{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.907 visninger | Oprettet:

Hilser man ikke mere på hinanden? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg var ude og køre en lille test tur i dag, og mødte 6 andre MC'ere på min tur i det gode vejr. Og nu er det godt nok et stykke tid siden jeg har haft MC, men dengang hilste man da altid på andre MC kørere. I dag var der kun 1 der hilste igen, og der var endda en der kiggede på mig som om jeg var tosset i hovedet. De andre ignorede mig totalt. Er den "gamle" skik død? Eller har MC kulturen ændret sig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hilser man ikke mere på hinanden?
  • #1   12. jun 2013 nu ved jeg godt jeg ikke har kørt i så mange år men da jeg startet sidste år hilste de fleste da cirka 8 ud af 10 men i år syntes jeg sku heller ikke der er mange der hilser mere nok omkring 4 ud af 10 og må da indrømme at jeg snart heller ikke gider da det er pisse irreterene at hilse og så er der ingen respons

• Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #2   12. jun 2013 Hilsner på alle undtagen folk uden hjelm og harley bøsser.

• #3   12. jun 2013 Nej jeg tror ikke at kulturen har ikke ændret sig... Min ( dog korte ) erfaring er, at langt de fleste af os hilser pænt på hinanden, så tror bare du har været uheldig idag.. Nogle gider dog ikke, og det må de så om, men jeg syntes det er hyggeligt at der er en form for fællesskab imellem os der kører MC smiley Så bliv endelig ved med at hilse smiley

• #4   12. jun 2013 ikke på sådanne gamle fjolser smiley
    Kun de unge sprøde piger! smiley

• #5   12. jun 2013 Serfølig hilser man stadigt, så vidt man når, ser den andem mcist. smiley

• #7   12. jun 2013 Hilser osse altid!

• #8   12. jun 2013 Der er nogle "snobber" der ikke hilser hvis MC'en er for lille eller for billig ( læs kineser ) Det ka' være at XS'eren er blevet forvekslet med sådan en.... smiley

• #9   12. jun 2013 Jeg hilser næsten altid smiley
    Kun motorvej eller hvis trafikken er slem, jeg ikke lige hilser!
    ?? Her fra

• #10   12. jun 2013 hilser altid, nogle gange er jeg dog så træt at jeg kun kan hæve den ene finger, men en hilsen det får i sgu smiley

• #11   12. jun 2013 Jeg hilser altid på andre mc lister smiley
    Men kender andre der ikke gjorde, men det var fordi de ikke viste, at man plejer at hilse på hinanden smiley

• #12   12. jun 2013 Jeg synes også at færre og færre hilser, bare i løbet af de sidste 3 år. Det er en skam.

• #13   12. jun 2013 Altid, men må indrømme at nogle gange overser jeg en modkørende hvis trafikken foran kræver meget opmærksomhed. Får sq dårlig samvitighed når jeg så i sidste øjeblik ser en "ven" hilse og jeg ikke nåede det...

• #14   12. jun 2013 Hilser altid, undtagen på motorvej. Er jeg i gang med koblingen, bliver det til et nik med hovedet istedet.

• #15   12. jun 2013 Jeg tror du måske har overset nogle håndbevægelser eller hovednik.
    Jeg har kørt et par tusinde km i år, og indtil nu har alle hilst tilbage, med undtagelse af én som var ganske lovligt undskyld da han lå med nedlægning i en rundkørsel.

Langt de fleste hilser, og de som ikke gør må endelig ikke få dit pis i kog.

• #16   12. jun 2013 Hilser alti alti.....

Nik eller med hånden, alt efter situationen.......

• #17   12. jun 2013 Jeg hilser også altid, men det er lige som om, at man føler sig lidt til grin, for jeg kører jo ikke på en vaskeægte MC men en skøn MC Scooter, men den regner man ikke for noget, nå men skidt med det, det kan da' ikke få mit grundvand i kog.
    Hej med jer, og pas nu godt på jer selv.

Hej

• #18   12. jun 2013 Hilser altid dog ikke på motorvejen
    Har da mødt mange i år som har hilst

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #19   12. jun 2013 Hilser så ofte jeg føler det er ansvarligt at løfte hånden fra styret - og min opmærksomhed ikke lige er rettet mod den forankørende... om ik andet så et nik eller med et par fingre...

• #20   12. jun 2013 Jeg syntes også at der er flere der ikke hilser igen.
    MEN jeg er kold, jeg hilser sku stadig, jeg kan godt lide den tradition så derfor forsøger jeg at holde den igang smiley

• #21   12. jun 2013 Bare hils i go tid, så vil de fleste hilse pr instinkt uanset om de vil eller ej smiley

• #23   12. jun 2013 alti alti...

• #29   12. jun 2013 Hilser ALTID, med mindre jeg katastrofe bremser smiley Om ikke andet så et hoved nik, i lyskryds smiley Er da hyggeligt.. Stopper også hvis nogen ser ud til at være i problemer smiley Har sågar engang hjulpet en fremmed mc'ist da jeg kørte i varevogn, hans mc tog sikringer hele tiden på motorvejen, så vi smed den om bag i og kørte ham hjem, det var sq næsten på vejen alligevel smiley

• #31   12. jun 2013 Jeg hilser altid. Det er udelukkende hvis jeg ikke ser en anden MC'ist at jeg ikke hilser. Selv hvis jeg er i gang med et gearskifte eller en nedlægning gør jeg det. Så får folk bare et nik i stedet for et vink. Jeg gør det også når jeg køre kolonne.
    Personligt synes jeg at det hører med til motorcykelkulturen, men hvis folk ikke gider vinke tilbage, så må det være deres egen sag.

