1.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Jeg skal til at købe mig en MC igen... Jeg skal til at købe mig en MC igen...

Lidt baggrunds-info:
Jeg er 27 og studerende, lige påbegyndt MSK (Københavns Maskinmesterskole) efter jeg blev udlært elektriker, og har minimum 3 års studie tilbage. Selvfølgelig forudsat at jeg ikke dumper nogle eksamener "along the way", som man siger smiley
Jeg har et fritidsjob, som udbetaler sådan ca. 3k efter skat ekstra om måneden, ud over min SU.
Jeg har tidligere haft en GS500E som til sidst var ret kedelig at køre på (Læs: jeg kendte den ud og ind) og har siden haft et par mindre MC-scootere. Så jeg ved godt hvordan man opfører sig i trafikken på en 2-hjuler.
Højden siger 196 cm, så jeg leder efter noget hvor jeg ikke sidder alt for meget i fosterstilling. Dog ikke noget chopperhalløj, da jeg synes at det er ret morfar-agtigt at trille rundt på (Bare min mening her)...

Mit budget ligger op til omkring 35-38000 MAX for en køreklar cykel til omkring midten af Juli - først i August (Og nej, jeg er ikke det store mekaniske geni med motorcykler).

Her er mine spørgsmål:

1.
Jeg har kigget lidt rundt, og snakket med div. mekanikere og MC-sælgere om hvad de kunne anbefale at jeg kiggede på af kværne når tiden kom.
Jeg har fået at vide at jeg skulle kigge efter noget ala en Yamaha XJ 600, da den åbenbart er noget af det mest pålidelige i verden.
Passer det?

2.
Er der andre pålidelige mærker/modeller som kan anbefales af de erfarne folk herinde, indenfor mit budget?

3.
Jeg har selv kigget lidt på et par modeller:
Suzuki Bandit 600 (med/uden halvkåbe).
Suzuki SV 650 (med/uden halvkåbe).
Hvad er meningen om dem (M.h.t. pålidelighed og sjov for pengene), og er de noget værd indenfor mit budget?

4.
Andre meninger, sig bare frem. Men hvad end det måtte være, skal den kunne klare en længere tur på motorvej (da jeg gerne vil kunne besøge de gamle hist og her, som bor lidt over 1 times kørsel væk via motorvejen).