901 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Venstra Sving... Venstra Sving...

Ville lige høre om det er mig der har fået mig en SKUMMEL forbi for de skide venstra sving eller om jeg ikke er den eneste...?

For en månede tid siden eller 2 kørte jeg igennem en mindre rundkørelse med højre end normal fart og lagde mig godt ned som jeg altid har gjort men denne gang syndes mit bagdæk at NÆ jeg vil ik holde helt fast, så det slap et lille stykke og jeg fik et ½ hjerte tilfælde men væltet ikke, efter den tur har jeg 3!! gange været ude på en marke og frese rundt fordi der har været et eller andet som gjorde jeg ikke kunne få mig selv til at lække mig nok ned... Alle 3 sving har jeg kørt ført og har taget med MEGET højre fart end da jeg ende på marken men der er et eller andet der slår klik en gang i mellem... Nogle der skulle kende problemmet og måske skulle stå med en løsning eller et råd osv?

Jeg føgler en ubeha ved at dreje til venstra nu når jeg skal længre ned og lække og det er ikke en go ting når man køre mc, så ville gerne se om jeg kan gøre noget for at få det til at gå over... Har tænkt at tage på en af de der bane kørelser hvor man lære at tage sving i højre hastigheder og en masse andre gode teknikker og tips, men dem jeg har fundet er der kun plads til næste år smiley

Mvh Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Venstra Sving...
  • #1   4. jul 2006 Tjaaaa... kender der godt lagde mig ned med for høj fart i et sving.. fik en revne på hoften... der gik en måned eller to før jeg kunne få mig selv til at tage sving i relativ fart.. kan kun sige at du skal have selvtillid til dine køre evner samt stole på din cykel... hvis du ikke tror du kan klare et sving.. kan rent underbevist nok heller ikke!

• #2   4. jul 2006 Daniel: Tag et smut på bane.

Var selv af sted 1 gang sidste år, hvilket gav mig meget. I starten af denne sæson kunne jeg godt mærke, at jeg var lidt usikker, men efter igen at have været på bane, hvor man langsomt kan øge farten og nedlægningen for hver omgang, så føler jeg mig meget mere sikker på vejene. Jeg kører egentlig ikke stærkere, men føler bare, at det jeg laver er mere sikkert.

• #3   4. jul 2006 Tror en banedag ville være en fin idé, du lærer hvad cyklen virkeligt kan (ikke så lidt) og de signaler den giver når du er ved at have nået grænsen.

• #4   4. jul 2006 Jeg ved godt min cykel kan komme en DEL ned når jeg køre, og da jeg tog den rundkørelse var det også +- nye dæk, de havde kørt en 300 km eller noget men de har ikke været brugt så meget i siderne, så kunne godt ha været derfor... Men jeg arbejder med mig selv hvergang jeg ser et sving der er overskuligt og så sætter jeg hastigheden op og køre igennem, og hver gang jeg køre igennem samme sving tager jeg det med lidt højre hastighed... For at få den ubeha væk... Da jeg ved MC'en kan godt, men det er ens mentaligtet man skal arbejde med og få den overbevist at det kan man godt.

Men bane skal jeg på, da det virklig gider guldkort!

• #5   4. jul 2006 kender det godt.. har det ved højresving,, mest fordi højre lårben og hofte og knæ er smadret pga uheld..
    men venstresving har jeg slet ingen problemer med.. har før lagt mig ned i dem men så prøver man bare igen..

• #6   4. jul 2006 Jeg har heldigvis ikke været ude for uheld, men er skide bange for sving gennerelt..
    I et ganske alm. T-kryds smed den bagenden en smule fordi jeg ramte en glat hvid stribe.. derefter føler jeg hele tiden at den skrider :o(

• #7   4. jul 2006 Det problem løber vi alle ind i, og der er kun 2 ting du kan gøre ved det...
    1: Stop at køre mc (DON'T do that!!!!)
    2: Arbejd med det, tving dig selv til at gøre ting du føgler dig utilpas med og overbevis din bevisthed om at det er okey så du er tryk, for det er mere farligt at være utryk end tryk.

