1.809 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Fra 30 til MC. Fra 30 til MC.

Har gået og tænkt lidt på at få min Suzuki SMX ( 30 knallert ) lavet om til MC her når jeg fylder 18 om et års tid.. Regner med at tage motoren fra en RG 125 F og sætte på- den burde overholde miljøkravene, da den allerede er blevet godkendt.
( Ellers kender jeg en del synsmænd.... smiley )

Har læst lidt på det, og kommet frem til at alt der skal til er at den går gennem syn, og en typegodkendelse som MC ikke er nødvendig..

Ville høre om der er nogen der har gjort nogen lignende? Altså lavet en 30 til MC?

Synes det er sjovere at bruge 20-30.000 på at få en maskine jeg elsker og har rigtig mange minder med lavet om til MC, og forøge " levetiden " på den.. kan simpelthen ikke nænne at sælge den smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra 30 til MC.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   1. dec 2012 Jeg tror skat og trafikstyrelsen har en anden mening om det.

    Du forøger jo effekten betragteligt, og det skal producenten sige god for.


  • #2   1. dec 2012 Glem det..
    Det er massere af andre og lagt bedre alternativer til en 20-30.000,-


  • #3   1. dec 2012 Hvordan vil du få den godkendt, og få plader og forsikring på den..??


    Ved man kan med gamler yamaha 4gear og Kreidler..


    Men du har måske helt styr på det..???


  • #4   1. dec 2012 Jeg spørger jer fordi jeg ikke ved særlig meget om det.

    Mikkel, læs det jeg skrev igen smiley


  • #5   1. dec 2012 Drop det.. projektet er dødsdømt. Smid pengene efter en rigtig mc istedet.

  • #6   1. dec 2012 Ja okay....

    Tror det bliver 99% UMULIGT at nogensinde få lov til at køre på gaden med den som MC.

    Så ville bestemt finde noget andet...

    Desuden er en 125cc kun sjov det første år smiley


  • #7   1. dec 2012 Pkt 1. Din knallert SKAL typegodkendes som mc(næsten umuligt)
    Pkt vigtigst. Du vil være den mc'ist i dk som har fået aller mindst for pengene.. For meget mindre beløb, kan du blive ejer af en rigtig mc..

    Når du får et kørekort, og prøver nogle motorcykler, vilde forstå hvor tåbelig din plan er.tro mig, din Suzuki har INTET med en mc at gøre...;-)

    Mvh Brian


  • #8   1. dec 2012 Køb en rigtig motard.. det er meget federe!

  • #9   1. dec 2012 Nu må det stoppe !
    Der du fabler om der kræver en omklassificering fra en køretøjsart til en anden og det er kun Trafikstyrelsen der kan tillade det og det kommer aldrig til at ske på en knallert !
    Det kan ikke sammenlignes med at sætte en størrer motor på en MC.

    Du kan ikke engang få lov til at ændre en 30'er til 45'er knallert. Da en 45 kræver E-typegodkendelse som en 45 knallert deraf navnet EU-knallert

    040 Knallert
    To- eller tre-hjulet køretøj med en forbrændingsmotor med et slagvolumen på ikke
    over 50 cm3 eller med elmotor og med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 45 km/h.
    Det er jf. §28 i udstyrsbekendtgørelsen ikke tilladt at foretage konstruktive ændringer ved motor og lyddæmpersystem eller ændre udvekslingen mellem motor og drivhjul eller ændre drivhjulsstørrelse.
    Da det ikke er tilladt at foretage konstruktive ændringer på en knallert, er det ikke tilladt at ændre en lille knallert til en stor knallert eller omvendt.

    042 Lille knallert
    Knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 30 km/h, jf. dog
    punkt 041.
    Lille knallert inddeles i:
    a) Personknallert
    To-hjulet knallert, der er indrettet til personbefordring.
    b) Vareknallert
    To-hjulet knallert, der er indrettet til varetransport.
    c) Invalideknallert
    Tre-hjulet knallert, der er indrettet til befordring af invalideret fører alene.
    Anden tre-hjulet knallert anses som stor knallert.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #10   1. dec 2012 Den eneste grund til man kan gøre det med de ældtusse gamle knallerter, er at de "kun" skal overholde de tekniske krav til en MC fra deres årgang.

    De krav er noget strengere idag...

    Drop projektet og køb en MC.


  • #11   1. dec 2012 jeg har bygget en 30 knallert dax ,om til mc , men det du vil kan ikke lade sig gøre da det ikke er tilladt at skifte motor ,og den skal findes i en mc udgave.
    min dax er synet som det hedder i sin udroslet udgave ,stadig 50ccm ,men uden plump og fløjte ,og med større karburator og udroslet tænding. og kun fordi jeg kunne dokumentere at bremser og hjul er magen til som på de udlandske mc versioner . og det tog mig 2 år at få det hele trumfet igennem og få fundet de rigtige papir.


