1.401 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

næste sæson - zx6r 03-04 vs R6 99-02 næste sæson - zx6r 03-04 vs R6 99-02

Hej.

Nu da der er ved at være vinter og priserne falder osv. .. så går jeg med tankerne om hvad jeg skal have i næste sæson.

- zx6r 03-04 er i tankerne og det samme er r6 fra 99-02.

Umiddelbart er valget ret åbenlyst, da zx6r'eren er nyere, har sprøjt, usd gaffel og en længere modelhistorie og så kan de vel findes med nogle lave km-tal ifht. r6'eren.

Jeg har lige læst på 123mc, at værdimæssigt er R6'eren noget af det bedste, samt de er nemme at komme af med igen. ..Og ja det er jo fristende da jeg nu har en mc der har tabt en del(procentvis) i værdi!

Jeg går udfra at prisforskellen over vinteren er ca. 10.000 kr. hvis man finder et kup af en zx6r til salg..

Og det skal siges at økonomien er til det og mere til, da jeg har en opsparing, men sidste mc blev købt over opsparing/aktiedepot hvilket det jo ikke er beregnet til..,
Dog er den nuværende mc den vej, er tjent ind.

- Er det værd at ofre 10.000 kr. ekstra? Hvis det er mere, så vil jeg ikke investere i zx6r'eren.. Og hvordan tror i værdirtabet ser ud på sådan en?? smiley

På forhånd tak!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  næste sæson - zx6r 03-04 vs R6 99-02
  • #1   25. okt 2012 Af de 2 muligheder, valgte jeg zx'eren. Men ville absolut ikke udelukke de 2 andre japser mærker i jagten på er god deal smiley

  • #2   25. okt 2012 Havde taget zx6r..

  • #3   25. okt 2012 Kan du ikke komme op i en 03-05 r6 ?

  • #5   25. okt 2012 Kawaen


  • #6   25. okt 2012 Forstår slet ikke, at du gider beskæftige dig med fremtidigt værditab på en 9-10 år gammel motorcykel.

  • #7   25. okt 2012 Glem alt om værditab og nyd cyklen for hvad den er - et fedt legetøj og til de priser idag pisse billigt!!! Det koster at lege, men med priserne idag får du rigtig meget maskine for pengene! Og jeg ville klart vælge en zx6r 636ccm (Har selv haft den tidligere og ville gerne købe den igen hvis det var... fed cykel)

  • #8   25. okt 2012 Natteraven: ..Det virker til at zx6r'eren ligger på den forkerte side af de 60k. ..men jeg vil self. kigge over vinteren. ..det er bare som de ser ud nu, så vil jeg ikke fokusere så meget på den. smiley

    - vedr. værditab. - Ja altså det er ikke fordi det virkelig er et must at den holder værdien så godt! ..men nu har jeg på min nuværende et værditab der svarer til ca. 2 kr. pr. km. og det synes jeg er meget!! smiley


  • #10   25. okt 2012 Zx6r. R6 fra 99-02 har dårligt anden gear.

  • #11   25. okt 2012 har du muligheden for at skrabe lidt mere sammen... så er priserne på gsxr600/750 k7 faldet til voldsomt... og der er altså meget cykel for pengene...

    mit valg var i hvert fald gået den vej hvis jeg skulle ud og ha en racer i dag..


  • #12   25. okt 2012 1: Tag ikke magacins ord for gode varer
    2: Snup Kawa'en. Den er en generation nyere, og det ekstra moment 636ccm motoren har bliver du glad for.


  • #13   26. okt 2012 Ninjaen.. Har selv haft en, klart den fedeste bike, jeg har haft.. Savner den sgu..

  • #14   26. okt 2012 Og kawaerne sælges reelt for 45-50.000kr idag. Du skal bare finde dem der mangler pengene...

  • #15   26. okt 2012 Alexander Til de penge kan du da også få en r6'er fra den samme årgang ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #16   26. okt 2012 De to cykler du nævner, tåler ingen sammenligning. Kawa'en er KLART at foretrække, da den bare er lysår foran på alle punkter.

    Den SKAL kunne handles til ca 50-55.000 i løbet af vinteren.


  • #17   26. okt 2012 Natteraven.
    - Ser ud til du har ret.. smiley men kawaen er også drømmecykel (i udseende) ..så valget bliver svært. smiley

    Sajmon: Regner også med priser deromkring.. smiley ..og ellers som Jacob S siger.. så 45-50 k.


  • #18   26. okt 2012 Alexander så er der jo ikke noget spørgsmål ?

  • #19   26. okt 2012 ...Hvis det viser sig at R6'eren 03-05 kan fås til samme pris som kawa.. så vil valget lidt svært. smiley ..udover udseendet, hvor er der så forskel på disse to modeller?

  • #20   26. okt 2012 Helt klart kawaen:)

  • #21   26. okt 2012 Ud over motoren er større på kawa'en, vil du ikke opleve den store forskel på de 2.

