{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Mads L
Mads L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

GSXR 750W - Første cykel {{forumTopicSubject}}

Hej MotorcykelGalleri brugere.

Jeg står og skal ud og se på min første cykel. Jeg er blevet små forelsket i denne mc (emnet). Jeg vil ikke ud og køre rådent, og ved der mange krafter i maskinen.
Da jeg ikke er mere en 18 år, skal den så drosles. Men nu begynder bekendte at sige en del om, at den nok er for stor og tung for mig at have med at gøre. Udover dette, snakker de om, at drosle den ned til 34HK vil få den til ikke at kunne "flytte" sig, eller med andre ord, køre ubehageligt.

Det med størrelsen ved jeg nu ikke, om jeg er enig i. Da jeg tog kortet følte jeg at de cb 500'er vi kørte på var "små". Derfor vil jeg egentlig gerne have noget der lidt større end disse.
Og hvad angår drosling, så har jeg læst en del om det. Skulle det ikke tage noget af accelerationen, samt noget af topfarten? Eller vil det gå hen og påvirke daglig kørsel så meget?

Pft!

-Mads

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSXR 750W - Første cykel
  • #1   6. mar 2013 Det med størrelsen er vist individuelt, hvis du prøver en kan du mærke om den føles for tung smiley
    Ja den skal drosles til 34 hk, og det burde du godt kunne køre med. Det tager acceleration og topfart smiley man kan sagtens køre med de 34 hk, det KAN bare være lidt irriterende hvis man er to på cyklen, eller kører motorvej f.eks.

• #2   6. mar 2013 tog du kørekort på en stor motorcykel selvom du kun må køre på en lille??

• #3   6. mar 2013 Pænt navn forresten smiley

• #4   6. mar 2013 Til 34 hk tror jeg en lille gade racer ville være sjovere. Den er noget lettere.

• Mads L
    Mads L Tilmeldt:
    mar 2012

#5   6. mar 2013 @ Mads L
    Den vil ikke kunne køre motorvej?

@Rene
    Jeg tog kortet på en droslet CB 500 smiley

@Kennet
    hvilken størrelse tænker du? 600? 400?

• #6   6. mar 2013 Du er ikke mere end 18år, dvs. at du ikke må køre på noget med mere end 125cc før du fylder 20år. Derefter kan du købe dig en større og så drosle. Den mc du drosler må bare ikke have mere end max 96hk.

...sååå, du kan godt slå GSXR ud af hovedet smiley

• #7   6. mar 2013 Bestod du køreprøven før 19. Januar 2013?

• #8   6. mar 2013 Hvis ja, så må du køre 34 hk gsxr 1300cc de første 2 år.

Du kan så opgradere kørekortet og få lov at køre 48 hk.
    Men ikke på en maskine der har over 96 fra std.

Eller hvordan?

• #10   6. mar 2013 Jeg ved at til min model kan man få droslingssæt så den blir 25 kw. Det er en suzuki rf 600. Lyder meget rigtig det MC a påstår.

• #11   6. mar 2013 125 eller 250ccm.

• Mads L
    Mads L Tilmeldt:
    mar 2012

#12   6. mar 2013 Jeg bestod køreprøven en gang i novembar år 2012.
    Jeg har aldrig hørt om, at man ikke må køre på en MC som har over 96 HK hvis den bare drosles?

@MC A, jeg har forstået reglerne som følgende:
    I det jeg fik kortet sidste år, må jeg køre:
    34HK til jeg er 20 år, herefter tage en køreprøve, og køre 48 HK. Når jeg så er 22, kan jeg gå op og få fuld adgang. Er dette ikke rigtigt
    Og hvad mener du med de 96 fra std?

- Mads

• #13   7. mar 2013 Kategori A2 giver ret til at føre mc på op til 48 hk.
    Der er ikke en grænse for hvor mange cc slagvolumen maskinen må have.
    Men den må ikke have mere end ca 96 hk (det dobbelte af 48) i typegodkendelsen.
    Så må man ikke bruge den, selvom den er droslet til 47 hk og man har A2 kategori.

Det virker jo hul i hovedet at du må drosle en cbr600f til 34 hk og køre på den nu.

Men at hvis du opgraderer dit kort til et A2 kørekort ikke længere må køre på den cbr600f. Heller ikke selvom du lader 34 hk droslingssættet sidde.