• #32   12. jun 2013 Godt at høre i stadigi stadig holder det i live! Ville squ blive lidt ærgelig hvis det en døende tradition smiley

Jeg må bare hilse med hele armen i vejret næste gang smiley

• #33   12. jun 2013 Jeg hilser på alt og alle, uanset hvad de kører på og hvor de er! smiley
    jeg kan nu ikke se hvordan man skulle kunne overse hinanden, hvor i alverden er ens øjne henne så? smiley

• #34   12. jun 2013 Hilser altid! Kan dog godt forstå at Harley'erne ikke gør..... Har du nogensinde prøvet at køre trillebøre med en hånd? smiley

• #35   12. jun 2013 Anders: Hvis man ligger og kører bag ved en varevogn eller et andet større køretøj, eller orienterer sig bagud umiddelbart før man bliver passeret, så kan det sgu godt være svært at nå at løfte armen før vedkommende er nået forbi smiley

• #36   12. jun 2013 Jeg hilser også på alt og alle ved at slippe med hånden en motorcykel er en motorcykel i min verden også dem uden hjelm også tosserne i badeshots og badesandaler smiley men hvis jeg ikke lige kan slippe med hånden, nikker jeg sku da i det mindste. synes det lidt svært at se om folk hilser elller ej når de bare lige vipper med fingerne smiley hvis jeg ikke hilser er det fordi jeg er travlt optaget om det der sker omkring mig, men har som regl set folk smiley

Men HA'er og Banditos hilser jeg ikke på.. men nogle gange er det svært at se hvem der er hvem. og de hilser alligevel ikke tilbage de gange jeg er kommet til at hilse på dem.

• #37   12. jun 2013 Jeg ved godt hvorfor dem på HD ikke vinker
    Har i nogle sinde prøvet at køre trillebør med en hånd det sgu lidt svært ;0)

• #39   12. jun 2013 Hilser på alle, manden i kørestolen, pigen på cyklen, kommune manden på havetraktoren Mc'er og scooterkørere- så det er ikke mig du har mødt.. Jeg skider i øvrigt på om jeg får en hilsen igen, mig får de en hilsen fra..

• #40   12. jun 2013 I øvrigt burde man efter min mening ikke færdes i trafikken, hvis man ikke har overskud til at løfte en finger/nikke med hovedet

• #41   12. jun 2013 Hilser også på mc når jeg køre i bil, og vejret er til have arm ude af bil

• #43   12. jun 2013 Myter eller ej Søren P - Så er det vel meget selvmodsigende at du siger den er meget retnings stabil, men kan drejes med én finger. smiley

Men jeg tror du der er mange rygter og myter om alle MC typer, og deres ryttere.
    Jeg kan ikke andet end at ryste på hovedet af det.

• #44   12. jun 2013 Jeg hilser altid, og er sq ligeglad med folk der ikke hilser igen. Hvis de er så uopdaragende eller ikke tør løfe deres hånd fra styret, så lad det lægge... de er ikke en tanke værd anyway, og så hils på den næste mc igen, gentag overstående hvis der heller ikke er nogen reaktion.

• #45   12. jun 2013 Til Jonas fra Odense
    Jeg vil give dig ret, jeg tror alså også på, at hvis man i trafikken tænkte lidt mere på sine med trafikkanter i stedet for kun mig selv, så var vi kommet langt.
    Men har du prøvet at køre i Vejle, når der i Vejle by er meget trafik, så holder man såmænd tilbage og giver et blink med lyset så de andre også kan komme frem, det ser man ikke mange steder, jeg prøvede det i Svendborg, kors i r.... en hylekoncert der dog blev bag ved mig.
    Hej med dig og god vind..

• #47   13. jun 2013 Folk hilser næsten altid, undtagen i tæt bytrafik og på motorvej.

• #48   13. jun 2013 Jeg hilser ligeså lalleglad som Søren smiley uanset om det er HDen jeg kører på og uanset om det er en dag med eller uden hjelm..

Ham på den lille elektriske handikap scooter er ovenikøbet begyndt at hilse igen smiley

• #49   16. jun 2013 Så lang tid at det ikke går ud over min koncentration af min kørsel, så hilser jeg gerne. også selv om det er for sent i forhold til den modkørende. I det mindste så kan han/hun se det i sit sidespejl, hilses der igen er det fedt, gør de ikke kunne det være at jeg skulle se efter i mit sidespejl næste gang, det kunne være at de bare ikke nåede det på samme tid som mig smiley

• Nicolai A
    Nicolai A Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #50   17. jun 2013 Hilser altid undtagen motorvej, det er da den fede følelse ved at køre MC - fællesskabet som tidligere nævnt. Og så minder det en om at høflighed og gode mennesker stadig findes smiley det gør dagen lidt bedre.
    Min oplevelse er at selv MC'ere på pause i grøftekanten, de hilser sku også... det sku i orden.
    Keep up the good work

Kommentér på:
Hilser man ikke mere på hinanden?

Annonce