1.319 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Privatsalg til forhandlerpriser? Privatsalg til forhandlerpriser?

Jeg har fulgt mc-markedet i mange år efterhånden, og købt og solgt et par stykker. Både privat og hos forhandlere.

Det undrer mig at så mange private tror at de kan sælge deres mc til forhandlerpriser.
Ofte er cyklerne ligefrem billigere hos forhandlere, da de tit er med på et hurtigt afslag, og så får man cyklen nyserviceret, nysynet og indregistreret med et halvt års garanti.

Vil folk i virkeligheden ikke sælge, eller mener de virkelig at lige netop deres cykel er så fantastisk at den retfærdiggører den høje pris.

Personligt mener jeg at et privatsalg prismæssigt skal ligge imellem hvad en forhandler vil give for en cykel, og hvad han efterfølgende vil sætte den til salg til. Altså ca. 20-25% billigere end hvad en tilsvarende cykel står til hos en forhandler.

Er der nogen kloge hoveder der kan forklare mig grunden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Privatsalg til forhandlerpriser?
  • #1   1. aug 2013 De fleste tror at deres egen MC er noget særligt.. De regner ikke med en realistisk afskrivning.. Er meget enig i din observation..

• #2   1. aug 2013 Folk tror deres sølv, er guld værd. Sådan vil det altid være, især inde på bilgalleri (Der er det bronze, guld vejen i stedet) . Syntes ikke det er så slemt her inde faktisk. Men som regel så sætter folk deres pris, så der er noget at forhandle med (Måske lige i overkanten nogle gange) . Men ja kan godt se din point, og den lyder rigtig fornuftig smiley

• #3   1. aug 2013 Jeg er for såvidt enig. Godt nok er min egen cykel til salg for ca. hvad jeg gav for den hos en forhandler i februar - men jeg har så også kastet over 12K ( = 50% af cyklens pris), og en masse arbejde i den siden da smiley

Men pointen er vel, at tingene sælges til det, som folk er villige til at give. Så enten står de til salg uendelig længe, eller også sættes prisen omsider ned, eller også, så var det den rigtige pris smiley

• #4   1. aug 2013 Skulle min sælges blev det til forhandler pris + 40%.

• #5   1. aug 2013 Så køb den da ved en forhandler? det siger sig selv smiley

• #6   1. aug 2013 Hmm, har set mange mcpriser det sidste stykke tid, og ja en del forhandler har da brugtpriser der kan være billigere end private, men, har også lagt mærke til at en del forhandler sælger uden garanti,service o.s.v hvis man så vil ha det, bliver der lige lagt en 10-15 kilo til, og så er mc'en pludselig dyrere end en tilsvarende privat

• #7   1. aug 2013 Nikolai, din er også 10 klik for dyr, så jeg fatter godt din holdning smiley

Og Claus, selvom du har puttet mange penge og timer i din fine kværn, bør det ikke afspejle sig synderligt i prisen, efter min mening. Timer og udstyr kan oftest kun bruges til at tiltrække købere, ikke hæven prisen. En forhandler har en garanti at lokke med og du har dit tilkøbte udstyr..
    Men din cykel har efter min bedste overbvisnig den rigtige pris...

Og Rizoma-udstyr er alt for hypet, ifht kvaliteten, så det burde faktisk trække prisen ned..

• #8   1. aug 2013 Du er da velkommen til at finde nogle til 45.000 med de kilometer.

http://www.dba.dk/motorcykler-og-tilbehoer/motorcykler/maerke-yamaha/?soeg=xvs+650&antalkm=(10000-24999)&antalkm=(-9999)&sort=price

Der er da nogle som er tæt på.. og jeg vil heller ikke nægte at min er lidt over pris men med den stand den er i kosmetisk så er det ikke galt.. og jeg vil da godt gå ned i en hurtig handel..

Jeg har ikke travlt med at komme af med den..

98% af de 650'er som står ved forhandler med de km koster 60.000+

Så nej du tager fejl.

• #9   1. aug 2013 De andre er også for dyre smiley

Nej det er skam fine cykler.. Jeg har bare svært ved at forstå og acceptere de opskruede priser...

• #10   1. aug 2013 Nu er du jo bare dum at høre på smiley

• #11   1. aug 2013 henter lige popcorn og cola..... smiley :)

mvh

• #12   1. aug 2013 Ja jeg ved da godt at jeg er pissedum smiley
    Og i øvrigt gammel og mavesur!!
    Hjælp mig, Busa. Show me the titties!!

• #13   1. aug 2013 Utroligt man skal blive ved at høre på den jammer om cykler der er for dyre, nu har det snart stået på i flere år. Købere må da snart fatte at de ikke kan få en cykel for ingen penge ! Så snup en tudekiks og lad marked gå sin gang.

NB. Har ingen cykler til salg, men har fået prisen på dem jeg igennem tiden har solgt.

