3.926 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Skift af forgaffelolie og bremsevæske Skift af forgaffelolie og bremsevæske

Hvor ofte skifter I forgaffelolie og bremsevæske? Er dette en del af et stort serviceeftersyn hos forhandleren( her tænker jeg på 18000 km eftersyn) eller kan jeg ligeså godt selv gøre det her i vintertiden. Min mc har rundet 15000 km, så regner med service medio maj

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af forgaffelolie og bremsevæske
  • #1   13. jan 2013 jeg skifter væsker hvert år om vinteren... ikke fordi det er nødvendigt, men det skader jo ikke , og som de fleste her inde, kan jeg godt li at skrue i min knallert...

og bremsevæske, kølevæske, forgaffelolie, motorolie og filter løber kun op i en 600 kr... så det er jo lige til at overleve.. smiley

• #2   13. jan 2013 Jeg skifter også mit bremse / koblings væske når den bare står i hi men der er ikke nødvendigt
    vær 2 år er fint
    Forgaffel olie Thjaa har skiftet en gang med det var i forbindelse med at den var utæt

• #3   13. jan 2013 Nicky hælder du bare frisk olie i, eller skiller du den af total?

• #4   14. jan 2013 Skifter forgaffel olie hver 2.år og bremse væske når den bliver uklar, kølervæske hvis jeg skulle kede mig usansynligt meget smiley

• #5   14. jan 2013 jeg skiller totalt af.... i love it.. smiley

• #6   14. jan 2013 Haha ja det er skide hyggeligt- især hvis man står to sammen og skruer.. Evt støttet af en pils/ kaffe

• #7   14. mar 2013 som regl er det olie som er på cyklernes affjedring fra fabrikken noget skod olie ( på nær WP og Ohlins ), og er mere at betragte som langtidsholbar transport olie, som sikrer at cyklerne bliver ved med at være tætte i affjedrings komponenterne, efter produktion selvom de kan sæt længe før cylen kommer ud på gaden .. Det ALLEr bedste er faktisk at skifte til noget nyt og bedre olie lige fra starten, SÅ bliver din affjedring også meget bedre .. WP, Motorex, Ohlin olie er F. eks fin olie til affjedring. Det kan gøre en STOR positiv ændring af specielt mono dæmpere at få en god olie på smiley

Kommentér på:
Skift af forgaffelolie og bremsevæske

Annonce