{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CBR600 vs Kawasaki ZXR750
  • #1   17. jan 2013 Du er nok lige nødt til at smide årgang og pris på de 2 cykler....Ellers er det sgu svært at hjælpe dig.

    Bundkranz


  • #2   17. jan 2013 hondaen, men jeg er osse gået hen og er blevet honda fanatisk smiley

  • #3   17. jan 2013 Ville vælge zxr. Har dog kun erfaring med L modellen, men det er en fed racer ikke for voldsom men følger stadig fint med diverse andre racere, + den er billig i forsikring, da den af en eller anden årsag ikke går ind som racer så som fx gsx-r.

  • #4   17. jan 2013 Så har jeg rettet det Bundkranz smiley

  • #5   17. jan 2013 Jeg havde taget f3''eren. Havde zxr været et par år nyere, havde jeg valgt den i stedet.

  • #7   17. jan 2013 Jeg går ud fra Kawa'en er en J model når du skriver den er fra 91???

    Jeg har haft både cbr f2-3 og zxr j og jeg tror sgu jeg ville vælge Kawa'en selv om jeg er Honda-mand. Den er så meget kønnere end Honda'en, men det er jo bare min mening.
    Du skal gøre op med dig selv hvilken cykel du sidder bedst på og synes er den pæneste. Og mon ikke du også lige skal tjekke forsikringen på de 2 cykler. Det kan være at det også spiller ind.

    Mvh Bundkranz


  • #9   17. jan 2013 F3 eren ville jeg vælge, og har jeg osse idag, det spiller altså bare, og synes man den er lidt klodset at se på kan man ændre lidt på den for næsten ingen penge så den ser lidt mere sporty ud smiley og de trækker jævnt gennem omdr.

  • Hans J
    Hans J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #10   17. jan 2013 Jeg har haft en ZXR fra 92 - virkelig en fed cykel, med et rigtig godt træk og rigtig dejlig at køre lige stræk på. Men på negativ side så synes jeg det var en tung cykel at manøvre, og kørestillingen noget anstrengende i længden. de to runde forlygter gør i mine øjne, at cyklen ser lidt ældre ud - men det er en smagssag. Sidste sæson havde jeg i kort tid en Honda CBR 600 f - en virkelig nem og velkørende maskine, men der er knap så meget racer-look over den. Hondaen falder nok lidt mere ind i mængden, mens Kawasakien skiller sig lidt ud pga. looket.
    Af de cykler du har nævnt der, ville jeg helt klart gå efter F3eren smiley


  • Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #11   17. jan 2013 Jeg var helt klart røget på Kawa'en - Den er helt klart den sjoveste af de 3 og har efter min mening "klassiker" potentiale - Den kan desuden spiffes lidt op med en zx9r "b" motor.

    En væsentlig ting er dog standen af de cykler du kigger på - Jeg går udfra at din tanke er at få ræs for billig penge - Pas på de cykler du kigger på er nogle gamle damer der let kan koste en formue hvis de ikke står snor-lige.


  • #12   17. jan 2013 Syntes at det det er vildt fantastisk, at mcèr der er 22 år gamle ikke har gået mere..tror slet ikke at de er spolet tilbage........
    Ironi kan forekomme.
    ville gå efter en af Hondaerne
    mvh Flemming


  • #13   17. jan 2013 Flemming det kan jo tjekkes på nettet smiley det giver ihvertfald en ide til om de er spolet smiley

  • #14   17. jan 2013 Helt klart F3'eren..... smiley

  • #16   17. jan 2013 karsten
    Det er først inden for de sidste år at synshallerne har indført at skrive km ind.


  • #17   17. jan 2013 Ja men hvor mange mc'ere bliver ikke skiftet ud med jævne mellemrum ?? Og hvis bare et af de syn der er reg ikke viser det rigtige km tal så er man jo sikker på der er fusket.

  • #19   17. jan 2013 Jeg ville til enhver tid vælge kawaen.
    Jeg syntes overhovedet ikke den virker tung eller sløv, med små opgraderinger bliver det en rigtig fin maskine.
    Der er få forskelle fra 91 til 95, hvis man ser bort fra udseendet.
    Hondaen er self. nyere men jeg syntes bare den ser forfærdeligt kedelig ud.
    alt er en smagssag, det er alle gode maskiner uden nævneværdige problemer, tag den du syntes kører bedst


  • #20   17. jan 2013 Don T: jeg har i flere sæsoner kun kørt mellem 1000 og 1500km, flere har måske en gammel duc til præstige eller til en søndagstur og så vil sådan en cykel ikke ha kørt meget over 30000km på 20 år.
    Dem jeg kender med mc kører ikke meget mere end mig nogle noget mindre, det er forskelligt hvordan man bruger sin cykel, jeg kan slet ikke forstå hvordan du får kørt så meget;-)


  • #21   17. jan 2013 Kender flere der kører under 1500 km om året... Min brors zx9r har kørt 17000 km siden 94.... Og jeg selv 10000 de sidste 5 år....... Men det er klart at alle cykler ikke kun kan have kørt lidt..

