734 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Jeg kan ikke få den op... Jeg kan ikke få den op...

...op på centralstøttebenet altså smiley

Jeg kæmper med at finde den rigtige teknik. Min MC vejer kun 138 kg, og jeg selv vejer 80 så det burde være en smal sag, men jeg er fuldstændig gennemsvedt efter 20 minutters forsøg.

Er der nogen der kan komme med et lille tip. Hvad skal jeg holde i? Skal jeg trække maskinen baglæns, eller "opad"?

Help me...! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg kan ikke få den op...
  • #1   25. jun 2006 Mere opad end bagud..

• #2   25. jun 2006 Her et Tøzze-trick!
    Jan J.´s teknik er helt i top..
    Hvis du samtidig, finder et sted hvor vejen hælder ganske lidt (bagud), så går det som en leg! ;o)

• #3   25. jun 2006 Tak for tipsene.

Det lykkedes nu, men jeg synes ikke rigtig jeg fandt en ordentlig teknik.Det var mere stædighed og et mindre raseriudbrud der gjorde det smiley

Jeg må heller øve mig...

• #4   25. jun 2006 hehe.. i griner måske.. men nu har jeg prøvet at få min mor geely op på centralstøttebenet. Og det er bare ikke lavet smart... Går ud fra at det er det samme som ved geely'en.

Jeg kan smække min egen 200 kg's, og min fars tunge bmw op på centralstøttebenet.. men min mors 120-130 kg tung bike.. den kan jeg næsten ikke få op. Den skal man helst være 2 til.

Men bare øv dig, for noget af det er også teknik. Men de kinesere er ikke til at få derop. Så det er ikke fordi du er slap smiley
    men bare løft opad, og måske med begge hænder under bagenden.. eller hvor du nu kan få fat.

- Jan

• #5   25. jun 2006 Martin: Jan's teknik er den rigtige, men husk at sørge for at den støtter på begge sider at centralstøttebenet, ellers bliver det en kamp og ja jeg kan stille min på støttebenet centralstøttebenet med en brækket arm og den vejer omkring 185kg og je vejer 60kg... smiley held og lykke med det og øvelse gør mester..

Mvh Charlotte

• #6   25. jun 2006 Jan, jeg tror du har ret. Centralstøttebenet på Loncin'en benytter sig ikke rigtig af vægtstangsprincippet. Så istedet må man "brute force".

Fandt lige en teknik der hjælper lidt: Hvis man kører maskinen fremad og griber bremsen hårdt så forenden dykker og så trædder ned på centralstøttebenet mens forenden kommer retur så går det lidt lettere. Men det ser ikke så smart ud... smiley

• #7   25. jun 2006 Jeg plejer at hive svinet tilbage samtidig med jeg har fingeren på forbremsen. Hvis så den ikke kommer helt op i første hug, bremser du.... og så lige en gang mere.... Virker for mig smiley

• #8   26. jun 2006 Hej Martin. Ja det er simpelthen et spørgsmål om teknik og så er det ligemeget om mc vejer 150kg, 250kg eller en fuld tanket og feriepakket mc over 300kg ... Har man først fundet teknikken (som andre har beskrevet så godt her) så er det som regel en nem sag, men man kan dog også gører det at man ligesom sætter mcèn i bevægelse altså prøver et par gange frem og tilbage og så til sidst giver det store ryk op på støttebenet... Hm.....lærte du det ikke da du tog kørekortet..??

• #9   26. jun 2006 Jeg fik lige muligheden for at prøve en tur på en Kawa ER-5 idag. Så bagefter ville jeg lige sætte den på centralstøttebenet. Vupti! Gik så nemt som ingenting. ER-5'eren vejer endda væsenligt mere end min.

Der er ingen tvivl om at der er forskel på hvor nemt det er på forskellige MC'ere.

Jeg takker for alle inputs...! smiley

Kommentér på:
Jeg kan ikke få den op...

Annonce