{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

køb af offroader {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Det kribler for SYGT i fingrene efter at komme ud og køre!!!!

Har derfor overvejet en billig maskine, og da min kammerat ikke vil sælge mig min gamle XS400 tilbage, bliver jeg nød til at finde noget andet..

Har kigget lidt på Yamaha DT175 og kan forstå den er god og holdbar til at cruise rundt på..

Men ville nu godt tage den i skole også.. det er en tur fra Østerbro til Lyngby, dvs 10min motorvej.. egner den sig til det ?
Og hvordan er den sådan til bykørsel osv ? er der riv i den når den nu kun har 175ccm ?

Håber i kan hjælpe lidt.. budgettet er MEGET lavt, derfor den billige maskine!

Alternativer søges måske (:

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af offroader
  • #1   7. maj 2013 Det kan den sagtens klare smiley fin maskine til få penge.. Køb du dig sådan en.

• #2   7. maj 2013 Dt´en er en fin lille by- MC .... smiley

• #4   7. maj 2013 fin maskine !! hvem har sagt det ? sælger smiley den er skide god til leg og pjat , men daglig transport og motorvej ville jeg ikke anbefale den til , hvad er dit budget ?

• #5   7. maj 2013 What Jens said.
    Havde selv en som vinter cykel, og det klarede den udemærket pånær den sprøjtede vand fra forskærm op på tændingen. Motorvej ville jeg ikke tage den på, da jeg købte den tog jeg motorvejen hjem, og det var alt andet end sjovt, at være på så let en cykel, som ikke kan følge trafikken.

• #6   7. maj 2013 Hvis du istedet kan finde en dt125r så får du mange flere grin smiley for den er sjov. 175eren er en vinter ged. Og en god en af slagsen. Men det er jo ikke vinter mere smiley

• #7   7. maj 2013 Har selv haft en, og jeg HAR testet den på alle fronter, ved adskillige lejligheder. Til og fra job 6 km hver vej i by/ motorvej hjem med 90 km/t, i al slags vejr: super duper og 20 km/l i blandet kørsel.

80 km hjem til familien: møgelendigt; føles som skidtet er ved at ryste fra hinanden, og man nænner ikke at køre stærkere end 80-100 (mest 80) - INTET overskud til overhaling, hvis trafikken kører 90, og du hellere vil køre 100..

Terræn: Fin nok sjov pga relativt lang fjedervandring og meget let vægt - og man kan sagtens mishandle den smiley Dog kommer man virkelig sjældent over 1. og 2. gear der hvor det er sjovt, da den ikke har krafter til højere gear.. 2 gear op af en stejl nok bakke, er en kamp for den..

Konklusion: I stedet for at give 7-10 K For en DT175, så invester i en XT350, DT125R, TDR 125, eller noget andet med minimum 30 hk - det får du en meget mere alsidig maskine ud af, for ca 5 K ekstra..

• #9   8. maj 2013 Jeg ville få den DT til 5000,- og mit budget ligger på maks 7 (: det er det eneste jeg lige kan trække ud, uden at skulle ud og låne penge osv..

Men har nok fundet en lille Honda 450ccm istedet jeg skal hente imorgen.. der skal fikses lidt, plus synes, men får den også meget billigt (:

• #10   8. maj 2013 God idé .. tror du bliver noget gladere for 450´eren ..

• #11   8. maj 2013 Ja det gør jeg sikkert.. skal bare ha noget skrammel og køre på smiley

• #12   8. maj 2013 Hvad er det for en Honda du har fundet til de penge? smiley

- Skal selv have noget billigt at køre på om nogle måneder når jeg har fået kortet, så var mere hvilken model jeg skal kigge efter smiley

• #13   8. maj 2013 CB450S (: den er fra 88-89 eller sådan noget lign.. skal hente den imorgen (:

• #14   9. maj 2013 Så folkens.. Valget faldt på CB450S'eren.. fra 88 (:
    Der skal lige laves lidt el, og så skal den ha nye bolte på den ene side af motorhuset da det er pillet af og de mangler.. dvs der skal laves lidt småting på den, men alt i alt en rigtig pæn cykel (:
    Han sagde den havde stået stille et lille års tid, og da jeg så kom hjem står der på bagsiden af reg. att at den er afmeldt i 2001.. så det er 12år uden plade på.. det godt nok en sjat.. så er lidt spændt på hvordan den opfører sig.. den kan jo sagtens ha kørt, og ligner bestemt også en der har været ude og trille (:
    Den står dog bag min kammerats kassevogn PT og kommer først hjem i aften, men imorgen når den er kommet hjem og vejret er skønt, snupper jeg lige en håndfuld billeder af hende så i kan se hvordan hun ser ud (:

endnu engang er planer med semi-streetfighter poppet op i hovedet på mig smiley der er en herinde på galleriet som ser ret godt ud.. Og cyklen burde være til at komme af med igen, da den er i den høje ende af et A2 kort efter de nye regler.. men indtil videre skal den samles og gi mig selv en masse køreglæde smiley

Bare lige en update smiley

• #15   9. maj 2013 Glæder mig til at se den, håber bare ikke den koster for meget at få igang for dig (:

• #16   9. maj 2013 Martin B : Det tror jeg nu ikke det kommer til.. den virker i rimelig god stand sådan overordnet (: så har budgetteret 3000,- til at sætte den i stand, men tror nu ikke der skal bruges mere end 500-1000,- før den er køreklar (:

• #18   9. maj 2013 fin fin fin .. smiley

• #19   10. maj 2013 Den ser squ fin ud. Tape på forlygten kunne tyde på at den har været brugt på bane.

• #20   10. maj 2013 Rasmus : eller tyde på lygteglasset bare lige skal holdes på plads under transport smiley Tvivler sgu på den er meget værd på bane smiley haha

Kommentér på:
køb af offroader

Annonce