Mc regler i tyskland?? {{forumTopicSubject}}
hej drenge, jeg er en frisk mc interesseret ung mand på 18 der gerne vil køre mc, MEN jeg NÆGTER at køre på 125cc og være i vejen over det hele og betale dyre domme for en forvokset knallert.... SÅ, jeg har tænkt mig at flytte til tyskland da jeg troede jeg kunne få lov at køre op til 48hk som 18årig der nede, men så var der en fra min klasse idag der hævdede at de havde fået samme regler som vi har i danmark.
så ville lige høre om der er nogen der ved præcis hvad de tyske mc regler er? og jeg ved godt jeg ikke kan tage kort der nede og bo i danmark, jeg har tænkt mig at flytte til fast bopæl i tyskland, bare så det er på plads?
HJÆLP
sep 2005
Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 11 Svar: 291
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
http://koerekort-guiden.dk/motorcykel-16-aar
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
lidt sarkasme kan forekomme.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 19
og på et eller andet tidspunkt skal jeg nok tilbage igen men det bliver ikke for jeg er 25 eller lignende så hvis det er et problem med at få det flyttet så tager jeg da bare et i danmark
Kenneth a: som MW siger kan de ikke trække en skid tvivler på du kan trække fra noget som helst på motorvejen men hvis du kan vil jeg da gerne høre hvad du har for en mc for så kan det da være jeg bliver boende
Don T: super, vil jeg så kunne drosle en r6 til at køre lovligt på over grænsen? og ja det er spækket med fordele at flytte over grænsen, og når jeg arbejder i danmark og betaler dansk skat kan jeg stadig komme gratis på hospital/sygehus og har næsten alle de andre goder ved at betale skat og så kan man jo få nogle rigtige biler - til fornuftige priser
MW: lige mine ord de er ikke til noget som helst xD
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Nu er det ikke bare 125 ccm der gælder, der er også en max effekt på 15 hk
Pensionen har vel ikke den store betydning for de måske 6 uger det tager at få et kørekort i Tyskland
Skidt med man ikke kan snakke tysk, også masser af mussier der får det her i landet, uden at kunne et ord dansk.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 19
john P latterlig kommentar da jeg aldrig har sagt jeg er fuld erfaren, men jeg har kørt yamaha tzr i længe som havde 2hk så du kan faktisk godt sige jeg har overstået første trin
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 241
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
Går du udelukkende efter hk og vil have 48hk så vil jeg uden tvivl vælge en XT660 fra yamaha, eller en af hondas nye 48hk maskiner CB500....
MEN tænker du 15hk.. så er den mest racer agtige maskine som du kan få herhjemme (yamahas R15 er ikke så populær her i landet) nok en CBR 125R..
med 48hk kan du også få en ninja 650 (er-6f) drosslet... både cbr 600f / GSR 600 osv har alle over 96 hk, så det vile tælde som værende illegalt.
vil dog aldrig anbefalde en superbike (gsxr 600/zx10r.....) for en der kun har kørt scooter, har kørt en R1.. sjovt på lige veje, men i sving, ubehagligt, kom slet ikke så langt ned som på min ninja 250, et link til et eksempel af hvad den meget kendte Vlogger 13mordeth siger man skal tænke over når man vælger cykel: http://www.youtube.com/watch?v=GxMWbD-GdXw (nogle skal nok blive små fornærmet over de ting han siger, men der er en meget god logik bag)...
Har du bil eller skal mc være dit 10.000km+/året køretøj?
I så fald at det skal, er en sportstourer klart at fortrække... var selv sikker på jeg skulle have en zx6r efter min ninja 250, men nu har jeg opdaget sportstouring er langt feder for mit behov.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
Så er vi og vores kære da fri for at blive påkørt eller endda slået ihjel af dig, når du ikke kan styrer cyklen!
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.861
Det er åbenbart en særregel man har indført dernede:
Eine Besonderheit bei der Klasse A2 in
Deutschland gilt es im Ausland zu beachten.
In Deutschland dürfen nämlich auch
Motorräder, die mehr als 70 kW haben,
auf 35 kW gedrosselt werden, damit sie
mit der A2 Fahrerlaubnis gefahren werden
können.
Man opfordrer samtidig til at man undersøger om man må køre i udlandet på en sådan cykel, da det ellers måske kan give problemer.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 19
elias g: havde selv kigget på ninja 250r kanon fed 250'er og skulle være en kanon starter hvad angår Kraft, størrelse og manøvrering og så ser den jo knald godt ud
og tak for de godt råd hvad angår starter cykel, istedet for sådan en ubrugelig og uintelligent kommentar som thomas...