• #14   1. aug 2013 Godt at jeg er ikke er alene, Erik smiley

• #15   1. aug 2013 Det bliver en lang tråd.... Henter lige en kold i køleren smiley

• #16   1. aug 2013 Ikke for mig, for jeg melder mig ud af tråden nu smiley

• #17   1. aug 2013 P
    A
    T
    T
    E
    R

profilbillede
  • #18   1. aug 2013 Muligt at det er det evige jammer.. men hvis der søges i forum, så er der både købere og sælgere der jamre over et sløvt marked... og mange sælgere er i virkeligheden nok ikke parate til at sælge..
    Der bliver jo selv sagt fra en sælger at vedkommende ikke har travlt med at sælge, og det afspejler prisen. Den er sat for højt fordi sælger stadig ønsker at bruge og nyde sin mc.. Den dag man gerne vil og man har besluttet at sælge sin mc, så bliver den også prissat rigtigt, og bliver solgt inden for en måned..

profilbillede
  • #19   1. aug 2013 Hvad er der at forstå????.... Hvor svært kan det være???..

• #20   1. aug 2013 Hey gutter og gutinder
    Tak for de forskellige kommentarer, og dejlige billeder smiley

Min pointe er bare at min personlige erfaring er at det for tiden faktisk er billigere at handle hos forhandler, da de giver kontant afslag, og leverer cyklen nyserviceret, nysynet og indregistreret, inkl. garanti.

Jeg fatter bare ikke at markedet er sådan. Sådan var det sgu da ikke for 20 år siden... Eller var det?

Hvordan faen kan en cykel i privat handel forventes at være dyrere end hos en forhandler?

Jeg er helt med på at sælger bestemmer prisen, jeg fatter bare ikke de priser i disse "krisetider".
    Men måske er der slet ikke krise, og folk vil slet ikke sælge i virkeligheden?...

• #21   1. aug 2013 Den der har grisen sætter prisen SLUT PRUT sut eller smut..... Min mening . Kan køber ikke li prisen på grisen så find en anden gris... Og er grisen den fedeste gris på marked tjaaaa så betaler man prisen og snupper grisen til prisen smiley
    Det var så den lille. Historie fra det mørke Jylland fra en jyde der vil ha 70000 for sin gamle gris hvis den skulle sælges ( MEN DET SKAL DEN IKKE)
    Mvh
    Jan

• #22   1. aug 2013 Enig VP
    Fatter det bare ikke.... smiley

• #23   2. aug 2013 Eftermonteret gejl er da 0kr værd i prissætning, eller måske endda trækker prisen ned.

Er det ubrugt og i original kasse er det noget andet, får jo heller ikke mere for en gammel bærbar hvis man har malet den orange og sat repsol klistermærker på....

• #24   2. aug 2013 Erik

sådan.

• #25   2. aug 2013 Tjooo sådan var markedet også for 20 år siden....

Det ændrede sig under opsvinget( vi var jo alle styrtende rige) men nu er det som det plejer.. Forhandlerne ved godt at der skal handles, det samme gør de private som køber og sælger ofte.
    Sorteper er dem som udfra div annoncepriser, og egen forhåbning til værditab i deres ejerperiode, har fastlåst sig på en i deres øjne god pris. De har det svært.... Det samme gør sig gældende når de skal sælge bil,bolig eller båden...

Mvh Brian smiley

• #26   3. aug 2013 Måske det er sådan med tubberware cykler men i chopper verden for man noget for det man laver....man for ikke de penge der er lagt i cyklen men der gives gerne x antal kroner for en flot opbygget cykel.
    Hvis du køber en standart havelåge og selv bygger den om vil du erfarer at det er dyrt at gøre og hvis du så gerne vil have en cykel de andre drenge ikke har må du enten betale sælgers pris eller få et værksted til at bygge en eller selv bygge og mellem de 3 valg er at købe en ombygget det billigste valg også selvom sælger vil ha noget guld for sin ombygget cykel
    Mvh
    Jan

• #27   3. aug 2013 VP
    Jeg er grundlæggende enig, men det der undrer mig er at private forventer at sælge til forhandlerpriser, vel og mærke når vi taler standard cykler. Om der så er monteret rizoma, bundkåbe, taskesæt eller ej.
    Jeg tror Brian S, og andre skribenter, har ret i det de skriver, at der åbenbart er mange der i fuld alvor mener at lige netop deres standardcykel er SÅ fed, at det retfærdiggører forhandlerprisen.

Måske er netop mc-folket klassiske repræsentanter for opblæste egoer?... Mc er sgu da det ultimative egotrip/hormonforstærker/pikforlænger.... smiley

• #28   3. aug 2013 Hold kæft hvor er der efterhånden mange tråde hvor folk har ondt i R.... over hvad folk vil have for deres MCer herinde, lad da vær med at bekymre jer om det, se bort fra annoncen hvis i syntes en MC er for dyr og find en i mener passer prismæssigt, hvor svært kan det være.

• #29   3. aug 2013 Tingene er det værd som køber er villig til at betale uanset hvad sælger vil ha, er prisen for høj, ja så sælger man intet.

• #30   3. aug 2013 Jesper.... Ja og er buddet for lavt kan køber ikke købe noget...

• #31   3. aug 2013 Nemli keyser

Kommentér på:
Privatsalg til forhandlerpriser?

Annonce