{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Skolecykler hilser ikke? {{forumTopicSubject}}

Jeg hilser altid når jeg ser en række skolecykler på vejen men de stirrer stift frem for sig i dyb koncentration.

Lærer man ikke mere at det er god karma at hilse på hinanden?

Da jeg tog kortet (i forrige årtusinde) stod det ligefrem i teoribogen at MCister hilser på hinanden. Såvidt jeg husker var der endda et foto af "korrekt hilsen".

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skolecykler hilser ikke?
  • #1   29. maj 2019 det står ikke i skolebogen. de lærer kulturen når de har kortet.

• #2   29. maj 2019 Giv dem en chance de er dybt koncentreret, at ikke laver fejl, de skal nok lære at hilse på tidspunk smiley

• #3   29. maj 2019 Mon ikke det er klogest, at de koncentrerer sig om deres kørsel først.

Det andet skal de nok lære bagefter.

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #4   29. maj 2019 Jeg tror bare de er dybt koncentrerede. Jeg tog kortet for 6 måneder siden og vi fik at vide hver gang at vi skal hilse. Så giv dem lige en chance, ja:)

• #5   29. maj 2019 Jeg har faktisk tænkt det samme. Synes ikke man hilser på hinanden længere som man gjorde før i tiden - der synes jeg også politi'et løftede lappen. Det sker heller ikke længere.

Jeg lærte også af min kørelære at jeg skulle hilse. Når vi holdt ved rødt og der kom en MC forbi og jeg ikke hilste så fik jeg en besked i øresneglen smiley

Men når det så er sagt, så er det som nævnt af andre nok en vældig god ide de uerfarende koncentrere sig om at styre cyklen end at kører uden hænder.

• #7   29. maj 2019 Ja hvad bilder de sig ind. Som helt nybegynder uden kørekort, og erfaring, burde de hilse med både arme og ben . smiley

• #8   29. maj 2019 Dem der køre Harley hilser heller ikke på mig og min suzuki...

Måske det er fordi det er svært at køre trillebør med en hånd..:-)

• #11   29. maj 2019 Hej, Hans Henrik! smiley

profilbillede
  • #12   29. maj 2019 I må undskylde, men jeg hilser heller ikke ret tit.
    Og hvorfor?
    Jo, vi er jo alle venner, hjælper hinanden o.s.v. og derfor skal vi vinke. - Gu er vi ej.
    For nogle år siden fik jeg motorstop ude på hovedvejen.
    Mindst 15 "venner" kørte forbi uden overhoved at tilbyde hjælp. Hjælpen kom fra en ung dame i bil.
    For ca. 5 år siden styrtede jeg i en rundkørsel. En traktor havde spildt olie.
    Endnu inden jeg var kommet på højkant kom en "ven" som næsten måtte køre over min væltede mc.-s forhjul for at komme videre.
    Blev jeg tilbudt hjælp. - Nej!
    Selv er jeg meget flink til at holde ind, hvis der står en ensom motorcyklist og ser fortabt ud.

• #13   29. maj 2019 Jeg anede heller ikke man hilste før jeg fandt ud af at alle jeg kørte forbi løftede hånden fra styret.

• #15   29. maj 2019 Tjaaa, der er heller ingen mc'ister der hilser på mig når jeg kører på min Honda Monkey 125. Kører jeg derimod på min H701SM, så hilser stort set alle...

• #16   29. maj 2019 #14
    Ja, måske. smiley
    Styrtet i rundkørslen skete på min Geely. Ingen ville sikkert gerne ses mens de fik sådan en på ret køl. smiley

• #17   29. maj 2019 Det er kun dem som generhverver kørekortet som hilser smiley

• #18   29. maj 2019 8#
    Jeg køre Harley jeg hilser sku på alle os dem med de små nr plader hehe
    Er trods alt nogenlunde den samme vind vi for i fjæset og uanset mærke og model af ens scooter så køre vi vel egenlig motorcykel af de samme grunde ret ofte

Og tror det med om skole cykel folk hilser eller ej handler nok mest om hvor anspændte de er når de er så nye som de jo ofte er

De skal nok lære det en dag når de er trykke ved det motorcykel køren halløj smiley

• #19   29. maj 2019 Jeg kørte bag et par skole cykler her den anden dag og efter som den ene gik i stå et par gange da han skulle sætte i gang ved et kryds, så tænker jeg de har rigelig at gøre med at holde balancen uden at de skal vinke til alle os andre også .

Noget helt andet er at jeg af princip ikke hilser på andre motorcykelister som trille rundt i korte bukser og bar mave smiley

• #20   30. maj 2019 @19.. Troede ðe lærte det basale på bane inden de blev sluppet løs i trafikken...?

• #21   30. maj 2019 #20
    Det er ikke alle der tænker sig om.

Jeg tog MC kort i 2012 sammen med et par andre. Der iblandt var der en mand på 50-60 år eller sådan noget.

Han valgte at stoppe midt i kryds fordi han kørte ud da der var grønt, men stoppede midt i det hele da der blev rødt.

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #22   30. maj 2019 Vi var ude på en svingtur igår og da vi holder pause på en p-plads hilser alle forbikørende MCister alligevel, dog minus 3 bandidos folk der kørte på harley..

• #23   31. maj 2019 De skal jo gå op deres 1% mærke smiley
    Og den høre vi alm jo ikke ind under smiley

• #24   31. maj 2019 Sjovt.. synes altid at rockere hilser ? Det er værre med de mænd der rammer midtvejskrisen, og derfor skal have orange underbukser og en Harley til 700.000

• #25   31. maj 2019 Det er ikke dårlig stil ikke at hilse. Men rigtig dårlig stil at forvente der bliver hilst !
    Jeg hilser selv på alt...Også på kineserskramlet i ny og næ smiley

• #26   31. maj 2019 Nu er jeg også ny i denne MC verden. Og har af og til lille mor med bagpå, men hvad er kulturen, hilser passagerer også? Eller er det bare føre? smiley

• #27   31. maj 2019 Alle skal hilse - det er skide hyggeligt smiley

• #28   3. jun 2019 er ved at tag kortet i kolding. og ja mange hilser (hilser også igen hvis jeg husker det) det er ikke noget vi har fået avide fra kørelæren, syntes selv det er en hyggelig lille ting at gøre,

• #29   3. jun 2019 @28 - sjovt nok er det i Kolding jeg oftest møder et "kylder" skolecykler der ikke hilser.... men jeg skal nok huske at løfte fingeren når jeg ser dig Dennis, jeg kører på en sort Ducati Monster smiley

Kommentér på:
Skolecykler hilser ikke?

Annonce