{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.867 visninger | Oprettet:

Mc regler i tyskland?? {{forumTopicSubject}}

hej drenge, jeg er en frisk mc interesseret ung mand på 18 der gerne vil køre mc, MEN jeg NÆGTER at køre på 125cc og være i vejen over det hele og betale dyre domme for en forvokset knallert.... SÅ, jeg har tænkt mig at flytte til tyskland da jeg troede jeg kunne få lov at køre op til 48hk som 18årig der nede, men så var der en fra min klasse idag der hævdede at de havde fået samme regler som vi har i danmark.
så ville lige høre om der er nogen der ved præcis hvad de tyske mc regler er? og jeg ved godt jeg ikke kan tage kort der nede og bo i danmark, jeg har tænkt mig at flytte til fast bopæl i tyskland, bare så det er på plads?

HJÆLP smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc regler i tyskland??
  • #1   29. jan 2013 Hvornår vil du lige ligge i vejen med en 125ccm? Min trækker frisk fra de fleste biler

  • #3   29. jan 2013 Kenneth så snup en tur på motorvej evt til Fyn med lidt oppakning. så finder du ud af hvor farlige de nye regler er.......
    http://koerekort-guiden.dk/motorcykel-16-aar


  • #4   29. jan 2013 hvorfor til tyskland ? næ du ,afrika der koster kortet til alle kategorier 35 kr , ingen fartbegrænninger , eller andet pjat >! se der kan du leve drømmen ud .
    smiley lidt sarkasme kan forekomme.


  • #5   29. jan 2013 carlos, jeg er 18, det er begrænset hvor meget pension jeg kan have opsparet, men tak skal jeg da lige undersøge.
    og på et eller andet tidspunkt skal jeg nok tilbage igen men det bliver ikke for jeg er 25 eller lignende så hvis det er et problem med at få det flyttet så tager jeg da bare et i danmark smiley

    Kenneth a: som MW siger kan de ikke trække en skid tvivler på du kan trække fra noget som helst på motorvejen men hvis du kan vil jeg da gerne høre hvad du har for en mc for så kan det da være jeg bliver boende smiley

    Don T: super, vil jeg så kunne drosle en r6 til at køre lovligt på over grænsen? og ja det er spækket med fordele at flytte over grænsen, og når jeg arbejder i danmark og betaler dansk skat kan jeg stadig komme gratis på hospital/sygehus og har næsten alle de andre goder ved at betale skat smiley og så kan man jo få nogle rigtige biler smiley - til fornuftige priser smiley

    MW: lige mine ord de er ikke til noget som helst xD


  • #6   29. jan 2013 En R6 har 120-130hk.. drossling til A2 må ikke have mere end 96 hk inden drosslingen. Men forstår dig udemærket, overvejer selv meget muligheden om at flytte væk... dog vælger jeg sverige

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #8   29. jan 2013 Kenneth A
    Nu er det ikke bare 125 ccm der gælder, der er også en max effekt på 15 hk
    Pensionen har vel ikke den store betydning for de måske 6 uger det tager at få et kørekort i Tyskland
    Skidt med man ikke kan snakke tysk, også masser af mussier der får det her i landet, uden at kunne et ord dansk.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #9   29. jan 2013 I mit gamle firma fik vi en amerikaner flyttet fra USA (sjovt nok) til Tyskland, han havde ingen kørekort da han kom, det havde han 7 uger efter, men kan da være andre regler der gælder for EU borgere.

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #10   29. jan 2013 jep, han blev flyttet fra vores amerikanske afdeling til vores tyske.

  • #11   30. jan 2013 elias g hvad er der så af uligheder for en fed begynder cykel der godt må se lidt godt ud smiley
    john P latterlig kommentar da jeg aldrig har sagt jeg er fuld erfaren, men jeg har kørt yamaha tzr i længe som havde 2hk så du kan faktisk godt sige jeg har overstået første trin smiley


  • #12   30. jan 2013 Der er kawasaki er6 både f og n som kan køres lovligt med a2. Kan personligt rigtigt godt lide dem. Så har Honda også lavet en ny 500 ccm som ser virkeligt godt ud!

