{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

VFR 750 RC 36 og afgift {{forumTopicSubject}}

Har set mig lun på en RC 36 til ok penge. Men den skal omlakeres samt fælge males.
Sælger siger at han fik den toldsynes sidst år til 17248 og at den er endnu lavere i år.
Har været inde på Skat og fundet værdi ansættelse 45000 og 120000 som ny pris.
Der kommer den altså op med en pris der er endnu højere. Er der nogen der har viden erfaring om reg. niveau for denne VFR model.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VFR 750 RC 36 og afgift
  • #1   5. maj 2010 gå ind på modep.skat.dk
    Klik på værdifastsættelser.

• #2   5. maj 2010 Hej Jesper.

Det gjorde afgiften endnu dyrere. Tror lige at jeg giver Skat et kald for at høre dem nærere ad. Men tak for dit hurtige svar.

• #3   5. maj 2010 Du kan ikke ringe til Skat og få noget som helst at vide om priser/afgifter.
    Du kan selv regne det ud via deres hjemmeside eller historik - sådan ca....eller indsende en skiftelig forespørgsel på lige netop din maskine. D.v.s. du skal sende et kopi af registreringsattesten med + div. udfyldte bilag.

• #4   5. maj 2010 Giv mig lige en årgang, så skal jeg fortælle dig, hvad den bliver.

• #5   5. maj 2010 Hej James.

Jeg har før snakket med Skat omkring reg. afgift på en tidligere dansk ind. reg maskine. Har fik jeg at vide hvordan jeg skulle gøre det og den rare mand gav mig et beløb for hvad den skulle koste i ind. reg.
    Om han bare var mere hjælpsom end alle andre ved jeg ikke, men jeg fik de tal som jeg havde behov for. Om det var en enlig svale ved jeg ikke.

• #6   5. maj 2010 Det lyder som en undtagelsesvis nem telefonsamtale med fjenden. Husk, at hvis manden har sagt et beløb til dig i telefonen, og du ikke kan dokumentere det yderligere, så kan du altså stadig ikke være sikker - hvis de siger et andet beløb, når du står og vil have cyklen indregistreret, så er de altså ligeglade med om du påstår at du har hørt noget andet i telefonen.
    Jeg har selv prøvet at stå og skulle indregistrere en gammel gennemtæsket CBR400 hvor de ville skrue OP for afgiften, og begrundelsen var, at vi bare kan sende den til maleren bagefter og gøre den bedre end ny. Så vi skulle også lige betale afgift af den potentielle værdi som cyklen kunne få inde i skattemandens fantasi.
    -så du kan ikke være sikker på noget før du har dokumentation. Hvis den tidligere ejer oplyser et beløb for afgift, så er det også bare salgssnak hvis han ikke også viser papirer fra skat der siker at lige netop dette stelnummer skal koste så meget.

• #7   5. maj 2010 siker=siger

• #8   5. maj 2010 de kan under ingen omstændigheder tage afgift for hvordan de TROR den kommer til at se ud...køtj bliver heller ikke synet som de kommer til at være, men derimod som de ER på synstidspunktet.

Man har jo altid lov til at male sit køtj om hvis har de lyster og det skal SKAT sgu ikke blande sig i

• #9   5. maj 2010 Hvilken årgang er der tale om?

• #10   5. maj 2010 Carsten H, ja jeg ved det lyder absurd, men det var dét han sagde inde ved SKAT; "I kører sikkert direkte hjem og sætter den i stand" sagde han, da jeg bad ham argumentere for den høje værdiansættelse. Og dertil svarede jeg selvfølgelig "jamen det kan da også være at vi lægger bladguld og juveler på istedet for maling og stafferinger, skal vi så ikke også betale for det?"
    -Det er simpelthen en farce der inde, og jeg anbefaler alle at tage en kameramobil med og filme både til vurderingen af stand ved synet og værdiansættelsen ved skat.

• #11   5. maj 2010 Priserne du skal beregne afgiften efter kan du finde her:
    http://www.importmc.dk/Diverse/Niveaulister-MC-10-02-2010.pdf
    Indtast de fundne tal her:
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1826797&vId=0
    Er den i middel stand fratrækker du 3% fra vurderingsprisen
    Er den under middel fratrækker du 8%.
    Fra beløbet fratrækker du kr. 60,00 for udført toldsyn og så har du nøjagtige beløb.
    Fremgår MC af niveaulister SKAL disse vurderinger anvendes.
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1782049&vId=202797&search=niveaulister

• #12   5. maj 2010 Jeg var ved at snuse i det med at selv importere en VFR RC36 i vinters, men jeg endte med den beslutning at købe en med afgift hos en forhandler, lidt dyrere ja, men har så også allerede haft problemer med kæden, og det tog forhandleren uden at blinke på hans regning.

Under alle omstændigheder, SÅ GLÆD DIG til at tage en tur på en VFR .
    Det er så lækker en maskine

• #13   5. maj 2010 Jeg har før haft fornøjelsen af køre VFR, både RC 24 og RC 36
    Den sidste er dog for fed og jeg snakker med Skat i morgen om hvad den kan koste. Den er nemlig toldsynet før.

• Linda M
    Linda M Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   6. maj 2010 Jeg har lige i tirsdag betalt den nette sum af dkk 31.167,- for min VFR - den er fra 1996 og er ved toldsyn vurderet til under middel. Den blev også vurderet sidste år - dengang ville de have 36.687,- så lidt billigere er det da blevet.
    Jeg undrer mig over nyprisen på de 120.000,- - hvilken årgang er den?

• #15   9. maj 2010 Linda M. Det er en 90´ og niveaulisten siger 38000 som brugt pris og 120000 som ny pris. Det er en niveauliste fra Skat som Morten W henviser til.
    Jan L blev din indreg i 2010 eller 200? er lidt interesseret.
    Skal nemlig afsted imorgen eller onsdag for at se på en 90´

• #16   9. maj 2010 Glemte forresten at skrive at den blev ikke kun toldsynet men at sælger fik en pris fra en vurderingsmand fra Skat. Han sagde 17434,- da den var under middel (skader på kåbe, forskellig farvede fælge, skulle omlak)
    Sælger har papir på det, men ikke et stel nr der henviser til netop hans MC. Om det er en and, ved jeg ikke.
    Men nu tager jeg ned for at se/prøve den.

• #17   18. maj 2010 Hej Jan.
    Fik du den ind. reg i går og var det 23.500,- "bøden" blev.

Kommentér på:
VFR 750 RC 36 og afgift

Annonce