  • #22   26. okt 2012 Som jeg læser det på nettet.. så er kawaens moment 67,x nm mens r6'eren er 68nm. ..om det gør det store, skal jeg ikke gøre mig klog på. smiley



  • #23   26. okt 2012 Det er ikke max momentet som er problemet. det er moment kurven smiley

  • #24   26. okt 2012 Alexander: Det er ikke hvad de har på toppen der betyder noget, men hvad de har fr tomgang og op til toppen
    http://attach.kawiforums.com/2006/01/09/20060109113236-0-8677.jpg


  • #25   26. okt 2012 Ja topeffekten er der ikke meget forskel på - men de små 600ére som der her er tale om skal altså have noget klø i gearkassen før de rigtigt leverer... Derfor er de ekstra ccm som kawaen lægger for mig ret vigtige, da de forbedrer mellemområdet markant og derved gør køreoplevelsen bedre (min mening).

    "There is no replacement for displacement" som man så fint siger... Alternativt skal du kigge efter en suki 750 eller en 1000ér maskine...

    Men som der også bliver sagt tåler de ingen sammenligning umiddelbart.


  • #26   26. okt 2012 En R1 fra 98-02, er det en cykel der vil være et godt valg så? De ligger jo ca. i samme prisleje. ...I mine ører lyder det lidt voldsomt.. men sålænge man har selvkontrol går det vel... smiley ...og nu ved jeg godt jeg har kørt af vejen, men det viser vel mere at man kan køre af vejen på hvad som helst. smiley Desuden skal den drosles i en periode..

  • #27   26. okt 2012 Ninjaen er sjovere at smide rundt synes jeg, men har selvfølgelig ikke samme stærke motor... En 600er er jo noget mere svingvillig umiddelbart, og skal du have den droslet tilmed har du mere end rigeligt kræfter i en 600er... Du har mange sjove år på den før en 1000er bliver reelt behov...

  • #28   26. okt 2012 Drosles i en periode......... Behold dog for hulen den cykel du har, til du må køre uden drosling !!

    En r1 er en lækker maskine...........


  • #29   27. okt 2012 Ellers tak Brian S. smiley ..Jeg skal på nogle ture tværs over landet på motorvej, 300-350 km. hvor en 250'er ikke er morsom..

  • #30   27. okt 2012 smiley din 250er har da ingen problem med motorvejs kørsel... Hvis farten skal holdes på 130 så vil jeg nødig gøre det på en R6. med mindre du køber en Vfr eller noget andet som har en behagelig touring stilling. så kan det være ligegyldigt om det foregår på en hyo250 eller en droslet R maskine.

    For mig er der ingen fornuft i et bytte, før du er ude over droslings perioden smiley


  • #31   27. okt 2012 njaa.. når man har kørt en del motorvejsture af +200 km.. så bliver man træt af en 250'er ligger ml. 9000 & 10000 omdr.. smiley Og personligt er de 4 cylindre at foretrække. smiley

    ..nu er jeg jo også ung så sådan noget racer kan fysikken godt holde til. smiley

    Jacob: Ja jeg tror også en 600'er er nok.. Og så kan man jo passende skifte efter et nogle år når man føler at sådan en begynder at blive kedelig. smiley


  • #32   27. okt 2012 ZX6R 636 skal du holde øje med tick lyde i motoren(ik knastkæderaslen) og olie forbrug, pt, jeg har skiftet 4 motore i år, det er mere end nogen anden cykel, R1(1st gen) på anden pladsen pga gearkasse svigt.. R6eren har samme problemer dog ikke lige så markant.

    Synes dog du skal prøve en CBR600RR før du køber en af de overnævnte.


  • #33   27. okt 2012 Hvad er de fire motorer blevet skiftet for? Synes ikke jeg har hørt om det problem før og er alligevel med på diverse 2003-04 636 forums...

  • #34   27. okt 2012 Hvorfor vil du ha' R maskine, når man sider 100 gange bedre på en sportstouring, hvis du tit skal 250km over landet på motorvej? Jeg selv vil nok vælge noget irettningen af en ZZR 600

    En god ting er at have haft sit knæ nede at rører i samtlige vejsving, inden man bør prøve en R maskine (især hvis det er "illllleegalt")). Men R maskine er måske bare drømmen? Tror du bliver meget træt efter 250km i den aggresive kørestilling, som er beregnet til 30 min race laps smiley


  • #35   27. okt 2012 hmm.. ja drømmen er godtnok en R maskine. smiley Vil da sige at min nuværende hyo og den kørestilling jeg har der, er meget race. smiley og der er ingen klager.. affjedringen er også for blød..

    ..hmm.. om det kan sammenlignes ved jeg ikke.. men jeg har kørt cykel i mange år, både mtb og landevej. Og landevej har jeg været bidt af. smiley ..Der fik man også ondt i ryggen og måtte mærke hver eneste ujævnhed i vejen.

    Hvad valget bliver, er svært at svare på ligenu.. jeg har r6 og zx6r i tankerne, men ja afh. hvordan markedet ser ud, så kunne man jo ende op med noget cbr 600rr eller gsxr .. eller hvad det nu kunne tænkes.

    Men er da kommet frem til at det er en lidt nyere med sprøjt osv, som man skal kigge på. smiley


  • #36   27. okt 2012 Køb nu bare en ninja, det er en fantastisk cykel, som du kan få for omkring 50.000,- smiley





  • #37   28. okt 2012 Køb en zx6r 636 det vil du ikke fortryde smiley
    Og kram Argh den har jeg nu ikke lige hørt før hverken herinde eller hos diverse mekanikere smiley


Kommentér på:
næste sæson - zx6r 03-04 vs R6 99-02

Annonce