  • #13   30. jan 2013 Det er jo en smagssag, hvad der ser godt ud, jeg kan rigtig godt lide min ninja 250r eller hvis du har mange penge en ninja 300, og syntes den har rigeligt med kræfter for en begynder (170km/t er mere end nok til at slå dig ihjel, bare rolig :P), man lærer hurtigere på en cykel man magter end på en cykel man aldrig kommer til at kunne udnytte fulde potentiale på.

    Går du udelukkende efter hk og vil have 48hk så vil jeg uden tvivl vælge en XT660 fra yamaha, eller en af hondas nye 48hk maskiner CB500....

    MEN tænker du 15hk.. så er den mest racer agtige maskine som du kan få herhjemme (yamahas R15 er ikke så populær her i landet) nok en CBR 125R..

    med 48hk kan du også få en ninja 650 (er-6f) drosslet... både cbr 600f / GSR 600 osv har alle over 96 hk, så det vile tælde som værende illegalt.

    vil dog aldrig anbefalde en superbike (gsxr 600/zx10r.....) for en der kun har kørt scooter, har kørt en R1.. sjovt på lige veje, men i sving, ubehagligt, kom slet ikke så langt ned som på min ninja 250, et link til et eksempel af hvad den meget kendte Vlogger 13mordeth siger man skal tænke over når man vælger cykel: http://www.youtube.com/watch?v=GxMWbD-GdXw (nogle skal nok blive små fornærmet over de ting han siger, men der er en meget god logik bag)...

    Har du bil eller skal mc være dit 10.000km+/året køretøj?
    I så fald at det skal, er en sportstourer klart at fortrække... var selv sikker på jeg skulle have en zx6r efter min ninja 250, men nu har jeg opdaget sportstouring er langt feder for mit behov.


  • #14   30. jan 2013 Tror faktisk at det ville være en fordel for alle herhjemme Mikkel, at du flyttede til Tyskland....

    Så er vi og vores kære da fri for at blive påkørt eller endda slået ihjel af dig, når du ikke kan styrer cyklen!


  • #15   30. jan 2013 I Tyskland er det lovligt at drosle en cykel til 48 hk selv om den har over de 96 hk.
    Det er åbenbart en særregel man har indført dernede:

    Eine Besonderheit bei der Klasse A2 in
    Deutschland gilt es im Ausland zu beachten.
    In Deutschland dürfen nämlich auch
    Motorräder, die mehr als 70 kW haben,
    auf 35 kW gedrosselt werden, damit sie
    mit der A2 Fahrerlaubnis gefahren werden
    können.

    Man opfordrer samtidig til at man undersøger om man må køre i udlandet på en sådan cykel, da det ellers måske kan give problemer.


  • #16   30. jan 2013 thomas z, du er en fordomsfuld stakkel der burde flytte langt væk i et smafun HELT for dig selv og din egen familie, så du slap for at nære sådan en sur negativ og fordomsfuld idiot smiley

    elias g: havde selv kigget på ninja 250r kanon fed 250'er og skulle være en kanon starter hvad angår Kraft, størrelse og manøvrering smiley og så ser den jo knald godt ud smiley

    og tak for de godt råd hvad angår starter cykel, istedet for sådan en ubrugelig og uintelligent kommentar som thomas...


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #17   30. jan 2013 Thomas Z

    Utrolig at der ikke blev slået flere ihjel da man som 18 årig kunne sætte sig op på hvilken som helst MC uanset HK

    Fordi din første MC var også en med max 15 hk, som du troligt kørte på i 2 år, før du følte dig sikker nok til at kunne køre noget der var lidt større, er jo ikke det samme som andre ikke evner at kunne styre dem.


  • #18   30. jan 2013 Uanset hvad Carlos, er det åndsvagt at man som 19 årig ikke kan kører mere end 15 hk.... 34 hk syntes jeg var helt acceptabelt, ninja'en eller honda cbr 250 er de PERFEKTE begynder cykler... bare synd deres hovedmålgruppe ikke må kører dem mere.

    husk lige dk foruden et andet land (holland?) var det eneste land i hele europa som valgte at stramme loven fremfor at lette den... men så kender vi jo DK... ligsom med fyrværkeri og alt andet drengerøvs sjov... stram stram stram (altså... loven smiley )


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #19   30. jan 2013 Siger ikke at dødstallet ikke var højere, men at det var utroligt der ikke var flere der kom galt afsted

    profilbillede
  • #20   30. jan 2013 Haha alt for fedt billede!! print 500 ud og hæng dem op rundt omkring hvor han færdes ^^

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #21   30. jan 2013 Er så endnu sjovere at du ikke ved han ville følge EU's regler, med start fra 16 år smiley

    De fik jo også indført at man måtte køre knallert som 15 årig, men det tilbagerullede dine kammerater fra rød stue jo.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #22   30. jan 2013 Rød stue er S, SF og Co
    Og dem på rød stue burde lære ikke at udtale sig, med mindre der mindst var en voksen til stede.