  • #12   1. dec 2012 Og de gamle Kreidlere kan man gøre det med, fordi de er typegodkendt både som mc og knallert.

  • #13   2. dec 2012 Ronni. The Blues of MCG .
    der lige en detalje han må ikke køre mere end 125ccm og 15hk fra han er 18 til han er 20 hvis de regler der er lagt op til kommer i gennem


  • #14   2. dec 2012 Glem det. Det bliver et håbløst projekt.

  • #16   2. dec 2012 Det er jo fordi Kreidler blev lavet som en 50cc mc, der er næsten helt identisk. Det samme gælder Honda dax.

  • #17   2. dec 2012 der findes fabriks tun til feks yamaha 50cc som man kører med i japan, det vist omkring 13Hk.. prøv og find ud af om det er tilfældet med suzuki.. og se om den kan indreg som mc med det...

  • #18   2. dec 2012 Der er faktisk en del kreidlere der er indreg. som mc idag. Jeg fandt de først 5 her på galleriet. Og jeg kender en som har 2 indreg. som ikke er på galleriet.

  • #19   2. dec 2012 Har du nogensinde kørt på en motorcykel ?

    Prøv en rigtig motorcykel, så vil du glemme alt om den knallert..


  • #20   2. dec 2012 Martin ¤ (Sorø)

    arrrh prøv med 6.5 hk , 13 hk er meget fra en 50ccer , de knallerttun der findes/fandtes der lød på 10-14 HK var som regel på 70cc , selvom de ikke leverede de HK som de lovede


  • #21   2. dec 2012 måske men da far her var dreng kunne man få 13Hk tun til yamaha 50cc...
    men der var mange måder at tune en yamaha på, havde en der gik 120 Kmt.. 3skyl dobbelmembran, planet topstykke og tunudstødning smiley


  • #22   2. dec 2012 Klap hesten Martin smiley dengang far var dreng var gps ikke opfundet smiley og alle senere tests viser at man med et 12,8 tun kunne man næsten nå 110km/t på en Go dag, ned af bakke i medvind smiley og så var et 12,8 med 70cc cyl sæt smiley

    Husker det som var det igår smiley ......skivebremse på forhjulet og 1/4 kåbe..og STJERNE FÆLGE ....... Det var bedre end patter smiley


  • #23   2. dec 2012 uanset om det kan lade sig gøre og kan betale sig, så skal man stadig tænke på at når han skal til at kører mc så må han kun kører 125ccm de første par år.
    så hvad angår motorstørrelse angår så kommer man ikk over 125ccm, men kørerkomfort på en ny rigtig 125ccm motorcykel er nok en del bedre end en ombygget knallert 30.

    Om det kan lade sig gøre at få godkendt et sådan projekt, tvivler jeg meget på. Og ellers vil det hvertfald blive lidt bøvlet:)


  • #24   3. dec 2012 Brian S: netop det at GPS ikke var opfundet gjorde så meget sjovere, for ingen kunne jo sige med sikkerhed om det var rigtigt... man gjorde det at man fik ens kammerat til at køre bagefter i bil og fik en måling på den måde... det kan godt være at 13Hk tunsæt opgraderer til 70cc men det var stadig til montering på en knallert.

    min pointe var bare at hvis man vil have den indreg. som mc kunne dette være en løsning.


  • #25   3. dec 2012 @Martin.

    Du tager fejl smiley hvis du sætter et tun som dette på en knallert, indregistreret som mc er det lige så ulovligt som at gøre det på knallerten smiley


  • #26   3. dec 2012 her er en tunet knallert der er blevet indreg. som en mc

    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43270-kreidler_florett_tm_k54?page=1#comments


  • #27   3. dec 2012 OK ... så skære vi det ud i pap!!

    De knallerter som kan godkendes til mc brug, SKAL være en model som er godkendt,dvs. en model som rent faktisk kunne købes som den står ( ikke nødvendigvis i DK)

    Og fra fabrikkerne er der ikke mange knallerter som er beregnet til at køre 30km/t. langt de fleste knallerter er født med 3-7hk. og disse gamle knallerter (yamaha,Kreidler,Puch og lign) kan registreres som mc i deres Udroslede version.

    Men INGEN af disse er std. bygget med over 50cc. Og kan derfor som jeg skrev ikke godkendes med "dette" tun som i det omtalte tilfælde er på 70cc.

    Til gængæld fremstillede alle producenterne en 80cc mc ( som ligner til forveksling). Disse har bedre bremser, og har altid kunne registreres som mc...

    Mvh Brian smiley


  • #28   3. dec 2012 kunne du evt. bøje det i neon også ?

Kommentér på:
Fra 30 til MC.

Annonce