1.359 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Ny MC - lige fået kort, 18 år Ny MC - lige fået kort, 18 år

Hej

Har lige fået mit MC kort for en uges tid siden, så vil jo gerne kunne benytte mig af det også.

Må køre 34 hk nu, og grundet de nye regler må jeg køre 48 hk om 2 år, og ubegrænset om 4 år først..

er meget i tvivl om hvad det skal være. Tænker på en Suzuki GS500 fra omkring 2004. de står til omkring 30.000 kr.. den kan jo drosles til de 34 heste, og så har den 47 eller 48 hk standard mener jeg, så jeg kan stadig fjerne dens drosling når jeg bliver 20 år smiley

har fået tilbudt en Lifan Vintage 250, med 18 hk. Ved udemærket at det er noget kineser sprøjt! men kan få den til 3000 kr (står til ca. 5000 normalt). Så tænker lidt om jeg bare skule vælge den, selvom det ikke lige er den fedeste MC? for at have noget og køre på.

Og hvordan foregår det når man skal have større mc kort? jer der har prøvet fra 34 hk til ubegrænset. Sker det per automatik, eller skal man op og tage det igen?

vh. Tobias

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny MC - lige fået kort, 18 år
  • #1   2. okt 2012 ja det er vist først til neste år der kommer nye regler
    men hvis det kun er en uge siden burde du jo vide det du har sidst lært det
    Ring til din kørelærer

• #2   2. okt 2012 4år med 48hk, damn smiley

så håber jeg du springer på en motard for at få mest muligt ud af dine hk..

i det hele taget synes jeg du skal kigge efter en Suzuki DR-Z den har 37hk, (og så ville jeg undvære droslingen i det hele taget)

En GS500 er i mine øjne noget af det kedeligste på denne jord, men sådan er vi heldigvis forskellige..

• #3   2. okt 2012 Må tilslutte mig Mirza. Hvis du skal have noget sjovt ud af det ville jeg klart vælge en motard. Lav vægt og knap 50 hk er bare gennemført sjovt... smiley Samtidig lyder de jo møg godt (i mine ører hvertfald) når sådan en 1 cylindret får nogle klø.

• #4   2. okt 2012 eller en Kawasaki ninja 250 de køre også meget godt
    men de er ikke til store mennesker

• #5   2. okt 2012 Helt enig med Mirza!!

• #6   2. okt 2012 Tag et kig på min, hvis du har pengene, er det klart den sjoveste til det lille kort smiley
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/120543-yamaha_wr250x

• #7   2. okt 2012 Jeg ville som sagt gå efter en DR-Z, den fine wr250 er sikkert også skide god, men 400ccm er altså et stort plus, den her fx:

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/120972-suzuki_dr_z_400_sm

• #8   2. okt 2012 Så vil jeg lige sige noget som åbenbart er lidt forbudt her på MCG.
    Jeg er super glad for min GS500 - Jeg har nu kørt omkring 6000km på den, og har ikke fortrudt en eneste.
    Findes der bedre MC'er - Sandsynligvis
    Findes der ringere MC-er - Ganske vist.

Men jeg må indrømme at jeg uagtet af hvad andre syntes til stadighed nyder min GSer. Og selvom jeg nok på et tidspunkt køber noget andet, for at prøve noget nyt, så betyder det ikke at jeg fortryder min tid på GS500eren.

• Jakob A
    Jakob A Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #9   2. okt 2012 Prøv at kig på en yamaha szr 660. Den er som du kan se 660cc og har kun 1 cylinder, den lyder rigtig sprød og folk vender hovederne når man køre inde i byen. Den har et rigtigt godt bundtræk, så selv om du får den droslet ned fra de 48 hk, som den oprindeligt har, så trækker den stadig godt. Prisen ligger på mellem 20-30k

• #10   2. okt 2012 Jeg har en NSR 125 til salg med 32 hk, den vil jeg mener er potent.... Jeg kan evt. synet og indr. den... og den er billig...

• #11   2. okt 2012 har du set min jinlun 150 står rigtig flot.. prisen kan vi snakke om..

profilbillede
  • #12   2. okt 2012 De nye regler gælder da først for folk der tager kortet efter 14 Januar ? dvs du har taget det før, så om 2år må du køre "Stor MC" som det hedder (:

• #13   2. okt 2012 Jeg er også på det hold der mener at en gs 500 er en fantastisk begynder cykel. Måske nok kedelig iforhold til mange andre. Men en cykel som klare de fleste strabadser uden at kny. Og 1000 gange mere mc end en rusten kineser dynge smiley

En gs 500 er for motorcyklerne hvad en Toyota hilux er for biler smiley

• #14   2. okt 2012 Hva med en ER-6N
    Ved dog ik hva den har af HK men den ka vel drossles og den er da en super begynder med gode køreegenskaber

• #15   2. okt 2012 Kan tilslutte mig andre brugereres indlæg om motarder, jo lavere vægt jo mere sjov. MEN MEN MEN hvis du regner med at skulle på længere køreture, evt. med oppakning, vil jeg nok ikke anbefale en motard. Det bliver i så fald for anstrengende i længden. En GS500 kan være et godt valg som første MC, da der er MASSER af tilbehør til den, ALLE mekanikere kan fikse den og du får ikke de store problemer med at kunne skaffe reservedele (én grund til ikke at vælge en kineser). Jeg har prøvet at køre en kineser i en uges tid, dét var ikke den store oplevelse, så det kan jeg kun fraråde (så hellere en 125'er eller en 250'er fra en af de anerkendte mærker).

• #16   2. okt 2012 14-19, whatever.. men reglerne gælder først for personer der starter på kortet efter den dato.. starter du så på kortet så du går til køreprøve den 18januar, så er du stadig omfattet af de gamle regler (:

• #17   2. okt 2012 nicolaj tror ikke han kan brænde 50k af på en ninja 650, villeklart anbefalde GS500,

En motorcykel er ikke bare en motorcykel. Først bør du beslutte hvad du er til, eller retter hvad du TROR du er til. Cruiser/Sport/Touring/Enduro osv.. Derefter kan du vælge en cykel der passer inden for denne kategori.

GS500 vil nok passe bedst som sportstouring/touring.

• #19   2. okt 2012 svinger i mellem gs500 og noget motard. Vil køre ture på maks 100 km, og ellers til og fra skole.. ca. 15 km hver vej smiley

Holmeren:
    Hvis ikke jeg har noget at få det store inden de nye regler, så omfatter de også mig jo smiley

forskellen er bare sådan her:

mig:
    18 år = 34 hk
    20 år = 48 hk
    22 år = ingen begrænsning

dem efter 19 januar:
    18 år = 15 hk
    20 år = 48 hk
    22 år = ingen brgrænsning

• #20   2. okt 2012 Jeg er alligevel glad for jeg kunne tage stort kort med det samme kan jeg høre på det hele smiley

• #21   2. okt 2012 Stod jeg og måtte kun kører på sådan noget småt noget, så købte jeg en offroader.

Den kan man have det pisse sjovt på i skove, strande og lign selvom den ikke har de heeelt store kræfter smiley

• #22   2. okt 2012 motarderne koster bare lidt mere smiley

• #23   2. okt 2012 hvad med en dt 175/250 eller sådan noget, de er da skide billige for ikke at nævne xt350

Kommentér på:
Ny MC - lige fået kort, 18 år

Annonce