget forhandlerne rigtig gider beskæftige sig med, det er nok ikke noget de rigtig kan tjene noget på....
    Har du registrerings-attesten fra Canada ? Den skal du nok bruge...

• #9   27. maj 2008 der har jeg også været inde og tjekke! Og ja den er lige 2 år for gammel til at den typegodkendelse lå der inde. Jeg har også hørt mig ad ved importøren, men de er ikke særligt behjælpelige da de kun beskæftigere sig erhverv mæssigt, og ikke til private. Så det er der jeg er kommet til..!!
    Jeg har den gamle registrerings-attest fra canada!

• #10   27. maj 2008 Jeg fandt det på Google under import af cykler fra lande udenfor EU, men emnet har været oppe en del gange herinde.

• #11   27. maj 2008 Men er det en meget speciel cykel ?? Hvis der er indregistreret nogle af dem herhjemme burde det vel bare være at køre til toldsyn med den og så på skat og gi dem en masse penge.

• #12   28. maj 2008 Nej det er bare en helt alm. kawa zx6r. Og havde jeg vidst at det skulle være så besværligt/umuligt så havde jeg nok fundet en lignende model i tyskland.

• #13   28. maj 2008 Det kan du godt glemme... Der er ingen EU1 godkendelse på den.
    Den kan sådan set kun bruges til reservedele

Kommentér på:
Import af MC fra canada

Annonce