{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.830 visninger | Oprettet:

køb af brugt offroader {{forumTopicSubject}}

Hej MC galleri...

Jeg er helt ny herinde., og har aldrig haft en mc selv i de 10 år jeg har haft kortet.., (længere historie) så tænkte om i ikke kendte nogle gode steder hvor jeg kan kigge på billige brugte offroader., gerne yamaha xt600 eller lignende modeller.., kom gerne med forslag.. smiley
Ville være dejligt lige at få lidt start hjælp så jeg ikke går ud og køber det første og bedste... Har været inde på dba og kigge., men fandt ikke helt hvad jeg søgte.., eller jo., gjorde jeg egentli., men vil lige se hvad jeg ellers kan få for gode penge...
På forhånd tak derude..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af brugt offroader
  • #1   8. mar 2011 Og så lige en ting mere jeg er faldet over., kan se mange mcér bliver solgt uden afgift.. ?? kan de svare sig at købe uden afgift., og så derefter betale dette.., ? eller er det bare fordi folk gerne ville havve en fed billig mc til ture i ny og næ med prøve plader.. ??

• #2   8. mar 2011 Man må ikke køre fornøjelsesture på prøveplader.....

Til dit spørgsmål : hvor meget regner du med at køre offroad / vejkørsel?
    Måske kunne en Transalp, xl 600r, Tenere eller Africa være af interesse hvis du planlægger at trille på vejene også.

• #3   8. mar 2011 Først og fremmest find en med el start, at skulle sparke en 600 ccm. et stamper igang er kun sjovt første gang, man bliver pisse træt af det i længden.

Herefter skal du gøre op med dig selv om du vil have en hardcore offroader, en midt i mellem, eller noget der kan lidt af det hele.

Herefter er det jo kun dit budget. MEN lad nu være med at tro at du har skudt papegøjen med noget af det der er til salg af ala XT600 til 10-15.000 .. Det kan være godt brugt og der kan let løbe en stak 1000 sedler på renoverings kontoen.

Jeg valgte selv min Tenere til 75% asfalt og resten nogen sjove skov eller grus veje. Det er en stor færge at tumle med når det går meget offroad - til gengæld er den ikke mindre end genial til længere turer.

Super Tenere og Africa Twin er lidt samme kop kaffe, nogen siger at Afrikaneren er bedre balanceret til egentligt offroad, men til gengæld virker motoren yderst bovlam i sammenligning med en Super Tenere.

Her nævnes også Transalp, den er sådan hverken eller .. tja prøvede selv en inden jeg købte min ST'er - og det var absolut ikke noget.

• #4   8. mar 2011 Her er lidt brugbar info:
    http://www.tenere.dk/Artikler/mc-køb/mc-koeb.htm

Læs og brug det du kan

• #5   8. mar 2011 jeg gik efter yamaha da jeg synes de har et godt rygte og nogle fede maskiner... skal som sådan mest bruge den til vejkørsel til og fra arbejde.., ca 45km hver vej.., men jeg kan godt lide en tur i skoven eller steder hvor der er lidt ujævnt terræn..., men vil skyde på 85% gadebrug resten til hygge og spas i terrænet..
    vel lige lure den tenere engang.., har aldrig hørt om dette mærke., så er da åben.. udseendet har os en meget stor betydning for den jeg vil ud og købe..

• #6   8. mar 2011 kan se det tenere ikke er et mærke., men en model betegnelse.., upsi.., min fejl... så har folket lidt at grine af.., ;D

Noget helt andet.., så spiller prisen selvf os en stor rolle.., da jeg os har bil og hus..., så jeg havde tænkt lidt på et loft ved de 40k.., gerne max 30k..., men er nok os meget naivt... den behøver jo heller ikke være en 600ccm.., men gerne ikke en død satan.. smiley

• #7   8. mar 2011 forresten.., havde i nogle gode steder at finde mcér her på nettet., ud over dba.. ?

• #8   8. mar 2011 Hvis man er til veje og en enkelt afstikker offroad er Transalpen fantastisk, jeg har ikke kørt på en mere afbalanceret og behagelig maskine end den jeg har nu.

men Africa og Tenere er mindst lige så gode - alt afhænger af om du kører 70% offroad eller 20% smiley

• #9   8. mar 2011 DBA
    123mc.dk
    tenere.dk

Du kan evt. annoncere som køber.

En Super Tenere kan fås fra 30-40, en Africa Twin er mystisk nok lidt dyerere. Selv gav jeg 38 K for min Tenere sidste år, det var i den høje ende men det var til gengæld kun med 45000 km. og så "næsten ud som ny" .. Import fra Schweitz.

Nu kan jeg ikke se hvor du er fra, Special mc i Aalborg har en rigtig fin afrikaner holdende, og ved fra yderst pålidelig kilde at prisen kan HANDLES meget ned.

Til dit brug ville jeg gå efter noget med 2 cylindrer - enten Africa Twin eller Super Tenere.

