{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.298 visninger | Oprettet:

VFR 750 Ny drømmemaskine? {{forumTopicSubject}}

Når alle kameler er slugt, så står jeg "tilbage" med Honda VFR 750, som toppen af min drømmekage. Til en brugtpris på omkring 35k, synes det ikke, alt for sindsygt... For mig:-)

Hvilke modeller (hvilke årgange), skal "man" kigge efter? Hvilken årgang er bedst og er sådan en dyrere at servicere, end så mange andre japanere?

Jeg synes V4 maskinen lyder virkelig godt og de ca. 100 hk den har, er RIGELIGT til mig.

Typisk har gamle VFR maskiner i den lavere prisende, gået mange kilometer. måske 80-100.000 km på klokken (eller en sjat mere) Alt efter hvor meget der er lavet ved den og generel "passen-på", hvor mange km vil i så sige, at der er i sådan en, før større reps, er påkrævet? .. Bare sådan meget groft set:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VFR 750 Ny drømmemaskine?
  • #1   21. dec 2012 hvis den er passet ordentligt er 100000km ingen ting. Jeg ville finde en rc36-2 , super maskine til små penge

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #2   21. dec 2012 VFR uagtet 750 eller 800 er super gode! Ikke bedst til noget, men i den grad en perfekt all-rounder! Hvis og når sådan en passes med service, så finder du næppe noget der holder bedre. Generelt passer VFR-folket godt på deres maskiner. Der er mange meldinger om VFR som har kørt langt over 2-300.000km uden problemer!

Smut evt. en tur forbi www.vfr.dk - her finder du en samling VFR-elskere, som både er flinke til at hjælpe hinanden og forøvrigt har en ganske god aktivitet "for sig selv" i deres virtuelle klubhus. Desuden er der flere geografiske fragtioner placeret i landet, hvor man mødes med jævne mellemrum - herunder fællesture mv.

• #3   21. dec 2012 Det lyder sgu spændende:-)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #4   21. dec 2012 ...og så var det en "fraktion" jeg mente... ikke fragtion! smiley

• #5   21. dec 2012 Inden du går på indkøb, så kig ind på www.vfr.dk som også GTR anbefaler.
    På forsiden i højre side, under vejrudsigten, er der et link til "Shoppingguiden"
    Den er guld værd, når man skal finde ud af hvilken præcis årgang man har kig på.
    Jeg vil anbefale dig at kigge på en RC36/2, men den kan måske blive lidt svær at finde til 35.000.
    En RC24 vil jeg ikke anbefale ud fra at det kan være vanskelig at skaffe reservedele. Især kåbedele.

• #6   21. dec 2012 Du, det er en seriøs god knallert, med en bunke km i!

• #7   21. dec 2012 Når den begynder at rasle og skramle i motoren, så er der kun 100000km tilbage før renovering smiley

Fin Tourer. Med noget mindre R som tiden går. smiley

• #8   21. dec 2012 Hej med dig honda vfr 750 har også været min drømme maskine
    i mange år .går super i motor også ved 100000 km på tæler'
    jeg ville vælge rc 36 fra 1992 og frem og selvfølgelig rød.
    men sådan en bliver nok også veteran en gang ha ha.

• #9   21. dec 2012 En VFR er en konge fed maskine.. Men det skal jeg jo sige når nu jeg har en.. smiley Den jeg har er en tudse gammel rc24 fra 86, men den kører stadig som en drøm med 78000 på klokken, og ingen olie forbrug. Det med stumperne på en rc 24 er god nok.. De kan være lidt svære at støve op. Heldigvis er det eneste jeg skulle bruge er nye pakdåser til forgaflen. Held og lykke med at finde en. Du kommer ikke til at fortryde det. smiley

• #10   21. dec 2012 Du kan få RC36 fra 1990 og frem til 1994, hvor den så hedder RC36/2

Og du kan sagtens få en RC36/2 til 35000. Du henter den bare syd for grænsen..

• #11   21. dec 2012 jabbekot
    det først fra 1994 den hedder rc36/2

• #12   22. dec 2012 Det skrev jeg da også?

• #13   23. dec 2012 KØB .. tvivler på de bliver ret meget billigere , langtidsholdbart maskineri hele vejen igennem og motorer koster intet syd for grænsen pga efterspørgslen nok er direkte manglende

har selv ejet et par stykker og ingen af dem har fejlet det mindste min første nåede at runde 110000km inden den fandt ny og glad ejer , iøvrigt kører den ufortrødent videre og har sikkert rundet 140000 hverdagskilometer pt.

Kommentér på:
VFR 750 Ny drømmemaskine?

Annonce