{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Import af ny motorcrossmaskine {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg overvejer at hente en ny motorcrossmaskine i Tyskland eller England. Nu har jeg hørt, at Skat i samarbejde med DMU kontrollerer stelnumre i forbindelse med løb og hvis motorcyklerne er købt fra nye i f.eks. Tyskland eller England skal der betales moms i Danmark. Kan det virkeligt passe? Det normale er vel, at der bare skal betales moms i et EU-land, så hvis der f.eks. er betalt moms i England, skal der ikke også betales moms i Danmark?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af ny motorcrossmaskine
  • #1   21. apr 2008 er med på en lytter

  • #2   21. apr 2008 var på trænings lejer på ørnedals banen, her i weekenden.
    der var told og skat på besøg og skrev nummer plader op på bilerne for at tjekke momsen.
    har ikke set nogen steder, at de har tjekket stel nummer på crosseren.
    tror det er en skrøne, har aldrig hørt om det.


  • #3   22. apr 2008 Det er vel bare at ringe, eller bedre, at skrive til Skat og spørge ad. De bider ik (når de ikke er sultne, men det er godt nok sjældent;-)

  • #4   22. apr 2008 Jeg kan ikke forestille mig, at skat kan blande sig i det. Så skulle de jo også rende rundt, til alle dem som har importeret mc fra udlandet, og opkræve DK-moms.
    Hvis crosseren er købt i et andet EU-land, er det mig bekendt, deres moms der gælder.

    Men Skat har sikker kontrolleret, at de biler/varevogne der bliver brugt i forbindelse med løb, er rigtigt beskattet. Altså at der er betalt afgift, til privat kørsel!


  • #5   22. apr 2008 Øh det er forhåbentlig en and....
    Der skal ikke betales moms af noget som helst købt i EU...

    Bare lige et Hint....
    Arbejdede sammen med en Englænder på et tidspunkt der havde kørt cross på seriøst plan engang (idag classic i DK) og han sagde at de hentede dem på fastlandet (Frankrig) fordi de var billigere end i England...
    Men det har nok været i 80erene - men tjek lige om det stadig gælder inden du drager til England...
    Transport omkost er oxo dyre derovre fra...kan ikke forerstille mig at der er noget at spare.


Kommentér på:
Import af ny motorcrossmaskine

Annonce