{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.891 visninger | Oprettet:

KFS-3400
KFS-3400
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 66

Afgift af genopbygget totalskade? {{forumTopicSubject}}

Hej mcg

Jeg har en cykel som snart til toldsyn og derefter have plader på.

Men så er der lige det med afgiften.. Den har været totalskadet, og derfor er der det røde stempel på registreringsattesten. Jeg har hørt og læst mange gange at afgiften er lavere på sådan en "genopbygger", men nu er jeg blevet i tvivl! For det eneste jeg kan finde af tekst på skat.dk om netop det er:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=152965&chk=205579

"Hvis køretøjet senere indføres her til landet og indregistreres efter færdselsloven, skal der på ny betales registreringsafgift.

SKAT beregner da afgiften på grundlag af køretøjets oprindelige nypris sammenholdt med handelsprisen på tidspunktet for indregistreringen."

Er der nogle der evt. har prøvet proceduren selv? Jeg er klar over at jeg bare kan ringe til skat og spørge, men tænkte jeg lige ville spørge her først.

Med venlig hilsen, og på forhånd tak

Kennet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift af genopbygget totalskade?
  • KFS-3400
    KFS-3400 Tilmeldt:
    mar 2012

#2   13. maj 2013 Ret mig hvis jeg tager fejl, men omhandler det afsnit ikke kun reglerne forsikrede/forsikringsselskab imellem?
    Jeg har læst det igennem, men synes ikke at jeg kan finde svare på netop mit spørgsmål:

Skal jeg betale den fulde afgift (som er ca 16000 iflg. skat.dk), eller er den lavere ved en genopbygning?

Det lader til at der skal betales fuld afgift, men så er det åbenbart en ret udbredt misforståelse at den er billigere ved genopbygning.

Det er i øvrigt en cykel jeg købte som skadet, med stemplet reg. attest og totalskadeerklæring fra en tidligere ejers forsikring.
    I erklæringen står følgende:

"I forbindelse med køb af ovennævnte motorkøretøj er køberen gjort bekendt med, at skaden overstiger grænsen for afgiftsfri genopbygning. Såfremt køretøjet genopbygges skal der erlægges ny registreringsafgift i henhold til lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v. "

• KFS-3400
    KFS-3400 Tilmeldt:
    mar 2012

#4   13. maj 2013 Jeg takker for svar smiley

Det drejer sig om en 1995 GSX-R 750W, og ifølge skat.dk's beregner så lander den som sagt på ca 16000 kr. Er det helt ved siden af hvis jeg gætter på at den så ryger ned på ca 13000?

• #5   13. maj 2013 Mener det er 105% ved totalskade i forhold til normalt 180%

• KFS-3400
    KFS-3400 Tilmeldt:
    mar 2012

#6   13. maj 2013 Det er også hvad jeg har fået fortalt, men det er ikke så ligetil, da det jo er over/under et bestemt antal kr at der skal betales de 105%

• #7   12. apr 2014 Ved godt det her er en gammel tråd,men prøver alligevel.

Jeg står i samme situation, har en Suzuki Gsxr 750w årg 1995 med dansk reg attest som har været totalskadet, og som nu er blevet genopbygget.

Hvordan med afgift,syn osv?

Har været inde på tast selv/motorkontor, men kan ikke finde noget om hvordan man gør i sådan en sag. Ikke andet end den lange smører omkring forsikringsselskaberne.

Og når jeg søger på nettet og herinde er der så mange forskellige meninger og bud.

• #8   12. apr 2014 Lytter lige med.

Hvilke rapporter skal der være med, som kan verificer muligheden for lavere afgift

• KFS-3400
    KFS-3400 Tilmeldt:
    mar 2012

#9   13. apr 2014 Hvis du har den gamle regstreringsatteast med totalskade stempel på, så er det bare at køre den til toldsyn og derefter søge afgiften på skat.dk. Det var vist noget med at jeg kun betalte 105% istedet for 180%, men vist kun af en del af beløbet. Jeg kan ikke helt huske det, men der er i hvert fald plader på min i dag. Jeg kan lige prøve at finde ud af hvor meget jeg egentlig gav i afgift hvis i er interesserede?

• #10   13. apr 2014 Hej Kenneth S

Tak for svaret. Kan se at du har svaret på den tråde jeg oprettet ang emnet
    Så det er kanon.

Kommentér på:
Afgift af genopbygget totalskade?

Annonce