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Utrolig at der ikke blev slået flere ihjel da man som 18 årig kunne sætte sig op på hvilken som helst MC uanset HK
Fordi din første MC var også en med max 15 hk, som du troligt kørte på i 2 år, før du følte dig sikker nok til at kunne køre noget der var lidt større, er jo ikke det samme som andre ikke evner at kunne styre dem.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
husk lige dk foruden et andet land (holland?) var det eneste land i hele europa som valgte at stramme loven fremfor at lette den... men så kender vi jo DK... ligsom med fyrværkeri og alt andet drengerøvs sjov... stram stram stram (altså... loven )
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
De fik jo også indført at man måtte køre knallert som 15 årig, men det tilbagerullede dine kammerater fra rød stue jo.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Og dem på rød stue burde lære ikke at udtale sig, med mindre der mindst var en voksen til stede.
Du har ret, UK har også strammet reglerne i forhold hvad EU lagde op til.
Der skal man nemlig være 17 år før man må køre med 15 hk,
maj 2008
Følger: 18 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 28
en ung person burde dælme godt kunne styre de 34 hk!
eller for den sags skyld 45 hk!
synes det er til grin du lige frem mener han påkøre nogle bare fordi han gerne vil have en cykel som kan flytte sig en lille smule!!
du er til grin Thomas Z!!!!
synes selv de nye regler er til grin!
de fleste burde nemt kunne styre de 34 hk som reglerne var da jeg tog det!
godt man selv nåede og få det store mc kort inden de nye regler!
det er jo selvfølig bare min mening!
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 19
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
Kom nu ind i kampen og se lidt på ulykkes statistikkerne - de siger egentlig det hele i denne sag.....
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 241
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Du lukker igen varm luft ud, og skriver bare hvad du tror, uden at have noget hold i det - fis du nu bare ud og puds din kommunistscooter,
Gad du nu ulejlige dig med at læse den rapport som Havarikommissionen for Vejtrafikulykker lavede i 2009 over motorcykel uheld, så vil du ikke nogen steder finde at de uheld der sker, at de primært skyldes unge under 20, med for høj fart.
Her er et link til den, men tvivler på du gider læse det
http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/Motorcykel/~/media/Files/Dokumenter/MC_og_knallert/Koretekniske%20kurser/HVU_Rapp6_Motorcykelulykker_til_nettet.ashx
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Du lukker også kun varm luft ud
EU vil jo netop nedsætte alderen fra 18 til 16 år, det giver rigtig god mening når du påstår at uhelds statistikken for unge er større i resten af EU end i DK.
Godt nok er de ikke helt smarte der nede, men alligevel...
Har du et link til hvorfra du har ind information?
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Hvorfor har de så lavet loven i EU når den alligevel var sådan?
Og hvorfor laver de så forbehold i Danmark når der ikke findes noget belæg for at gøre det?
Mangler stadig et link fra dig, hvor det fremgår at de unge i resten af EU har flere uheld end unge i DK
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Hvor i er logikken at "gamle" nye motorcyklister ikke også skal starte blødt op?
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 19
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 26
MVH
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Jeg skriver det lige nok engang
Det er ikke uheld med høj fart blandt unge under 20 der optræder i stort tal i havarikommissionen rapport, er sådan set kun 1. så drop det argument,
Læs nu den rapport i stedet for at argumentere med fakta du tænker dig til.
Kun en tåbe vil synes det er okay at sende folk ud, mellem meget hurtige biler, på langsomme små motorcykler.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Glimrende, næste gang det er mørkt og regner, så tag en tur på din motorcykel med 90 - 100 km/t på motorvejen. bare en 2 - 300 km sådan for du kan få en ide om hvad det vil sige at have en masse biler helt oppe i røven når du vil overhale en lastbil.
Vil sige - hvis de da ellers når at se dig, før de rammer dig, du er jo rimelig godt gemt inde i den regnsky lastbilerne slynger op.
Du glemmer et faktum, en scooter er bygget til at køre 70 - 80 km/t med styreegenskaber derefter, en verden til forskel at sætte sig op på en 34 hk motorcykel, både hvad angår den evne til at styre, men sandelig også den evne til at bremse.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Jeg har været med til at skrive den
Hvad kommer det mig ved hvordan de kører i England, men sjovt nok, de har åbenbart flere uheld end os, og alligevel kan 17 årige få lov at køre med 15 hk.
Og der sker mange uheld, er da logisk nok, der er jo pisse fyldt med spøgelsesbillister i det land, fandt jeg da ud af sidst jeg var der.
Vil du også vi skal lade samme færdselslov gælde for biler, som den lov de har i Indien?
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
I deres oprindelig form var EU regler jo helt fine
Hellere de unge kører 90 km/t på en cykel der er bygget til det, end de gør det på en scooter der er bygget til 60 km/t
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Så hvis du vil fortælle mig hvad der ligger til grund for denne opstramning, vil det være helt fint
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Skal nok være rigtig sjovt at ligge med 100 km/t, på motorvejen, på en lille MC og med en bus helt oppe i røven.