Jeg er heller ikke helt 100% på at der ikke bliver gjort undtagelse for dem der har haft A1 kørekort.

Jeg er til gengæld helt 100 på at du skal være lige så gammel for at køre 45-50 kmt på vejen, som du skal for at køre 130 på motorvejen.

Så det skal ikke undre mig at cirkusartisterne igen har skidt på kohærensen, også i det her tilfælde.

Jeg vil meget gerne have at vide at jeg tage fejl smiley
    Kan nogen yde os alle sammen den service at udpege unddragelsen fra 96hk-regle for folk der har haft gammelt A2 kørekort i 2 år og opgraderer til nyt A2 kørekort?

Ville være en lettelse

• #14   7. mar 2013 Har skrevet lidt sludder.
    Og sagt A1 hvor jeg mente "gl. A2".
    Håber meningen kan tydes

• Mads L
    Mads L Tilmeldt:
    mar 2012

#15   7. mar 2013 Jeg har ikke hørt noget om det med begrænsningen for det nye A2 kørekort...
    Men alfa & omega i mit spørgsmål er, om det vil være træls at køre på sådan en mc hvis den er droslet? Altså noget med vægt/hk ?

-Jeg ser om jeg ikke kan få fat på motorkontoret eller noget. Reglerne er for mærkelige.

• #16   7. mar 2013 Kan det ikke være lige meget om den er kedelig når den er droslet, når du ikke må køre på den?

• Mads L
    Mads L Tilmeldt:
    mar 2012

#17   7. mar 2013 RME jeg må køre 34 HK, idet jeg fik mit kort før de nye regler trådte i kraft.
    Hvor har du det med de 96HK fra?

"Artikel 13
    2. Enhver førerret, som er tildelt inden 19. januar 2013, ophæves ikke og berøres ikke på nogen måde af bestemmelserne i dette direktiv."

• #18   7. mar 2013 De 96 hk gælder KUN A2! A2 med 48 hk må kun drosles fra 96 hk. smiley
    Du kan køre alle steder med 34 hk, men motorcyklen bliver sløv.

• #19   7. mar 2013 Og du må i teorien drosle 1000 hk ned til 34 hk og køre på den.

• Mads L
    Mads L Tilmeldt:
    mar 2012

#20   7. mar 2013 @Mads L
    Så jeg kan egentlig køre på mine 34 hk til jeg er de 22/24 år, på hvilken som helst mc? smiley

- Hvad ville du råde til? Købe en 600cc ?

• #21   7. mar 2013 Ja, hvis du kan få et droslingssæt til den pågældende mc smiley
    Det kan jeg slet ikke sige dig, kommer jo helt an på hvilken mc du er til, og hvor mange penge du vil bruge på det. Om du vil have en du kan pille kittet af og så køre ubegrænset når du bliver 22/24, eller om du vil købe en du bare skal køre på, til du må køre ubegrænset smiley

• Mads L
    Mads L Tilmeldt:
    mar 2012

#22   7. mar 2013 Jeg er jo lidt væk i den mc her,,, Men hvis den er træls at køre motorvej på den? Men må jo lige høre forhandleren om hans tanker vedr det hele...
    - Og jeg kom til at tænke på noget mere... Hvis jeg køber den her MC; så kan jeg jo ikke tage en køreprøve som 20 årig og rykke op til 48 heste, idet jeg så skal finde ny mc, (grundet den ikke må have mere end 96hk standard)? Derfor kan jeg ikke "låse op" for fuld mc som 22 årig.
    Så skal jeg jo køre med 34 hk til jeg er 24, :s

• #23   7. mar 2013 Nej du kan køre 34 hk fire år og gå til prøve som 22-årig smiley med 34 hk optjener man det samme erfaring som 48 hk er jeg 99 % sikker på.
    Mht. Motorvej er det individuelt for motorcyklerne hvordan de kører, men der er mange mc'er der får besvær med høj hastighed som f.eks. På motorvejen. Min egen gamle xs'er kan ikke snige sig op på mere end de 130, og før den blev droslet gik den i hvert fald 150 smiley

• #24   7. mar 2013 Hvis så der er modvind og man får kæresten og lidt oppakning med, kan det hurtigt blive surt at man ikke har flere kræfter at gøre med, men det er jo så også meningen med droslingen

Kommentér på:
GSXR 750W - Første cykel

Annonce