    Du har ret, UK har også strammet reglerne i forhold hvad EU lagde op til.
    Der skal man nemlig være 17 år før man må køre med 15 hk,


  • #23   30. jan 2013 utroligt der er nogle folk som Thomas Z her inde!
    en ung person burde dælme godt kunne styre de 34 hk!
    eller for den sags skyld 45 hk!
    synes det er til grin du lige frem mener han påkøre nogle bare fordi han gerne vil have en cykel som kan flytte sig en lille smule!!
    du er til grin Thomas Z!!!!

    synes selv de nye regler er til grin!
    de fleste burde nemt kunne styre de 34 hk som reglerne var da jeg tog det!
    godt man selv nåede og få det store mc kort inden de nye regler!

    det er jo selvfølig bare min mening! smiley


  • #24   30. jan 2013 martin o, you got the spirit! det er 100% samme mening som min smiley og de kan jo bare gøre køreprøven strengærer hvis de mener man ikke kan styre det?

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #25   30. jan 2013 Kunne gøre et manøvrekursus til en del af det at tage et kørekort.


  • #26   31. jan 2013 Fåk i skoledrenge er for sjove at høre på, når I hidser jer helt op i det røde felt! ;o) Så gik der satme sodavands disco i pisset.....

    Kom nu ind i kampen og se lidt på ulykkes statistikkerne - de siger egentlig det hele i denne sag.....


  • #28   31. jan 2013 Thomas Z: gennemsnitsalderen for dødsfald på motorcyklen har ligget mellem 39 og 42 et godt stykke tid, mig bekendt.

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #30   31. jan 2013 Thomas Z
    Du lukker igen varm luft ud, og skriver bare hvad du tror, uden at have noget hold i det - fis du nu bare ud og puds din kommunistscooter,

    Gad du nu ulejlige dig med at læse den rapport som Havarikommissionen for Vejtrafikulykker lavede i 2009 over motorcykel uheld, så vil du ikke nogen steder finde at de uheld der sker, at de primært skyldes unge under 20, med for høj fart.

    Her er et link til den, men tvivler på du gider læse det

    http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/Motorcykel/~/media/Files/Dokumenter/MC_og_knallert/Koretekniske%20kurser/HVU_Rapp6_Motorcykelulykker_til_nettet.ashx


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #31   31. jan 2013 Carlos
    Du lukker også kun varm luft ud
    EU vil jo netop nedsætte alderen fra 18 til 16 år, det giver rigtig god mening når du påstår at uhelds statistikken for unge er større i resten af EU end i DK.
    Godt nok er de ikke helt smarte der nede, men alligevel...

    Har du et link til hvorfra du har ind information?


  • #32   31. jan 2013 Mikkel du kan købe en hornet, den er opgivet til under 96hk

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #33   31. jan 2013 Carlos
    Hvorfor har de så lavet loven i EU når den alligevel var sådan?
    Og hvorfor laver de så forbehold i Danmark når der ikke findes noget belæg for at gøre det?

    Mangler stadig et link fra dig, hvor det fremgår at de unge i resten af EU har flere uheld end unge i DK


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #34   31. jan 2013 Var bare nysgerrig efter at vide hvor du har din information fra, for det jeg kan finde indikere ikke du har ret.

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #35   31. jan 2013 Om du er uerfaren og 18 år eller du er uerfaren og 50 år, så tror jeg nok jeg ved hvem af de to aldersgrupper der er bedst til at kunne klare en hurtig reaktion når det uventede dukker op.

    Hvor i er logikken at "gamle" nye motorcyklister ikke også skal starte blødt op?


