2.875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Mondux forsikring? Mondux forsikring?

Jeg er på SU for tiden og ser derfor på alle de steder jeg kan spare penge. Jeg giver 4342 kr for ansvar og kasko, ved Topdanmark. Jeg skal give 2744 kr ved Mondux.

Men er Mondux lige så gode som Topdanmark, når skaden er sket? Man skal mindst have en selvrisiko på 5000 kr ved Mondux, synes måske det er lidt højt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mondux forsikring?
  • #2   28. jan 2013 Har du forsøgt med tjenestemændenes forsikring? Der kan du jo få forsikret hvis du er medlem af maskinmestrenes forening.

Det er ikke altid det kan betale sig, men er du 25 burde det ikke være det værste sted.

• #4   28. jan 2013 mondux betaler dig hvis skaden er sket, men smider dig så ud derefter, hvert fald hvis det er første år... min ven og jeg har mondux, fordi det er billig kasko også som ny og 18-20årig mc'ist. Han crashede så, og den blev totalt skadet (selvom det kun var gafflen der var lidt bøjet og nogle ødelagte skjolde lol).. De fik mc'en, og han fik sine penge efter 1½ måned, og et farvel og tak.

• #7   28. jan 2013 Tjenestemændenes forsikring vil have 4700 kr, så det kan ikke svare sig...

• #8   28. jan 2013 man får 20 % på forsikringen hos TopDK hvis man er medlem af MCTC

• #9   28. jan 2013 kommer an på hvor nærig man er ;). Jeg ved de betaler mig, og hvis de så losser mig ud... fair... så tager jeg tjenestemændens (til den tid kan jeg forhåbenligt), eller 123mc.

• #10   28. jan 2013 Jeg er touring club medlem og de 20% er trukket fra... Og jeg har en selvrisiko på 3409 kr, ved Top DK.. Og jeg stiger ikke hvis jeg får en skade og de smidder mig ikke ud...

• #12   28. jan 2013 Jeg havde overvejet at skifte biken ud til en Hornet eller en Street Triple, når jeg får råd. Topdanmark vil have 10.000 kr for en Hornet og 21.000 kr for en Street Triple. Mondux vil have 4.000 kr og 6.000 kr...

• #14   28. jan 2013 håber det er ok jeg lige spørger hurtigt.... Når man har kørt 5 år uden skade, er man så elite bilist, hvis det er motorcykel det drejer sig om, og kan så få billigere bil forsikring når man engang skal over til sådan en smiley

• #16   28. jan 2013 Hvis man skal forsikre sin mc ved Mondux, så skal man have en Alarm monteret. Hvilken alarm er bedst til prisen?

profilbillede
  • #17   28. jan 2013 jeg har sådan en oxford boss alarm og den kan ihvert fald høres.

• #18   28. jan 2013 Startspærre smiley

• #19   28. jan 2013 abus granit detecto 8000.. tung dejlig skivelås, og den duer bare. koster 1000kr på nettet.

• #20   28. jan 2013 altså jeg har gf på min gsxr 600.. jeg giver 2500 årligt i ansvar med en selvrisiko på 500.. og jeg er helt ny på mc.. så det er da nogle lidt ærgeligt priser i snakker om når i er oppe på over 5000 og nok har erfaring med...

• #21   28. jan 2013 Det er kasko forsikring. Jeg giver 4300 i kasko. Jeg kan få ansvar for 1800 kr.

• #22   28. jan 2013 som sagt er jeg nystartet og har nada erfariring på 2 hjul.. og hun sagde at hvis jeg havde haft kørt et par år var det en helt anden pris...

• #23   28. jan 2013 Du har kun ansvar. Det er kun det du kører ind i som bliver dækket af forsikringen, ikke din egen motorcykel. Hvis du får kasko på så bliver din egen motorcykel også dækket.

• #25   28. jan 2013 jeg kender godt forskellen på ansvar og kasko smiley
    men jeg har heller ikk nogen plan om at jeg skal smadre hverken min egen cykel eller noget andet smiley

• #26   28. jan 2013 jacob.. hvilken cykel er det du kører på.??? min har 110 hk.. har sågar snakket et op til flere forsikring selvskaber der slet ikk vil give mig en forsikring på den cykel grundet min alder og erfaring...

• #27   28. jan 2013 jannick hvis du synes det er dyrt, så prøv at forestil dig hvad du selv skulle betale for en kasko smiley

• #28   28. jan 2013 6500.. og så stiger selvrisikoen til 1000 istedet for 500.. men jeg satser ikk på at komme til at køre ret mange km på den da jeg har firmabil til arbejde og er på ferie en måned hver sommer smiley så det er bare mig der er nærrig og sparer det sidste væk

• #30   28. jan 2013 jeg giver 4000 kr hos Mondux (ansvar).. Det er jeg glad for,, mange selskab ville havde over det dobbelt eller også ville de slet ikke havde mig som kunde..

• #31   28. jan 2013 Tak for hjælpen Jannick ! Det har været en kæmpe hjælp for mig, at du vil sige hvad du giver for din ansvars forsikring. Nu står det kniv skarpt for mig, hvad jeg skal vælge. Hehe

• #32   28. jan 2013 Jason, så kan du altså spare minimum 1500 ved at skifte til gf!!

4000 skal jeg give for kasko hos mondux..

• #33   28. jan 2013 mondux er faktisk ret stort, dog mest firma'er osv. men hvis jeg husker ret så er det osse mondux der står bag den forsikring honda tilbyder i forbindelse med salg!