• #10   8. mar 2011 Jeg kommer fra kolding., og skal tilfældigvis til ålborg om en uges tid..., så vil jeg da lige google mig frem til den forhandler du snakker om jan.. smiley hvad ellers med din., skal du ikke have en ny snart.., smiley

Rene det er en super flot offroader den Transalpen., kiggede bare lige rundt med google\bildere og ku også sagtens komme på tale...

Jeg vil lige lure de sider i smed op og de forskellige modeller i har postet.., og så er det bare med at finde en pris der er passende efter mine behov.., som sagt er loftet de 40k maks.., men det ser jo os ud til at være muligt nok..

Hvad med syn af mc., er det lige så bøvlet som med bil., eller går de hurtigt over sådan noget.., der er jo nok ikke rust at kæmpe med.. smiley

• #11   8. mar 2011 så lige din mc jan.., lækker maksine., dejlig stor og kraftig ser den ud.., men jeg er nok mere til mørke farver.., som sort eller mørk grå..., så undskyld jeg spurgte efter din bike.. smiley

• #12   8. mar 2011 Haha Jan...nu løber Oilfukker med din Ténéré.
    ;O)
    Jeg har en model i sort. MEGET flottere end Jan´s.
    ;O)

• #13   8. mar 2011 synes skam hans ride er meget flot.., slet ikke noget der.., er bare mere til mørke farver.. smiley

Fin tenere du har 007.. smiley

• #15   8. mar 2011 Oilfukker, nu du er fra Kolding, så smut ned i den lokale mc klub "Klatten". Mega fed klub med nogle herlige voksne mennesker. Jeg er sikker på, de er mere end villige til at hjælpe dig på vej med en offroad/endura-cykel. Der er mange repræsenteret i klubben. Tjek deres hjemmeside: http://www.mc-klatten.dk/
    Både min søster og svigerinde er medlem med hver deres Honda Transalp.
    Go´ fore it......og pøj pøj !!

• #16   8. mar 2011 Oilfukker, nu er Jan og mig kammerater...eller VAR !!
    Så der skal lige være plads til lidt mobning.
    ;O)
    Til den pris og annonce du linker til, så kig dig hellere om efter en to-cyllindret. Det kan du få til ca. samme pris.
    Men kun MIN mening.

• #17   8. mar 2011 Min er ikke til salg - har fået flere henvendelser... Alt er jo til bare prisen er rigtig, men min ville være pisse møg svine dyr ha ha.

• #18   8. mar 2011 Vil jeg prøve 007.., smiley ,ja ku nok fornemme lidt venskab imellem jer og lidt ironi.., har læst lidt i jeres profilers mcér.. ;D

Jeg vil se om jeg kan få fat på nogle mennesker dernede i klubben., og tage en snak med dem...

Godt du lige nævner det med 2-cylindret, det havde jeg næsten glemt igen.., jan nævnte det osse at det nok ville være en fordel...

Så jeg må bare lure markedet igennem for sådanne maskiner.., jeg falder nok på et tidspunkt over den rigtige.., der er jo os lidt tid endnu inden vejret bliver lidt varmere..

Men jeg siger indtil videre tak for hjælpen..., jeg b liver nød til at lukke ned..., skal med toget fra kbh til jylland inden længe...

Men falder i over en mulig mc for mine kriterier må i meget gerne smide et link.. smiley

• #19   8. mar 2011 ....og du gi´r bare lyd, hvis vi kan hjælpe med yderligere spørgsmål.
    Go´ tur hjemad.

• #20   8. mar 2011 James er bare ked af at hans ST er feminin i pædagogiske lilla nuancer, men det er også kvinderned kampdag i dag jo !

Den afrikaner jeg snakkede om i Aalborg er den her: http://www.specialmc.dk/?id=90&page=post_read.php

Ikke sikkert han vil ned i 40, men de er klar til at handle *S* den har stået længe og de 49 er klar over markeds prisen.

@Oilfukker den du linker til på 123mc.dk er ikke billig - der er altså mere for pengene i en 750'er end de "små" når endeligt det skal være.

Der har sidste år og en del af vinteren været flere XTZ 750'erere til salg, men nu er de åbenbart væk igen .. Det er også en skøn færge jo *S* Måske du skulle smide James B et bud, han har allerede haft hans ST'er længere end gennemsnittet af hans køretøjer.

Skulle jeg skifte min blev det helt sikkert til noget KTM der var lettere at tumle i skov osv. men med mit brug passer mit nuværende pris niveau ganske glimrende - skulle det være skulle det nok være en KTM 690 ENDURO R ... men så skulle det være som "nummer 2", kan ikke undvære noget der også kan "køre vej".

• #21   8. mar 2011 UPS.....de lilla farver er næsten fjernet helt fra maskinen i vinterens "make over". Så med lidt maling her og der plus gennemgribende polering, så er den snart fit fore fight.
    Vor ven Rasmus her, har snakket lidt om at sælge hans maskine. Flot eksemplar:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35587&ipc=119106

Kommentér på:
køb af brugt offroader

Annonce