{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Kasko eller ansvar {{forumTopicSubject}}

Hej Mcgalleri.

Jeg kigger på racer maskiner (har stadig ikke fundet den rigtige) til sommer.

Jeg har et budget på 50-60.000 kroner til mc.
Hvad vil i gøre? Ansvar eller kasko? Kan det betale sig med kasko?

Det er min anden mc jeg er på udkig efter og jeg er 22 år. Så det vil nok blive lidt dyrt med kasko.

Kom endelig med jeres argumenter.

Forsat god dag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasko eller ansvar
  • #1   17. apr 2013 Som man siger i et spil der hedder eve online "dont fly what you can't afford to lose"..

Personligt ville jeg vælge kasko hvis kasko kun er et par tusinde dyre end ansvar. 50-60k er mange penge og miste som 22 årige. Kender ikke din kørestil, vil selv beskrive min egen som forholdsvist aggressiv derfor har jeg kasko hvis den skulle blive totaled

Er der stor forskel mellem ansvar og kasko vil jeg vælge ansvar, på den anden side ved jeg, at jeg selv ikke ville kører lige så sjovt. Men så kan man lægge penge til side, og disse penge kan bruges på at skrue selv, hvis uheldet er ude.

En racer er btw næsten umulig at forsikre med kasko i almendelige forsikringsselskaber med din alder til en fair pris, så det bliver nok ansvar..

• #2   17. apr 2013 Hvad hr du råd til at miste hvis skaden sker, iforhold til hvad kasko koster og racer maskiner med kasko og 22år er en dårlig kombi for pengepungen.

• #3   17. apr 2013 Jeg er ikke den type som kører ekstremt råddent. Men det sker da.
    Jeg vil bare ikke smide 15.000 kroner i kasko om året for en motorcykel til 60.000 kroner.

Hvis jeg skal have kasko, kender i så nogle hjemmesider som vil give kasko til en 22 årige til en okay pris?

• #4   17. apr 2013 Jeg har lige fået stjålet min MC her i weekenden. Den stod mig i ca. 60k og var uden kasko. Bevares det er nogle ærgelige penge at miste, men jeg skyldte heldigvis ikke noget på den.

• #5   17. apr 2013 ingen kasko eller en anden model! racer + kasko = DYRT!
    Du kunne jo evt overveje en SV650 den går under touring ved de fleste selskaber.

Ellers syntes jeg du skulle købe en gammel CBR 600 F2/F3 hvor du altid kan købe en uden afgift til 10-15.000 hvis uheldet skulle være ude!

Jeg har selv haft en R1 uden kasko, og må indrømme at jeg ikke tillod mig selv at køre på cyklen som den fortjener, da jeg frygtede at "tabe" den i et sving.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #6   17. apr 2013 @Anders: Måske du skulle undersøge hvad en kaskoforsikring koster på den pågældende MC- og derfra beslutte dig for det videre forløb! Alt andet vil jo blot være gætværk...

F.eks. kan du måske købe en MC uden afgift til samme pris som en kasko vil koste? Måske kan du vælge at tage chancen? Alle de mange parametre kan du kun selv svare på....

• #7   17. apr 2013 Jeg vil gerne have en 4 cylinder og må gerne være lidt nyere. Har kigget på kawasaki zx6r, yamaha r6, honda cbr, noget i den stil.

• #8   17. apr 2013 Det kommer helt sikkert an på prisforskellen på kasko og ansvar.. er der kun 1000kr forskel så kasko, men det er der sjældent..

og jeg har ALTID haft ansvar på min køretøjer op til 80-100.000kr.. men den sidste bil valgte jeg kasko fordi jeg kun skulle give 5k

• #9   17. apr 2013 smid de 15k om året ind på en konto, så har du til en donorcykel hvis det går galt smiley

• #10   17. apr 2013 Jeg ved ikke hvad du arbejder med, men der er jo nogle organisationer der har arbejde med forskellige forsikringsselskaber, du vil måske kunne ind over en af disse ordninger og få en god pris.
    Men det mix med en "ny" racer og så stadig være ung, er bare "no go" herhjemme, medmindre du tør tage chancen og kun kører med ansvar. som nogle foreslår, så sætte pengene til side + evt monterer tracking udstyr på biken hvis den skulle blive stjålet.

• #11   17. apr 2013 Jeg kan godt hører der er lidt forskellige meninger om det. Jeg har stadig lidt blandet med det.
    Jeg tror jeg må prøve at ringe rundt til de forskellige forsikringsselskaber og hører dem af.
    De bliver bare at tage ved når man er ung og vil have en racer.

• #12   17. apr 2013 De tager bare ved når man er ung og vil have en racer*

• #13   17. apr 2013 hvis ansvar, så en gps´dims og en god lås, træls at der er nogen der ikke kender forskel på dit og mit

• #14   17. apr 2013 jeg har altid kun haft ansvar selvom motorcyklen kostede over 100000 da jeg købte den men for det jeg skulle give for kasko+selvrisiko kunne jeg få en hel cykel for i tyskland.
    invister i en god alarm/gps tracker og kør efter forholdene og så spar den million en kaskoforsikring vil koste dig smiley

• #15   17. apr 2013 det skal lige sige at jeg er ved at være færdig med en genopbygning af min efter styrt og selvom den var temmelig medtaget (og sikkert var blevet totalskadet hvis forsikringen skulle have noget at sku ha sagt) stadig ikke har kostet mig det samme i dele og rep som en kasko ville ha kostet mig

• #16   17. apr 2013 Okay. Hvad kender i til gps? Jeg kender ikke specielt meget til det. Hvor kan man købe det henne? Link?

Tror også jeg hælder lidt mere til ansvars forsikring, selvom det nok ikke er det klogeste valg.

• #17   17. apr 2013 jeg er 19 og har en racer?
    jeg giver 8100 med fuld kasko, det jo ikke galt

• #18   17. apr 2013 Hvor er det henne? Så er den vel også droslet og en gammel model?

• #19   17. apr 2013 den er droslet ja, men gammel og gammel den er fra 09 smiley
    Mondux

• #20   17. apr 2013 Okay. Så er det ikke meget ved når den er droslet.

Kommentér på:
Kasko eller ansvar

Annonce