• #34   28. jan 2013 ^^^^ altså ved forhandlere

• #35   28. jan 2013 jeg har ringet rundt da jeg godt vil have en kawa z750 og mange steder skulle jeg give mellem 10.000 og 12.000 for kasko. Hvis jeg vælger ansvar skal jeg kun af med 1700. Det er da noget af en forskeld syntes jeg. Jeg kan ikke finde nogle selvskaber der er under de 10? Jeg er 24 og har kørt 2 år på mc. Jeg syntes bare at det er mange penge og bruge på forsikringer. Har i nogle forslag?

• #36   28. jan 2013 "men jeg har heller ikk nogen plan om at jeg skal smadre hverken min egen cykel"

- Arrhhh... så alle der crasher gør det altså med vilje? smiley -Det er desværre ikke noget man vælger, noget korn/gylle i et skarpt sving, og bang...

Men niels: Hvis du vil sparer penge så tag mondux, køb en abus 8000, det er en skide god lås som rigtig mange herinde har.
    5000 er en del i selvrisiko.. men som det er sagt, er det tjent ind ved det besparede efter et år.

når du skal have hornet eller street tripel gør de det jo måske endnu billigere fordi du allerede er kunde hos dem, med din er5

• #37   28. jan 2013 Jan A.

Prøv 123mc.dk/forsikring

• #38   28. jan 2013 det er altid bedre og have en høj selv risiko og en lav præmie så kan man med alle de penge men har sparet ligge noget til side til hvis der skulle ske noget

• #39   28. jan 2013 Man har en selvrisiko på 10.000 kr ved 123mc.dk/forsikring. Jeg skal give 3337 kr ved dem. Men jeg synes godt nok at det er en høj selvrisiko.

• #40   28. jan 2013 det skal self osse kunne betale sig.

• #41   28. jan 2013 Men altså Mondux med 2744 kr og en selvrisiko på 5000 kr, er nok det billigste for kasko. Men ved bare ikke om folk er tilfredse, jeg har læst at nogle har haft problemer med at få pengene ud af dem, når skaden er sket og at de er blevet smidt ud der efter. Men hvis mit alternativ er at jeg ikke har råd til at have kaskoforsikring på, fordi at jeg skal give 4342 kr ved Top DK. Så er Mondux måske godt nok.

Altså jeg skal give 1800 kr for ansvar ved GF, hvilket er det mindste jeg kan komme af med hvis jeg vil have min mc. Så hellere give 900 kr mere og så få ansvar og kasko ved Mondux. smiley

• #42   28. jan 2013 alle forsikringsselskaber prøver og slippe,
    men du skulle jo helt ikke have nogen skade overhovedet ogs er det jo det billigste

• #43   28. jan 2013 Hov ved Mondux står der står dette: Priserne er ekskl. stempelafgift og andre udgifter til staten.

Hvor meget er det?

• #44   28. jan 2013 uhh det kan jeg ikke huske men ikke ret meget

• #45   28. jan 2013 Jeg giver 3200 kr for ansvar og kasko hos QBE. Selvrisiko på 5000 . Tilbudt gennem Honda forhandleren ifm køb af ny mc. Aner ikke om det er et godt selskab, men prisen synes jeg er ok

• #46   28. jan 2013 det er omkring 500kr i oprettelse. ret standard

• #47   28. jan 2013 Ok altså de 2744 kr + ca. 500 kr i oprettelse. Er der flere udgifter ved at flytte forsikringen?

• #48   28. jan 2013 så skulle det være fra dit eget firmas side af, når du stopper hos dem. smiley

dog skal du være opmærksom på de ikke dækker ved inversioner fra rummet... man får et meget underholdende papir med. smiley

• #49   30. jan 2013 jeg skal gi 6400 for min cbr 1100 xx ved mondux selv risiko på 5000

• #50   1. feb 2013
    Niels <Fredericia>:
    Hvis man skal forsikre sin mc ved Mondux, så skal man have en Alarm monteret. Hvilken alarm er bedst til prisen?

Et RIGTIGT godt spørgsmål. Har siddet de sidste dage og kigget på alarmer, men det er ganske vanskeligt at gennemskue hvad der er ret og hvad der er vrang......... Har dog fokuseret hovedsageligt på de billige (Thor) og halvbillige (Cobra Spyball) og set bort fra de dyrere som fx Scorpio. Der findes en hel del negative men også rigtig mange positive anmeldelser af flere af b egges alarmer. Det undrer mig dog lidt at det er en Spyball 8520 der figurerer på listen. Jeg skal ikke gøre mig voldsom klog på det her, men jeg kunne forestille mig at det er en ældre model for jeg har kun set den til salg ét sted af de utallige sider jeg har kigget gennem de sidste dage. Jeg har selv en 6527 på én af mine Mc´ere. 6829 ses dog til salg mange steder.
    Men tilbage til spørgsmålet - hvad er bedst til prisen? Jeg tror sq simpelthen man skal prøve selv, for i det utal af private "anmeldelser" er der et ret stort antal der giver indtryk af manglende evner hos den private installatør og så kan man jo ikke bebrejde alarmproducenten. Jeg har ikke kunnet finde nogle mere professionelle anmeldelser, men måske andre kan hjælpe......

• #51   1. feb 2013 Jeg vil anbefale ABUS Detecto 8000. Den er godkendt af Mondux og virker helt perfekt! Den bliver oftest anbefalet da det er en billig og effektiv måde at sikre sin MC på!

(link fjernet)

• #52   1. feb 2013 ^what he said... jordens bedste skivebremselås.... nakker de din mc med den på (specielt hvis det er kædeversionen), nakker de den også hvis den var beskyttet med 10 vogtene sultne køtere, 2 døgnvagter og 30 kæder... men de der scorpio alarmer er nu også ret så lækre!

• #53   2. feb 2013 Hvad skal man give for sådan en detecto 8000, ? Den prøver jeg sgu

Kommentér på:
Mondux forsikring?

Annonce