{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansvar eller kasko???
  • #1   28. feb 2006 Det afhænger vel også af din egen økonomi... Hvad er den næste cykel? Hvis jeg købte en til 50 k ville jeg ikke have kasko, men 100 k så ville jeg... :o) Men hvis man skal give 20 k eller noget i forsikring, så ville jeg nok overveje det en ekstra gang...

Mvh Niels

• #2   28. feb 2006 Jeg sidder også meget kraftigt om jeg skal have kasko eller ej. Da der er tale om en cykel til ca 110K. Og den billigst forsikring jeg endnu har fundet er til ca 26.000kr

• #3   28. feb 2006 kommer også an på om det er en eftertragtet cykel, som er i høj kurs hos tyvene og dermed en større risiko for tyveri samt hvor i landet man bor. I større byer er der en større risiko for tyveri af sin cykel. Eks.vis prøv, at forestille dig at du lader en Harley stå på gaden om natten på Nørrebro. Kommer nok til at tage bussen næste morgen...

• #4   28. feb 2006 hej lasse,

hvis du skal købe cyklen på afbetaling hos en forhandler, så hør om de finansierer via mc-finans. hvis de gør så tilbyder lloyds forsikring meget fordelagtig forsikring med kasko til billige penge.....

mvh/henrik

• #5   28. feb 2006 .

• #6   28. feb 2006 lloyds kan kun tegnes for dem over 30 år! prøv evt at høre nordea hvad de skal have, de har en aftale med tryg, hvis du altså er villig til at skifte bank smiley

• #7   28. feb 2006 det passer ikke, lloyds kan sagtens tegnes af folk under 30, det er selvfølgelig bare dyrere

• #8   28. feb 2006 så sig det til enghave mc! det fik jeg ikke lov til

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 12
    #10   28. feb 2006 hvis man giver 26000 k .så har man den forkerte mc .og husk så på at det er 26000 pr år + selvrisiko måske 10000 eller mer og der til kommer så evt premje stigning .hvis der sker noget

• #12   28. feb 2006 Hei.

Jeg har taget ansvar. Men nu er min mc jo heller ikke så dyr. Jeg er kunde i tryg, men da jeg fandt ud af deres priser, kunne jeg godt se at det ikke duede.

Tryg.
    Ansvar: 7899,-
    kasko: 23899,-

Så prøvede en del forskellige. Jeg fandt frem til GF og var meget billigere. Skal kun give 2441 for ansvar, og kasko var også en del billigere. Så prøv GF-forsikring.

cya

• #13   28. feb 2006 Jeg har ansvar på min men med tyveriforsikring, det ville jeg klart anbefale på sådan en når du skal betale så meget i forsikring...

• #14   28. feb 2006 Gf vil ikke lave kasko før jeg er 30. Så det er lidt træls...

• #15   28. feb 2006 ja mester! det godt nok mange penge i kasko.. havde nok os taget chancen med ansvar... ellers må man vente med den klasse bikes til man har alderen til det.. desværre
    26 000 = sindsygt

• #16   28. feb 2006 Ved godt det ikke er særligt relevant i denne tråd men... For en gang skyld er forsikringsselskaberne årsag til lidt (godt nok dyrt købt) glæde for mig. Sagen er, at jeg fylder 30 om en måneds tid. Derfor kan jeg nøjes med at betale 1300 for ansvar og 2500 for kasko - men det er vist også det eneste ved de 30 der er værd at glæde sig over...

• #17   28. feb 2006 Jeg valgte mc pga forsikring. Gik efter en 1000ccm R ting men ville ikke betale 20+ i forsikring for 8 måneder, så det må vente et par år. Primær grund til jeg har kasko er pga. tyveri. Skulle jeg kvadre den i et styrt ville jeg hente en hjem uden afgift. Men at komme ned og se at ens lille skat er tyvstjålet ville knække mit hjerte og tegnebog:)

• #18   28. feb 2006 Nu det ikke for at være en kælling, men det forsikrings noget er oppe og vende så mange gange... Alle mennesker er jo egentlig godt klar over at det er røvdyrt at forsikre mc her i landet, men sådan er det jo nu engang bare, og der er ikke en skid at gøre ved det, vil man køre mc blir man bollet i røven og må betale kassen i forsikring (kasko), men drop nu det brokkeri det var jo ikke det tråden egentligt omhandlede, og det man gir i forsikring tænker man alligevel ikke på når man sidder på ryggen af tøsen og nyder det dejlige sommer vejr vel? (o; Just my 50 cent......

Og nu tilbage til tråden, jeg ville helt klart vælge kasko på en cykel til den pris, så er du dækket ind hvis der sker noget.. (og ved godt det er røv dyrt.. But who cares)

Koma

• #19   1. mar 2006 hej. jeg har fravalgt kasko. ansvar koster 1400, kasko koster 2800, men med en selvrisiko på 8000. det giver en merudgift til mig på 8000+1400 = 9400 hvis cyklen bliver stjålet. det synes jeg er for meget....
    I øvrigt synes jeg det det er for mærkeligt at prisen på kasko er afhængig af postnummer, men ikke afhængig af, hvor gammel cyklen er. Det er da også for mærkeligt at jeg skal give det samme som en, der har en cykel der er 100.000 dyrere !!! Det burde da være rarare for forsikringen at skulle udbetale 20.000 til mig end 120.000 til en anden ! Men sådan er der jo så meget.

• #20   1. mar 2006 p.s.: jeg er kunde i lærerstandes brandforsikring.

Kommentér på:
Ansvar eller kasko???

Annonce