1.291 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Erling H
Erling H
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1

Sommerferie tur til Sydtysklang / Italien Sommerferie tur til Sydtysklang / Italien

Hej derude
Er der nogen der har et godt forslag til en mc tur sydpå i ferien, gerne til syd Tyskland / nord Italien og gennem bjergpas, der skal være flere overnatningsmuligheder på biker hoteller.
Vi vil køre en tur sydpå i sommerferien og bruge 10-15 dage.
Vi kører på hver vores turring mc.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommerferie tur til Sydtysklang / Italien
  • #1   1. apr 2016 Hej Erling
    Det lyder som en super ide!
    Jeg har ikke så mange personlige referencer til hverken hoteller eller specifikke seværdigheder, men hvis tysk ikke er en hindring, så er der masser af info og inspiration at finde til både ruter, seværdigheder og hoteller på:

http://kurvenkoenig.de/motorrad/touren.html

mvh

• #2   1. apr 2016 Ned gennem Sauerland, over til Alsace, videre til Schwarzwald, gennem Schweiz over Süstenpass til Italien. Zigzagge sig gennem Italien, Schweiz og Østrig vest på til Dolomitterne og kør hjem over Tjekkiet og Harz. Søg efter Motorrad hotel og der vil vælte frem med muligheder, jeg plejer bare at tage en overnatning der hvor jeg er kommet til. http://www.motorrad-hotel.com http://www.moho.info/de/motorrad-hotels-p5.html

• #4   1. apr 2016 Jeg er selv ved at planlægge en lignende tur. Vores tur går dog til til den nordlige del af Tjekkiet hvor der efter sigende skulle være nogle rigtig gode bjergpas. Som en del af turen vil vi køre til Prag og prøve at få lov at se Jawa fabrikkerne, og ellers er der et Jawa museum vi vil se.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #5   1. apr 2016 Alperne er altid godt! Og om sommeren - helt perfekt! smiley

Mange gør den fejltagelse at fræse gennem tyskland uden mulighed for de herlige oplevelser som reelt findes mange steder. Og naturen syd for Harzen er altså en oplevelse værd - uanset hvor det end måtte være!

Under forudsætning af at I bare vil frem til Alperne hurtigst muligt- og have de oplevelser der tilbydes der - hvilket bestemt også kan være godt - så kunne jeg anbefale at køre fra DK og frem til Geiselwind - Hotel Strohofer - som ligger tæt på Autobahn. Dette kan være jeres pit-stop overnatning. Der er ca. 700km fra Kruså og en passende distance. Dagen efter glider i sydover forbi München, via Østrig - Brenner - og frem til Vipiteno.

Adressen har du her:
    Hotel Maibad ***
    Brennerstraße 6 - 39049 Sterzing
    Südtirol - Eisacktal - Italien
    Tel. +39 0472 765 461
    Fax: +39 0472 767 761
    info@maibad.com

Lokationen anbefaler jeg ud fra den årsag, at byens størrelse er ganske fin - I bor forholdsvis billigt - og det ligger lige midt i alt det sjove.... I har bjergpas nord, syd, øst og vest.....og Stelvio inden for rækkevidde for en længere dagstur! For en uge har I så rigelig med kørselsmuligheder. Selv en dagstur på 150-200km kan være ganske udfordrende.....i bjerge!

I kan også som alternativ til Vipiteno søge lidt mere syd til Merano - eller ned til Lido del Garda (den nordligste by ved Gardasøen). Skulle I ønske at tage udgangspunkt i f.eks Østrig, så kan I med fordel vælge Neukirchen am Grossvenediger, hvor flere vinterhoteller har sommeråben - og endda til meget attraktive priser. Østrig skal man ikke kimse af....hvis vejret er fint, så finder du sjældent noget som er bedre!

Hvis første stint er for meget/langt for jer, så kan I med fordel gøre holdt lige efter Kassel - og søg blot efter "Gasthof" - der findes zillioner familiedrevet steder, som I kan overnatte hos for typisk EUR 30-45 nat inkl. morgenmad!

Go' tur smiley

• #7   1. apr 2016 http://www.garni-reutlingen.com/de/bed-and-breakfast-unterkunft-motorrad-dolomiten.html
    Et rigtig godt udgangspunkt, med snoede veje lige udenfor dørene.

• Erling H
    Erling H Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1
    #8   2. apr 2016 Tak for indlæggene, glæder mig til at pakke Bimmerne.
    Er der andre der går med samme lyst så .....
    Sidste år gik turen til Tatrabjergene i det sydlige polen samt en fed tur til USA
    Så livet leves og mærkes på mc

• #9   2. apr 2016 Hej Erling. Jeg går selv med tanker om at køre til Tatrabjergene i sommerferien, hvad kan anbefales når vi taler Polen? (overnatning, sights m.m)
    WW2 relaterede ting er på listen (Auschwitz osv)

kig evt i mit Italien album, vi kørte derned og så blandt andet Porche museet på vejen, det var et dejligt stop smiley

Kommentér på:
Sommerferie tur til Sydtysklang / Italien

Annonce