  • #36   31. jan 2013 synes selv de nye regler er en MEGA god ide! MEN de skulle starte ved 16, det ville give mening med 15 hk til en på 16 og 32-34 til en 18 osv men at lægge ud med 15hk som 18 årig er sku for tynd .....

  • #37   1. feb 2013 så er de nye regler heller ikke en god ide smiley

  • #38   1. feb 2013 må indrømme at hvis jeg fik kørekort til mc i en alder af 16-19 var jeg blandt statistikken om unge med høj fart... da en tunet scooter 110+ ikke længere var nok.. men idag er jeg 22 og har taget kortet, er et helt andet sted i mit liv og fart er ikke længere det vigtigste... ville ikke have imod at tage kørekort med de nye regler..

    MVH


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #39   1. feb 2013 Carlos
    Jeg skriver det lige nok engang
    Det er ikke uheld med høj fart blandt unge under 20 der optræder i stort tal i havarikommissionen rapport, er sådan set kun 1. så drop det argument,
    Læs nu den rapport i stedet for at argumentere med fakta du tænker dig til.

    Kun en tåbe vil synes det er okay at sende folk ud, mellem meget hurtige biler, på langsomme små motorcykler.



  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #40   1. feb 2013 Kris V

    Glimrende, næste gang det er mørkt og regner, så tag en tur på din motorcykel med 90 - 100 km/t på motorvejen. bare en 2 - 300 km sådan for du kan få en ide om hvad det vil sige at have en masse biler helt oppe i røven når du vil overhale en lastbil.
    Vil sige - hvis de da ellers når at se dig, før de rammer dig, du er jo rimelig godt gemt inde i den regnsky lastbilerne slynger op.

    Du glemmer et faktum, en scooter er bygget til at køre 70 - 80 km/t med styreegenskaber derefter, en verden til forskel at sætte sig op på en 34 hk motorcykel, både hvad angår den evne til at styre, men sandelig også den evne til at bremse.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #41   1. feb 2013 Carlos
    Jeg har været med til at skrive den smiley

    Hvad kommer det mig ved hvordan de kører i England, men sjovt nok, de har åbenbart flere uheld end os, og alligevel kan 17 årige få lov at køre med 15 hk.
    Og der sker mange uheld, er da logisk nok, der er jo pisse fyldt med spøgelsesbillister i det land, fandt jeg da ud af sidst jeg var der.

    Vil du også vi skal lade samme færdselslov gælde for biler, som den lov de har i Indien? smiley


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #42   1. feb 2013 Lad nu være at blande EU ind i det, ikke deres skyld at Morten Bødskovl vælger at stramme reglerne her i landet.

    I deres oprindelig form var EU regler jo helt fine
    Hellere de unge kører 90 km/t på en cykel der er bygget til det, end de gør det på en scooter der er bygget til 60 km/t


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #43   1. feb 2013 Ja muligheden er der, men vel ikke en tvang man bruger den?

    Så hvis du vil fortælle mig hvad der ligger til grund for denne opstramning, vil det være helt fint


  • #44   1. feb 2013 Kenneth - Enig. EU reglerne som de er vedtaget i størstedelen af Europa - Danmark, Holland, Grækenland og England undtaget - er ok, men hvorfor de stramme regeler for de Danske unge?

  • #45   2. feb 2013 Det er noget med frontalpandelapperne der ikke er vokset sammen endnu........

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #46   2. feb 2013 Det sjove er så, busser skal til at køre 100 km/t lovligt på motorvejen

    Skal nok være rigtig sjovt at ligge med 100 km/t, på motorvejen, på en lille MC og med en bus helt oppe i røven.

    Og prøv så at skulle køre over storebælt en dag med lidt god sidevind, den lille MC blæser da ud over rækværket smiley


  • #47   3. feb 2013 ja og husk 100km/t lovligt betyder de kører 110/115km/t man plusser jo liiiiige en smule... 2013 bliver nok et år med rekord mange unge ulykker smiley

