1.514 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Tur til Italien, erfaringer søges.. Tur til Italien, erfaringer søges..

Hej Mc'ister smiley

En kammie og jeg ville tage til .it til sommer, men det er først lange ferietur sådan uden bil backup, og uden tidligere erfaringer..

Vi har tænkt og og finde sådan nogle "zimmer frei" ting dernede, vi skal vist bare lige finde ud af hvad de hedder på italiensk smiley
Så vi havde ikke tænkt os, at tage telt og den slags med..

Men det store spørgsmål er jo, hvad skal man gøre med køretøj i .it og over alperne.. Alperne er jo nok pisse kolde og .it møg varmt..
Vi overvejede at købe nogle dragging jeans til kørsel dernede, for ikke at dø af hede, og måske så en brynje og noget tynd trøje. Er det en god/dårlig ide og hvorfor? Og kan man holde varmen over alperne i dragging jeans med lange underdrenge under?

Er der andet man skal være opmærksom på? Gode ideer og tips modtages med kyshånd!

Mvh
Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tur til Italien, erfaringer søges..
  • #2   11. jan 2013 Fedt jeg gemmer de ord smiley
    men vil dragging jeans med lange underdrenge være nok i alperne?

Hvor kolde er bjergene om sommeren?

Og tak, vi glæder os helt vildt, til en drenge fireblade tur smiley

Andre gode råd fra folk der har været på længere ferier?

• #3   12. jan 2013 Brug det MC tøj i har. Det samme som I kører i herhjemme om sommeren. Jeg kører med læder og har så et sæt regntøj til at trække ud over. Skulle det være meget koldt undervejs, hjælper regntøjet også mod afkøling. I juli har der været lidt sne på toppen af GrossGlockner og det har også været så vi skyndte os ind i varmen, når vi gjorde stop på toppen af passene. Det har nok været 5-8 grader. Et andet år var det aldrig under 20 selv på bjergtoppene. Det svinger meget.

• #4   12. jan 2013 Tjaee, vi prøvede både at køre i snevejr op over Alperne, øst for Innsbruck midt i Juli og nede i Sydenden på Garda, var der 34 grader dagen efter, vi justerede med Touring/læder tøj med Vinterfoer og extra Skiundertøj og så ta det af, lag for lag, men det endte da med jeans og t-shirt på de små hyggeture omkring Garda søen og et enkelt lag køretøj med beskyttelse ved kørsel i bjergene! Vi boede på Bjerghotel i Pieve, ovenfor Val de brasa på Hotel Panorama! Prøv at Google dem! Slugten er ENESTÅENDE

• #5   12. jan 2013 Ok, Jamen så bliver det alm køre tøj, meningen er at vi skal ned i varmen, og ned til vest kysten smiley Mange tak for jeres erfaringer! Er der flere tips og tricks til sådan en tur, så fyr endeligt løs! smiley

• #7   12. jan 2013 Et af jeres pitstop kunne være hos nogle af vores venner http://www.hausstrela.ch/dansk-home.html
    Der skal nok kunne findes plads i et hjørne til jer smiley og så er der kun et par timers kørsel til Italien. Hitch kan fortælle jer den fedeste vej.
    Ellers har jeg aldrig haft problemer med at bare køre derned, og finde et sted at bo. Det er selvfølgelig sværest i centrum af badebyerne, men plejer at kunne finde noget i gå-afstand fra de nærmeste barer smiley

• #8   12. jan 2013 Der kan være alt mellem 10 til 30 grader på samme årstid når man kommer på højder mellem 2-3km...

• #9   12. jan 2013 Uanset tempraturen kører jeg altid i læderdragt og med en Triumph regndragt til at trække ud over i tilfælde af regn. Kunne aldrig drømme om at kører bjergpas uden beskyttelse (dragginjeans/cowboybukser)

• #10   12. jan 2013 Var selv på min første tur for nogle år tilbage, og ligemeget hvor varmt der end var, kørte jeg aldrig uden lædertøj, støvler osv. Man ved aldrig hvordan folk kører nede i de fremmede lande.
    Vi kørte turen over knap 3 dage, fra Aalborg til gardasøen.
    Danmark, Tyskland, schweitz, Italien.
    Bla kørte vi på stelvio passet ( unik oplevelse)
    Husk alle papirer på cyklen, og sørg for der er så nyt dæk som muligt samt bremser, vi blev stoppet 2-3 gange indenfor samme dag, ved forskellige kontroller, hvor de tjekkede dæk, bremser, udstødning osv.
    Inden i kører så sørg evt for at i har booket steder hvor i skal sove, til turen derned, det kan godt blive en lang tur , hvis/når i ender i kø.

Go tur smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #11   12. jan 2013 ang overnatninger, jeg gør det jeg går på google maps, og søger på gasthof i det område jeg vil være/overnatte i, så får man rigtig mange hit, og man kan på deres hjemmeside, som der bliver linket til, se hvad det koster og hvilke faciliteter der er på stedet.
    Ingen grund til at give 100 euro for en overnatning, hvis man ved at køre 5 km væk fra motorvejen kan få det til 50.

• #12   12. jan 2013 Dejligt at høre en masse erfaringer smiley og fedt med linket til http://www.hausstrela.ch/dansk-home.html Det er bestemt en pitstop mulighed smiley

Jeg skal ud og have nyt køretøj kan jeg godt se smiley

Jeg tænker at tage dæk lappe værktøj med og en lille hånd pumpe, hvad har I andre ellers haft med til cyklen, ud over kædespray self smiley

• #13   12. jan 2013 Har skrevet dig en personlig besked!

• #15   12. jan 2013 Hvis i vil være en smule kulturelle og få strukket benene efter en lang køretur, så kør efter Cinque Terre. 5 små byer man kan gå i mellem på nogen mere eller mindre 'vilde' ruter og stier. Ikke at man skal besøge dem alle 5, det vil tage for lang tid, men at tage turen mellem 2 er ret flot. Jeg tog turen mellem Monterosso og Vernazza, og det synes jeg var ret flot. Tager cirka 2 timer, står der, vi gjorde vist på 1.5, og så kan man tage et tog tilbage hvis man ikke vil gå igen.
    Og det ligger på vestkysten helt nordpå

• #16   12. jan 2013 Super fedt, vi kigger lidt på Cinque Terre, og ser om det er et sted vi skal hen og nyde livet smiley Og dejligt med flere indspark smiley

Kommentér på:
Tur til Italien, erfaringer søges..

Annonce