2.626 visninger
|
Oprettet:
Skal jeg omdysse. {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle..
Jeg har en Suzuki Gsx750f, som har fået ny potte, har læst mig til at den så skal omdysses..
Så har et par spørgsmål omkring dette..
Hvorfor omdysser man?.. (jeg tænker det at få at gi federe blanding )
Jeg har set i min haynes bog, at jeg har en "pilot" skrue, som kan ændre blandingen, kan jeg så ikkebare justere på den istedet for at omdysse?
Jeg tænker der er en venlig sjæl, som ville foklare mig dette.. ??
Mvh
Morten
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
De fleste gange er det ikke nødvendig.
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Syntes den hakker lidt i det i de lave omdr.. under 3000 omdr..
Har læst mig til at blandingen kan blive for mager, derfor hakker den, og skal omdysses..
Men mit spørgsmål er...
Hvorfor omdysse, når jeg har en blande skrue?.
Mvh
Morten
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
Søg på google om en karburators virkemåde.
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Jeg syntes det er i di lave omdr den hakker lidt, under 3000 omdr...
Kan de ha noget med blande skruen at gøre?
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Jeg tror du har fuldstændig ret..
Der står præcis..
Pilot Screw settings (turn out)
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
https://www.6sigmajetkit.com/
Og så skulle du nok overveje en synkronisering, hvis du roder ret meget med dine karburatorer er det faktisk nødvendigt Gør du det selv, er udstyret betalt første gang, når du sparer værkstedsregningen! Jeg vil anbefale carbtune (søg selv) hvis du skal købe udstyr til det.
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Og det er præcis en carbtune jeg har..
Jeg syntes også den er ret go.
Mht til at skifte dysser og nåle, så er det ikke noget jeg har prøvet før, så ikke noget jeg tør springe ud i.
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Karburator 1 og 4... 2 omgange ud
Karburator 2 og 3.. 1 1/2 omgange ud
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Så blot for at være sikker på jeg har forstået det korrekt
1. Luftskruen, har kun effekt i tomgang eller?
2. jeg ikke andre justerings muligheder end..
Luftskruen og Synkronisering af Karburator??
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
en luft skrue sidder helt ude ved luft indtaget i karburatoren og den regulere på hvor meget luft der kan gå henover tomgangs dysen,
der er ikke ret mange nyere karburatorer der bruger luft skrue, kun 2 taktere
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Der er kun kommet en slip on udstødning på
Fanta H.
Kan du svare mig på følgende..
Kan jeg kun justere på..
Blandings skruen, som kun har effekt i de lave omdr? og Synkronisering af Karburator.
Jeg har ikke andre muligheder vel, udover vi snakker udskiftning af dele
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
Tom vi er enige, det var bare lige det med luftskrue, jeg kommenterede på
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
At skifte dysser, er der vel ikke mange ben i?
4 dysser + 4 nåle eller?
For at finde de rigtige, skal cyklen vel på rulle felt, man køber vel ikke bare andre dysser og nåle og prøver sig frem??
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Ville jeg prøve..
De sidder bare PISSE dumt, skal faktisk afmontere karburatorerne for at dreje på skruerne, så det er skide besværligt.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Mener også man kan købe det sæt med vinkelskruetrækker hos Carbtune.
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Hvorfor skal det gøres?.
Hvordan gøres dette ?
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Men jeg ville mega gerne lære og forstå..
Mht til nye dysser, skal man bruge et rullefelt for at finde frem til, hvilken størrelser de skal være?
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Men tak for dine input, de har bestemt gjort mig klogere..
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Har du lyst til at skille ad og samle igen, så køb dig en Haynes Manual og kig den igennem nogen gange og overvej så om du alligevel vil gøre det selv.
Karburatorer er lavet af aluminium og der er messing skruer i, det er blødt som smør, så man skal vide hvad man gør. Og hav noget kvalitetsværktøj der passer ordentligt på de forskellige skruehoveder.
Meld dig ind i en klub eller find et skrue-fællesskab et sted, så er der altid nogen som ved noget om sagerne.
Sæt igang
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Nå du siger skiller ad, tænker du så, rense og samle igen, eller hvad tænker du?.
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
https://www.youtube.com/watch?v=95nlrP-yn2I&t=1118s
Mine Karburatore er jvf Haynes #8 (billede) mikuni bsr36ss.
Jeg tænker det ville være fint at købe nye pakninger, hvor kan man evt finde spdan nogle?
Når jeg Googler "mikuni bsr36ss" er det sparsomt med hits, Hvor istedet mikuni bsr36, giver væsentlig flere hits... Hvad er forskellen på
mikuni bsr36ss og mikuni bsr36??
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
https://www.google.dk/search?q=suzuki+gsx+750+f+carburetor+rebuild+kit&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiwpreLmIneAhXD2aQKHeGtCF0QBQgnKAA&biw=1510&bih=697
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Så har jeg værktøjet til at gå igang..
#20.. Du mener jeg skal sættet dem udfra Haynes?
Altså cylindre 1 og 4... 2 omgange ud og 2 og 3... 1 1/2 omgang ud..
Derefter justere 1/2 omgang ud af gangen, indtil den lyder bedst?
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
eller med slukket motor,
stil dem 3 omgange ud fra bund, og ja som Hans siger, stil dem ens,
det med at lytte er meget svært, du skal ihvertfald sørge for at du justerer nøjagtig lige meget på alle 4
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Derfor står de ikke ens, men jeg skal nok stille dem ens, næste gang..
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Mange tak for input..
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 26
Det er ikke muligt for mig, at skrue på blandeskruerne, mens karburatorene er monteret..
Jeg ville derfor afmontere, dem for at stille på skruen..
Jeg afmonteret også tændrør for at se dem, syntes egentlig de var fine, bortset for cyl 1..
Da jeg afmonteret luftfilterkassen, kunne jeg se karburator 1, var våd ved nålen, og når jeg løftede nålen, kunne jeg se der kom en lille smule benzin med op..
Jeg afmonterede karburatorerne, og stillede blandeskruerne 3 omgange ud..
Jeg afmonterede svømmerhuset på karburator 1, afmonterede svømmer og svømmenål + det "hus" nålen køre i, blæste "huset" og svømmernål. samlede så igen..
Det gjorde sku en forskel, især i de lave omdrejninger, jeg kunne slå choker fra efter 10 sek, og den stod stabilt, før skulle den køre 10 min før jeg kunne slå choker fra..
Den er nu tæt ved nålen, men tænker den bliver utæt igen, så ville købe nogle nye...
De 4 skruer der holder svømmerhus og selve karburator sammen, er næsten umulige af løsne uden at ødelægge dem, nogle der kender en god ide til dette, jeg tænker man kan få nogle i torx eller noget???
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Skal jeg omdysse.