  • #48   3. feb 2013 ja det er forfærdeligt, og når de så får tallene fra 2013 laver de reglerne om så man kun kan køre på cykel ind til man er 25 hvor man kan starte på 125cc -.- ..... BTW elias, jeg har tjekket ninja 300 ud, MEGA fed cykel, tror sku det bliver den jeg starter på smiley

    fedt design - tjek

    fed lyd - tjek, altsåååå kunne være bedre, men er fint af en lille cykel

    power - tjek, har udmærket optræk og en god topfart for en begynder

    praktisk - tjek, SUPER manøvredygtig og ok til lange ture


  • #49   3. feb 2013 fedt, fedt, fedt, det vil du ikke fortryde! :)... lyden ændre sig meget på de her cykler når du får et andet udstødningssystem! Glæder mig til at se den en dag på galleriet! smiley

    Havde selv en tur på 3000 km på 5 dage... De kan sagtens bruges til touring. vil vove at påstå de er bedre til det, end en r6's racerstilling smiley


  • #50   3. feb 2013 Kenneth H:
    Hvis man mener det er farligt at køre på motorvejen på en 125 ccm, så lader man være med det. Så enkelt er det.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #51   3. feb 2013 Matthias

    Uden at lure din profil, gætter på du er over 40 år, og derfor ganske uberørt af denne lov, og så gammel at du ikke kan huske hvordan det var at køre på en så lille MC, hvis du i det hele taget har prøvet det. smiley

    Desværre har du lidt ret. men lang vej til Assen og se RR når man skal køre på landevejen der ned.

    Eller bare hvis man vil til træf på modsatte side af bæltet, så er det med færgen.


  • #52   3. feb 2013 Carlos, nu er det jo sådan at os på 18 ikke kun kan kører af små snoede veje, vi skal jo også rundt omkring. Danmarks veje er jo desværre ikke bygget ideelt til motorcykelkørsel (små snoede veje).

  • #53   3. feb 2013 Kenneth, jeg har faktisk ganske udmærket erfaring i at køre på lille cykel, da min vintercykel er en Geely Grand Puma med kun 12 hk.
    I fint vejr med rygvind kan den lige komme op på 100 km/t smiley
    Den vil jeg kun i yderste nødsfald køre på motorvej med.
    Til Mikkel: Du kan altså komme rigtig godt rundt i hele landet på hovedveje og større landeveje. Og på disse veje passer en lille motorcykel ret godt ind i trafikbilledet. Du behøver altså ikke tage de helt små veje.
    PS: Jeg er heller ikke tilhænger af de nye regler, men når de nu er der, så må vi leve med dem eller forsøge at få dem lavet om. Og det tror jeg desværre bliver meget svært.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #54   3. feb 2013 Hvis vi ikke gør et forsøg, ja så sker der da ikke noget
    Ved godt de fleste danskere er som en flok får, stiller sig op i et hjørne og siger mæææh, og så ellers affinder sig med situationen.


  • #55   3. feb 2013 Det har du ret i, men lige denne sag har overhovedet ikke den brede befolknings interesse. Så kampen bliver meget svær at vinde.

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #56   3. feb 2013 Havde heller ikke den brede befolknings interesse da Lene Espersen i 2009 fik gennemført at børn under 135 cm ikke havde lov at sidde bag på en motorcykel

    Tror du at det var fordi hun pludselig tænkte sig om at det i 2010 blev ændret til at de bare skulle være 5 år?
    For så tænker du fejl smiley
    Der var vi nogen stykker der gik i kødet på dem, og det lykkes os at få det lavet om. Kræver bare folk gider at gøre noget, men har det ikke egen interesse, så lider de fleste af jer at teenage sløv-sind. I orker det simpelthen ikke.


  • #57   3. feb 2013 Jeg vil vove den påstan at de unge mennesker der har kørt ulovlig på deres schotere, fra starten, har betydelig nemmere ved at styre en MC af en vis størrelse, Dem der vil køre rådent er nok ligeglade med reglerne aligevel. Nej lad de 16 årige køre 125 ccm og 18 til 20 år 48 hk, så var der en rigemelig løsning, Det lort vi nu har fået er helt hend i skoven, nu får vi bare en stak "Brianer" i BMW biler, og de slår altså andre ihjel i sted for dem selv, Bare lige en oplysning så er jeg en gammel pensionist

  • #58   3. feb 2013 Kennet, hvis du har lyst til at gå i gang, så gør det. Jeg skal nok støtte det jeg kan.
    Alligevel tror jeg ikke det bringer noget, men vi får se.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #59   3. feb 2013 folk kunne jo kopiere det her ind i deres mail, og spørge hvad der ligger til grund for, de har stemt for en Potentiel farlig lov, som gør at unge under 20 ikke længere kan følge den almindelig trafik på motorvejen, når de kører motorcykel

    Men forvent ikke de svarer, de gider kun snakke med almindelig dødlige op til et valg, der efter kan vi rende dem hvor de er højest når de plukker jordbær.