  • #22   17. jan 2013 Bevares, jeg er selv typen der snildt ruller 10000+ på en normal sæson, men det bærer tælleren da osse præg af den dag den bliver solgt smiley :D smiley

  • #23   17. jan 2013 Honda spiller jo bare men udssendet er kedeligt og cyklen mangler personlighed, som så mange Hondaer fra den tid. Derfor ville jeg nappe Kawa med traktorlyd:-)

  • #24   17. jan 2013 Jeg er nok en anelse farvet, men jeg synes ikke at ZXR'en føles tung (med mindre man har lagt den ned i en grusbelagt indkørsel) og den har lige (hvis det er en J model) det ekstra bundtræk/mellemgas, der gør at man ikke behøver at skifte gear hele tiden når man kører i byen.

    Fordi den er konstrueret til kun at have 100 HK går den ikke frivilligt på baghjul når man fyrer den af eller forsøger at stikke af med én, men den styrer præcist og er tæske sjov på bane eller anden snoet vej, netop fordi man stoler på den selvom man giver den tærsk smiley

    Udseendet kan diskuteres, så det er bare et spørgsmål om smag og behag..

    Men Prøv dem..


  • #25   18. jan 2013 Det med at den ikke går på baghjul... Det er jeg ikke helt enig i, jeg kan ikke lukke min l model af i 1 og 2 gear for så foregår det altså på 1 hjul.

  • #26   18. jan 2013 Klart den gør Rasmus..... Årnlig sy kawa...

  • #27   18. jan 2013 det sgu ikke løgn, men den er dog også gearet lavt. jeg siger ikke den bare flyver bag over eller er fuldstændig ustyrlig, men hvis jeg lukker den helt af i 1 første gear og andet letter den! tro det eller lad være, jeg er sådanset ligeglad smiley

  • #28   18. jan 2013 Min hornet har std gearing og den løfter også liige forhjulet omkring 10000omdr.

    Grunden til at det er så mange cykler tilsalg med 40.000-50.000 på klokken er jo nok fordi folk vil have dem solgt inden de kritiske 60-70k kilometer, hvor de bliver sværere at sælge.. Tvivler på at 9/10 snyder??


  • #29   18. jan 2013 Ville helt klart gå efter F3'eren!! Alternativet uden kåbe og noget sjovere er hornetten;) det er også en f3 motor

  • #30   18. jan 2013 Og hondaen kører bare mange tusind km uden pjat, min kammerat havde en f2 der havde kørt 180000 da han solgte den.

  • #31   18. jan 2013 Solgte en F2 der havde kørt lidt over 15.000, da den startede kiggede de bare på hinanden og sagde at af alle dem de havde set og hørt var den den mest lydefri i motoren, dog også den der havde kørt mindst.

  • #32   18. jan 2013 helt rigtigt, en cbr600 indbyder ikke til pjat; -)

  • #33   19. jan 2013 Jeg har lige kigget på en Kawasaki Ninja ZX-6R. Den er fra 1996 og har kørt 70.000 km. Jeg kan købe den for 25.000 kr,- hvis jeg henter i denne måned. Den blev sidst synet i 2006 ved 65.000 km.

    Overvejer rigtig meget, at slå til!

    Jeg syntes bare, den har kørt langt?


  • #34   19. jan 2013 Km tallet er ligegyldigt!
    En yderst velholdt mc kan ha kørt 100000km+ uden at være slidt op, hvor en mc det har kørt 20000km kan være totalt smadret.
    Kig på standen, er den flot i org. lak, står den rimeligt org. sveder motoren, har den servicebog osv. ville jeg ikke være bange.
    Hvis den ser ud til at ha haft et hårdt liv, venstre side er lakeret med motip spraymaling uden stafferinger, med pindsvejst udstødning som hænger i en strips og motoren drypper og lyder som om der ligger skruer i den, ja så er 70000km rimelig meget;-)


  • #35   19. jan 2013 Okay, tak for det. Den er rigtig pæn på billedet og han har originale fuld kåbe i limegrøn liggende, som jeg kan få med.
    Jeg er blevet enige med mig selv, om at jeg henter den på næste søndag! smiley


  • #36   19. jan 2013 Bare husk at kig den ordentligt efter når du er der. Det er surt at opdage en masse ting når man kommer hjem fordi man glædet sig så meget til at få den hjem at man ikke fik kigget den ordentligt efter smiley men knæk og bræk med det smiley

  • #37   19. jan 2013 Tag en voksen mand med der kan være lidt seriøs og holde hovedet koldt, det er træls at komme hjem med et læs lort.
    4 øjne ser mere end 2.


Kommentér på:
Honda CBR600 vs Kawasaki ZXR750

Annonce