836 visninger
|
Oprettet:
Import af ny MC {{forumTopicSubject}}
Hej - Nogen der har erfaring med import af ny mc (under 4.000 km) fra et ikke EU land (Norge).
Jeg tænker specifikt på moms og told (og norsk refusion af ovennævnte).
MC sælges ikke i Danmark. Men da den også vil blive forhandlet i Tyskland går jeg ud fra at den har EU typegodkendelse.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
Jo da, jeg hentede i 2007 en VF1100S med 800km på klokken i CAN. Det var der ingen ben i, men den er heller ikke blevet indregistreret dvs afgiftberigtiget endnu. Året efter en tilsvarende med 25kmiles på tælleren fra USA, og den blev indregistreret uden problemer. Men det var dengang
okt 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
Jeg tænker at i Norge bliver der først betalt afgift når der skal plader på - ligesom herhjemme.
Så er der kun tolden - skal man betale told 2 gange - i Norge og i Danmark ?
mar 2021
Følger: 10 Følgere: 24 Emner: 7 Svar: 42
okt 2006
Gad vide hvad skat siger til fragt hvis man selv kører den hjem på en trailer ?
Og der er fint kørevejr idag
maj 2008
mar 2021
Følger: 10 Følgere: 24 Emner: 7 Svar: 42
maj 2008
Hvordan er reglerne inden for EU?
Der skal ikke betales told og moms, hvis bilen indføres fra et andet EU-land, hvor:
* Der er betalt moms.
* Bilen er over 6 måneder gammel og har kørt mindst 6.000 kilometer.
Hvis bilen ikke opfylder disse alders- og kilometerkrav, eller hvis bilen indføres fra et land uden for EU, skal der betales både told og moms.
citat slut
okt 2006
Hvis du køber bilen i ét EU-land, og du vil indregistrere den i et andet EU-land, skal du informere bilforhandleren om det, så du ikke betaler moms i købslandet.
Hvis du har betalt moms to gange, dvs. både i det land, hvor du køber bilen og i det land, hvor du indregistrerer den, har du ret til refusion. Det skal du først tage op med sælgeren og dernæst med skattevæsenet i det land, hvor du har købt bilen."
Sætning 2: Jeg har talt med forhandleren i Tyskland - og han har før solgt uden moms til eksport - der må jo være nogle regler for hvordan han kan dokumenterer at momsen er blevet betalt.
Lidt af et projekt når fabrikatet ikke eksisterer i Danmark ! Men nu er jeg så heldig at bo i Sønderjylland og forhandleren i Flensborg
maj 2008
Import af ny MC