Derfor jeg lavet den her tråd så jeg kunne få råd fra andre om hvordan de klaret sig igennem... For VED det er FARLIGT at være utryk ved at køre og det er lige meget om det er MC eller bil eller andet, man skal være tryk ved at køre da det hjælper en i sidste ende når/hvis der går noget galt.

• #8   4. jul 2006 Jeg har det samme problem når jeg skal køre under 80... så går jeg total i panik og er nødt til at GI DEN GAS ;o)

Mht. din udskridning, kan det jo som du siger sagtens ha´ været pga. nyt dæk, fordi dækkene ikke var varmet nok op eller der var noget grus, småsten eller lign. som gjorde du skred, så bare afsted og læg den ned... selv hvis den skrider en smule skal der mig bekendt meget til før den virkelig ryger ned.

• #9   4. jul 2006 Jeg stopper heller ikk med at køre, selvom mine forældre nok synes det er det bedste hehe smiley

Men ja, jeg ville også bare melde ud og sige at jeg bestemt er en kylling når det drejer sig om sving :o)

Men jeg har kun kørt i 14 dage nu.. så håber det kommer med tiden.

• #10   4. jul 2006 Det hjælper altid, hvis man kender en strækning som man kører ofte, så finder man med tiden ud af, hvor stærkt man kan køre hvor... og forsøger at øge hastigheden hver gang, det er det der er det sjoveste synes jeg... eller at accellerere ud af et sving.. se DET er sjav.

• #11   4. jul 2006 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=7259

du skulle tage at byde her.
    der kan du få muligheden for at starte i den rolige klasse med masterkørere der "viser" dig gennem et sving .

med muligheden for at få en til at ligge foran dig og føre dig gennem et sving på den rigtige måde vil du se at det sagtens kan lade sig gøre og din blokade vil mentalt forsvinde .
    mvh chris

• #12   4. jul 2006 læs evt mere her .
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=19268

• #13   4. jul 2006 Det kommer også lidt an på om man bare har kørt meget lige ud, og så pludselig smider den ned i et skarbt sving, så har men ikke fået ordentlig varme i siderne af dæket, jeg forsøger altid at varme dækkene op inden den bliver presset, kører evt et par gange rundt i rundkørslen inden den får kniven!!!!

• #14   4. jul 2006 Tag en banedag.. Som racerkører er det mit bedste råd til dig.. At dækkene ikke har været slidte i siden, betyder intet, hvis bare dækkene på et tidspunkt har været varmet ordenligt igennem.. Til race kører jeg med landevejsdæk, og der bliver de lige varmet igennem en halv time og så er det ligemeget hvor lang ned jeg ligger cyklen.. De står fast ihvertfald.. Måske kører du med forkert compound til det danske vejr..

• #15   4. jul 2006 Ville også følge Hektos råd, prøv at tvinge dig selv til at kigge ud gennem svinget.

Jeg har flere gange oplevet at jeg, når jeg føler jeg har lidt for meget fart på i et sving, låser i kroppen og armene og begynder at fokusere på kanten af vejen, da jeg er bange for at køre af. Tror dette er en meget typisk begynderfejl, der kun gør godt for en ting og det er at få en til at køre af banen, selvom der er masser af vejgreb at gi' af! Har dog fundet ud af at det hjælper gevaldigt at tvinge sig selv til at se ud af svinget, som Hekto siger og så prøve at slappe af i armene. Det har virket rigtigt godt for mig og det er ikke det mindste svært. Hvis man blot husker at gøre det, så er det imo så let, at man griner af sig selv bagefter.

• #16   4. jul 2006

Kommentér på:
Venstra Sving...

Annonce