Og prøv så at skulle køre over storebælt en dag med lidt god sidevind, den lille MC blæser da ud over rækværket
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 19
fedt design - tjek
fed lyd - tjek, altsåååå kunne være bedre, men er fint af en lille cykel
power - tjek, har udmærket optræk og en god topfart for en begynder
praktisk - tjek, SUPER manøvredygtig og ok til lange ture
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
Havde selv en tur på 3000 km på 5 dage... De kan sagtens bruges til touring. vil vove at påstå de er bedre til det, end en r6's racerstilling
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.861
Hvis man mener det er farligt at køre på motorvejen på en 125 ccm, så lader man være med det. Så enkelt er det.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Uden at lure din profil, gætter på du er over 40 år, og derfor ganske uberørt af denne lov, og så gammel at du ikke kan huske hvordan det var at køre på en så lille MC, hvis du i det hele taget har prøvet det.
Desværre har du lidt ret. men lang vej til Assen og se RR når man skal køre på landevejen der ned.
Eller bare hvis man vil til træf på modsatte side af bæltet, så er det med færgen.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 241
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.861
I fint vejr med rygvind kan den lige komme op på 100 km/t
Den vil jeg kun i yderste nødsfald køre på motorvej med.
Til Mikkel: Du kan altså komme rigtig godt rundt i hele landet på hovedveje og større landeveje. Og på disse veje passer en lille motorcykel ret godt ind i trafikbilledet. Du behøver altså ikke tage de helt små veje.
PS: Jeg er heller ikke tilhænger af de nye regler, men når de nu er der, så må vi leve med dem eller forsøge at få dem lavet om. Og det tror jeg desværre bliver meget svært.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Ved godt de fleste danskere er som en flok får, stiller sig op i et hjørne og siger mæææh, og så ellers affinder sig med situationen.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.861
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Tror du at det var fordi hun pludselig tænkte sig om at det i 2010 blev ændret til at de bare skulle være 5 år?
For så tænker du fejl
Der var vi nogen stykker der gik i kødet på dem, og det lykkes os at få det lavet om. Kræver bare folk gider at gøre noget, men har det ikke egen interesse, så lider de fleste af jer at teenage sløv-sind. I orker det simpelthen ikke.
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 56
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.861
Alligevel tror jeg ikke det bringer noget, men vi får se.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Men forvent ikke de svarer, de gider kun snakke med almindelig dødlige op til et valg, der efter kan vi rende dem hvor de er højest når de plukker jordbær.
Dette er alle de personer der har stemt for loven.
eigil.andersen@ft.dk; minister@uvm.dk; sophie.andersen@ft.dk; ministeren@mim.dk; kirsten.brosbol@ft.dk; jm@jm.dk; anne.baastrup@ft.dk; ozlem.cekic@ft.dk; per.clausen@ft.dk; lennart.damsbo-andersen@ft.dk; karina.lorentzen.dehnhardt@ft.dk; benny.engelbrecht@ft.dk; steen.gade@ft.dk; torben.hansen@ft.dk; magnus.heunicke@ft.dk; min@kum.dk; leif.jensen@ft.dk; thomas.jensen@ft.dk; sum@sum.dk; karen.klint@ft.dk; bjarne.laustsen@ft.dk; mogens.lykketoft@ft.dk; maja.panduro@ft.dk; flemming.m.mortensen@ft.dk; sjodp@ft.dk; sfjepe@ft.dk; julie.skovsby@ft.dk; frank.aaen@ft.dk; km@km.dk; nadeem.farooq@ft.dk; liv.andersen@ft.dk; jorgen.arbo-baehr@ft.dk; jacob.bjerregaard@ft.dk; lars.dohn@ft.dk; karin.gaardsted@ft.dk; ane.halsboe@ft.dk; camilla.hersom@ft.dk; henning.hyllested@ft.dk; jens.joel@ft.dk; christian.juhl@ft.dk; simon.kollerup@ft.dk; rasmus.langhoff@ft.dk; annette.lind@ft.dk; lone.loklindt@ft.dk; sofie.carsten.nielsen@ft.dk; rvrahp@ft.dk; lisbeth.poulsen@ft.dk; troels.ravn@ft.dk; lotte.rod@ft.dk; spert@ft.dk; finn.s@ft.dk; nikolaj.villumsen@ft.dk; zenia.stampe@ft.dk
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Hvad du gjorde i 60'erne aner jeg ikke, men hvad hjælper det at kigge på den tid der var engang, der har vi været og der kommer vi (desværre) ikke igen,
Kig fremad, se de problemer der er nu, og gør en indsats for at få dem ændret til noget der kan bruges til noget.
Er lidt som vores regering, det er også det der er sket i datiden der er skyld i det hele, drop det, hvordan har vi det nu, og hvordan bærer vi os ad med at få det bedre.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Der er ikke de sidste mange år været et uheld på motorvejen hvor en person på under 20 med høj hastighed er skyld i det.
Muligvis fordi at de har været begrænset til 34 hk
Hvorfor så ikke bare beholde den regel?
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 19
Mc regler i tyskland??