1.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Jeg skal til at købe mig en MC igen... Jeg skal til at købe mig en MC igen...

Lidt baggrunds-info:
Jeg er 27 og studerende, lige påbegyndt MSK (Københavns Maskinmesterskole) efter jeg blev udlært elektriker, og har minimum 3 års studie tilbage. Selvfølgelig forudsat at jeg ikke dumper nogle eksamener "along the way", som man siger smiley
Jeg har et fritidsjob, som udbetaler sådan ca. 3k efter skat ekstra om måneden, ud over min SU.
Jeg har tidligere haft en GS500E som til sidst var ret kedelig at køre på (Læs: jeg kendte den ud og ind) og har siden haft et par mindre MC-scootere. Så jeg ved godt hvordan man opfører sig i trafikken på en 2-hjuler.
Højden siger 196 cm, så jeg leder efter noget hvor jeg ikke sidder alt for meget i fosterstilling. Dog ikke noget chopperhalløj, da jeg synes at det er ret morfar-agtigt at trille rundt på (Bare min mening her)...

Mit budget ligger op til omkring 35-38000 MAX for en køreklar cykel til omkring midten af Juli - først i August (Og nej, jeg er ikke det store mekaniske geni med motorcykler).

Her er mine spørgsmål:

1.
Jeg har kigget lidt rundt, og snakket med div. mekanikere og MC-sælgere om hvad de kunne anbefale at jeg kiggede på af kværne når tiden kom.
Jeg har fået at vide at jeg skulle kigge efter noget ala en Yamaha XJ 600, da den åbenbart er noget af det mest pålidelige i verden.
Passer det?

2.
Er der andre pålidelige mærker/modeller som kan anbefales af de erfarne folk herinde, indenfor mit budget?

3.
Jeg har selv kigget lidt på et par modeller:
Suzuki Bandit 600 (med/uden halvkåbe).
Suzuki SV 650 (med/uden halvkåbe).
Hvad er meningen om dem (M.h.t. pålidelighed og sjov for pengene), og er de noget værd indenfor mit budget?

4.
Andre meninger, sig bare frem. Men hvad end det måtte være, skal den kunne klare en længere tur på motorvej (da jeg gerne vil kunne besøge de gamle hist og her, som bor lidt over 1 times kørsel væk via motorvejen).

Jeg takker på forhånd for alle meninger, gode som dårlige.
Bare husk at holde emnet konstruktivt og i en ordentlig tone, tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg skal til at købe mig en MC igen...
  • #1   11. feb 2013 xj600 er en fin pålidelig mc, men røvkedelig at køre på efter et kort stykke tid, kig evt på honda cbr 600 f3, de kan nemt fåes til de penge og er pålideligheden selv, samt sjove at køre på

• #2   11. feb 2013 Honda vfr 750 den med mono bagsvinger!

Helt fantastisk cykel smiley

Skulle vidst kunne køre for evigt...

• #3   11. feb 2013 Kan anbefale dig en Honda Hornet 600..

Klare nemt en times motorvej og klarer også nemt alt det andet- det er en Honda(godt bygget;) )

• #4   11. feb 2013 TDM 850/900 eller TRX 850 er fede, men ret oversete i danmark...
    De er lidt balladeagtige i deres kørestil.

• #5   11. feb 2013 Ingen tvivl om at både Xj600 og Gsf600(bandit) er 2 bombe sikre maskiner rent teknisk, men måske også lidt kedelige? Hvis du var fint tilfreds med din GS500 men den kun var for motorsvag, ville jeg kikke den vej. Du kan få nogle ret så nye maskiner for de penge som du vil give, modsat den nævnte CBR600 som folk oftes tror er belagt med guld og der rækker pengene nok ikk længere end til en start/midt 90er model

• #6   11. feb 2013 Sv1000s kunne også være et bud. God driftsikker mc med et nogenlunde kraftoverskud.

• #7   11. feb 2013 Z750 fra 2005 ca. burde du godt kunne få.

• #8   11. feb 2013 Prøv lidt forskelligt! man ved det når man finder cyklen!! skulle selv skifte fra en gs 500 og mente bestemt jeg skulle have flere kræfter og noget racergøjl. Men endte med fuldstændig at forelske mig i en et benet!!
    De er ofte ret billige, men det klart en smagssag

• #9   11. feb 2013 Fedt for dig. Håber du finder noget du bliver glad for;)

• #11   11. feb 2013 køb da en africa twin - umulig at slide op og passer lige med højden og prisen !

• #12   11. feb 2013 Nu har jeg lige brugt en smule tid på at undersøge dem der er blevet foreslået fra diverse brugere.
    Desværre ligger langt de fleste af dem oppe omkring de 50.000 kr. Og ja, jeg ved godt at der normalt ikke er så mane til salg her om vinteren, og at jeg stadig har en del tid til at undersøge markedet i. Men kan sælgerne i de her tider virkelig presses med op til 10k på en kværn til omkring de 45k?

• #13   11. feb 2013 Hvis jeg var dig - ville jeg gå efter en bandit... Jeg har i hvert fald gode erfaringer med sådan karl..

PS. Pas på du ikke kommer til, at tjene for meget ved siden af din SU.

Kommer du til at tjene mere end til fribeløb - så skal SU'en jo tilbagebetales..:(

• #14   11. feb 2013 Jeg købte min hornet til 30.000,- ca. 2002'er med 28.000 på klokken.. Dem er der flere af

• #15   11. feb 2013 De kan sagtens presses en del. Du skal bare være tålmodig og ikke forelske dig i den første og bedste. Udbudsprisen og salgsprisen er ikke nødvendigvis den samme. Men du må forvente at en del ikke har en en realistisk forventning. Men lige pludselig er der en, der er nød til at sælge. Så er det med at slå til.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #16   11. feb 2013 Ja der er mange muligheder..jeg har en Yamaha fazer 600 år 2002. 95 hk.
    Sådan en kan nu også anbefales.. Fazeren er en meget rost mc.

• #17   11. feb 2013 Hvordan er de forskellige mærker vedr. servie-intervaller?
    Jeg har læst at nogle Suzuki'er skal serviceres hver 6.000 km (deriblandt SV650'eren, som jeg må indrømme at jeg altid har været ret forelsket i. Faktisk lige siden jeg tog mit MC-kort for ca. 8 år siden).
    Nogle andre mærker har interval omkring de 10.000 km.

• #18   11. feb 2013 Man får jo hvad man betaler for, ved godt at folk mener at hondaerne er for dyre i forhold til andre mærker. Men nu er det jo ikke kun størrelsen på motoren og årgangen på geden der afgør om en mc er go eller dårlig. Hvis den bare skal være så billig som muligt og stadig være ny, hvorfor foreslår i ham så ikke en lifan eller en jinlun eller anden Kina skravl ??

Bortset fra det ville jeg foreslå dig at spare sammen et år mere og så købe en du virkelig bliver glad for. En blackbird lever op til alle dine krav, passer til din højde, kræver ikke service konstant og kører som en drøm.

• #19   12. feb 2013 Hvorfor er alle mc'ister langt højere end gennemsnittet... smiley

Kommentér på:
Jeg skal til at købe mig en MC igen...

Annonce