    Dette er alle de personer der har stemt for loven.

    eigil.andersen@ft.dk; minister@uvm.dk; sophie.andersen@ft.dk; ministeren@mim.dk; kirsten.brosbol@ft.dk; jm@jm.dk; anne.baastrup@ft.dk; ozlem.cekic@ft.dk; per.clausen@ft.dk; lennart.damsbo-andersen@ft.dk; karina.lorentzen.dehnhardt@ft.dk; benny.engelbrecht@ft.dk; steen.gade@ft.dk; torben.hansen@ft.dk; magnus.heunicke@ft.dk; min@kum.dk; leif.jensen@ft.dk; thomas.jensen@ft.dk; sum@sum.dk; karen.klint@ft.dk; bjarne.laustsen@ft.dk; mogens.lykketoft@ft.dk; maja.panduro@ft.dk; flemming.m.mortensen@ft.dk; sjodp@ft.dk; sfjepe@ft.dk; julie.skovsby@ft.dk; frank.aaen@ft.dk; km@km.dk; nadeem.farooq@ft.dk; liv.andersen@ft.dk; jorgen.arbo-baehr@ft.dk; jacob.bjerregaard@ft.dk; lars.dohn@ft.dk; karin.gaardsted@ft.dk; ane.halsboe@ft.dk; camilla.hersom@ft.dk; henning.hyllested@ft.dk; jens.joel@ft.dk; christian.juhl@ft.dk; simon.kollerup@ft.dk; rasmus.langhoff@ft.dk; annette.lind@ft.dk; lone.loklindt@ft.dk; sofie.carsten.nielsen@ft.dk; rvrahp@ft.dk; lisbeth.poulsen@ft.dk; troels.ravn@ft.dk; lotte.rod@ft.dk; spert@ft.dk; finn.s@ft.dk; nikolaj.villumsen@ft.dk; zenia.stampe@ft.dk


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #60   3. feb 2013 var jo nemt at indføre en lov om man skulle være 18 for at måtte køre på motorvej.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #61   3. feb 2013 Hvorfor skriver du "I skal" har du meldt dig ud af motorcykel sammenholdet da?

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #63   3. feb 2013 så burde du vel skrive at vi skulle finde bedre argumenter, ved at kaste grisen fra dig, ja så har du jo også meldt klart ud du ikke ønsker at hjælpe de unge i dag.

    Hvad du gjorde i 60'erne aner jeg ikke, men hvad hjælper det at kigge på den tid der var engang, der har vi været og der kommer vi (desværre) ikke igen,

    Kig fremad, se de problemer der er nu, og gør en indsats for at få dem ændret til noget der kan bruges til noget.
    Er lidt som vores regering, det er også det der er sket i datiden der er skyld i det hele, drop det, hvordan har vi det nu, og hvordan bærer vi os ad med at få det bedre.


  • #64   3. feb 2013 Carlos R : hvilken mc har du ? en Bmv ?

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #66   5. feb 2013 Ja, det ville være at foretrække man ikke kunne køre på et køretøj der ikke kunne følge den normale trafik, men det vil jo gøre, en knægt på 19 år kan køre sin "mors" BMW med 220 km/t der ude, men på MC, der har han at holde sig til landevejen.
    Der er ikke de sidste mange år været et uheld på motorvejen hvor en person på under 20 med høj hastighed er skyld i det.
    Muligvis fordi at de har været begrænset til 34 hk

    Hvorfor så ikke bare beholde den regel?


  • #67   6. feb 2013 Fordi EU tvinger alle til at gå ind på deres koncept , så alle EU lande har nogenlunde samme regler og dermed mere overskueligt.. At DK så vælger den hårdest mulig form for en ellers god lov, er jo bare typisk Danmark.

  • #68   6. feb 2013 typisk danmark (Y)

Kommentér på:
Mc regler i tyskland??

Annonce