Kan min MC ikke tåle varme? {{forumTopicSubject}}
Vi skulle tilbringe et par dage i gode venners sommerhus.
Vi besluttede at køre til Holbæk i går, hvor der var åbent hus hos en MC pusher, for derefter at køre i samlet flok til sommerland Sjælland.
Vi kørte på et lille stykke motorvej, hvor der var vejarbejde. Med det resultat at vi kørte-stoppede-kørte-stoppede i omkring 45 min og min VL´er blev naturligvis varm at sidde på.
Pludselig blev min kobling fuldstændig slatten og jeg kunne ikke få den i gear. Jeg trak ind i krybesporet, slukkede maskinen.
Koblingen fortsatte med at være slatten, så vi beslutede at trille de sidste 500 meter så var motorvejen slut, og vi kunne køre af.
Men nu kunne jeg ikke starte. (dødmandsknappen var tjekket, og der var masser af benzin på)
Starteren rullede fint rundt som den plejer, men ville ikke tænde. Jeg blev med vilje ikke ved, da jeg ikke ville dræne den for strøm. Vi besluttede at vente lidt, og ½ time gik, og jeg prøvede igen. Starteren rullede fint rundt igen, men ville ville stadig ikke tænde.
Turen var slut og jeg ringede til Falck og de kom efter 2 varme timer (på grund at trafikken)
Jeg fik den hjem, og rullede den ind i haven. Her sagde den flinke Falckmand, at vi nu hvor den var blevet kølet ned kunne prøve at sætte strøm på den. Som sagt som gjort, og den startede med det samme, og kørte perfekt som den plejer.
Jeg har efter råd fra en kammerat besluttet at skifte diverse væsker, så de er friske.
Så til mine spørgsmål:
1.Har koblingen og at den pludselig ikke vil starte, noget med hinanden at gøre?
2. Kan min MC ikke tåle varme og kø kørsel?
3. Kan jeg gøre noget for at forebygge dette sker igen, og kunne jeg have gjort noget anderledes?
Håber på nogle kloge brugbare svar
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 770
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 770
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 625
Kan den evt. have en form for termosikring monteret? Koblingen kan umuligt ha noget med start problemer at gøre.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 953
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 953
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 770
Næste gang følger jeg min første indskydelse.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 46
v 2 motorer duer ikke til langsom kø kørsel. Kørte med til Bakkeåbning et par gange
sikke noget shit, start stop osv. Som Brian rigtig siger ned med temp. og op i r.... med færdselsloven. Håber VL er "okay" igen
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 770
Men hvorfor hjalp det da vi satte strøm til batteriet. Jeg havde IKKE tappet batteriet, ved at prøve.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 770
Jeg daffer i byen i morgen og køber motorolie, og skifter den i første omgang.
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 880
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 625
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 770
Thomas: Starter motoren reagerede som den plejer. Den blev trukken rundt, men ville ikke starte.
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 489
Din koblingsslavecylinder skal have et rep kit ( nye gummipakninger ) det er alm. sliddele.
Held og lykke
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 880
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 31 MC-er: 8 Emner: 70 Svar: 507
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 770
Den startede i morges første gang. Dejligt tænkte jeg, så er det nok ikke så galt enda. Jeg slukkede den igen, og startede kantklipperen (som startede første gang) senere da jeg ville trille en tur, gjorde den nøjagtigt det samme igen. Rullede rundt, men ville ikke starte.
På med tændkablerne, og vupti så startede den, og kørte perfekt.
Nu har en god ven (Hej Kim) lidt liggende på lager, og han kunne fremtrylle et helt nyt batteri, som nu er sat i laderen og det bliver monteret en af dagene.
Så håber jeg det bliver godt.
Jeg skifter olie, oliefilter, komlingsvæske så snart jeg får tid (bliver nok ikke før onsdag)
Modtager gerne flere teorier hvis andre har noget at byde ind med
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 31 MC-er: 8 Emner: 70 Svar: 507
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 770
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
Vi kom til at holde i kø på motorvejen pgr. et uheld nogle km. længere fremme, vi kørte 10-15 meter og stop, sådan skred frem i ca. 40-45 min. på et tidspunkt ser jeg at min kammerats måler viser 125 grader (digital) min egen står nålen præsis i midten, lige pludselig går min motor i stå, jeg prøver at starte den med det samme men der er intet strøm på starteren, (2 mdr gammel batteri)
vi får den ind til siden og lader dem køle lidt ned, en meget flink mand stopper og hjælper os med at skubbe min mc igang og den starter med det samme, da vi har kørt (fra motorvejen og på lande vej) ca. 10-15 km prøver jeg at slukke motoren og starte igen, den sprang i gang som den plejer, og ingen problemer efterfølgende.
Næste gang lanesplitter jeg.
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 770
Jeg forstår bare ikke at i dette kolde klima, godt vejr eller ej så bude min mc da kunne tåle kø kørsel uden at brække sig. Måske er det en vintercykel jeg har købt.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det næste er, at motoren er delvist varmesat. Når man så efter en vis tid forsøger sig igen, kan starteren ikke snurre den hurtigt nok rundt til at danne en god gnist - og så starter den ikke. Efter et antal forsøg kniber det med strøm, og når så maskinen er blevet kold, så er der ikke juice nok på batteriet..........
Det her er at forvente. Bliver dyret godt varmt, så hold den gående men i roligt tempo. Skaf et olitermometer - holder olien sig under 110 grader kan du roligt køre. Kommer den over 120, så stop - og vent - rigtigt længe, inden du forsøger dig igen
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 770
1. Skiftede koblingsvæsken.
2. Smurte "manchetterne" på gaffelbenene. De pev på ujævn vej (ikke sikker på om det hedde manchetter)
3. Tjekkede ensretter, ingen fejl.
4. Skiftede minus ledningen til batteri. Den var næsten slidt igennem.
5. Målte batteri igennem, var fint.
6. Skilte forbremsen, rensede og smurte dem.
7. Spændte udstødningen oppe ved manifold, den var utæt så den tog luft ind.
Jeg fik ingen forklaring på hvorfor den ikke ville starte. De prøved at få det ind over den slidte minus ledning. Men den købte jeg ikke, idet der var masser af strøm til at starteren og motoren rullede rundt.
Det troede de ikke den havde gjort, og sagde så at det nok ikke var den lednings skyld. Fair nok, der havde vi misforstået hinanden.
Jeg har bedt om en forklaring, hvorfor den ikke ville starte og deres mekanikker vil ringe til mig i morgen.
Knud din teori syntes jeg virker rigtig
Jeg tror tror de syntes jeg er en "pain in the ass", men jeg vil ikke nøjes med en sludder for en sladder, og vil vide om der er noget i fremtiden jeg kan gøre for at forebygge dette.
Dog er jeg tilfreds med de andre ting de har lavet, og det virker som om den kører bedre.
Alt i alt en god service fra forhandlerens side
Nu skal jeg have skiftet olie + oliefilter, samt batteri. Og det som Knud nævner med et olitermometer lyder som en god ide. Hvor og hvordan monteres det?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 770
Og jeg giver dig ret Knud, der skal to til tango. Og opfører man sig ordentlig som kunde, ved en klagesag er jeg sikker på de fleste forhandlere er villige til at yde det rette service.
Kan min MC ikke tåle varme?