1.674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

DM RR - Hvem kører? DM RR - Hvem kører?

Ja det er vel søndag, så lidt indlæg skal der til smiley

Efter i weekenden at have været til Classic TT på ring djursland, slog det mig, hvem her fra forumet kører med i de forskellige klasser i DM?
Tænker både på folk der kører Rookie, Classic, Supersport osv?
Kunne jo være sjovt at støde ind i nogen af jer til et af arrangementerne smiley

Så hvis du kører DM, hvilken klasse og hvilke arrangementer kører du med til? (Nogen kører jo kun få af DM løbene)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DM RR - Hvem kører?
  • #1   9. sep 2012 Har i år kørt 5 ud af 10 Rookie1000 løb.

• #2   9. sep 2012 Jeg vil køre de løb jeg har råd til næste år. Har ikke kørt i år.

• #3   9. sep 2012 Classic, formula 80-87 F1, kører DM og NM.

www.btcrr.dk

• #4   9. sep 2012 Bo, så dig godt der oppe smiley

Christian, kørte du også sidste år?

• #5   9. sep 2012 Rookie 600 7 løb i år. 2 år som bane køre og er klar næste år smiley

• #6   9. sep 2012 Lars, har du kun kørt bane i 2 år?

• #7   9. sep 2012 Yes vi var 3 venner som Som købt en bane cykel sidste år. Så kørt vi til Padborg park 5 gange i 2011 så blev vi enige om at prøve det der Rookie i år
    Det har været rigtig fedt smiley

• #8   9. sep 2012 I kan nok følge med eller hvordan? smiley

• #9   9. sep 2012 tog baneprøven til dm på knutten i år.. og kørte med i rookie600 deroppe.
    køre med næste år, alt det jeg kan få råd til.
    det er så meget sjovere end trackday

• #10   9. sep 2012 Nej ikke i toppen men det gå ok ligger mellem 10-15 plads
    Vi køre heller ikke på noget nyt har selv en 03 cbr og de andre 05 er'
    Men vi give Ronni s ret det er sku lige 20% federe at køre rigtig løb og rigtig start.
    Man er helt klar når de røde lamper lyser smiley
    Så tjek DMU SPORT hjemmeside tro de lave noget gratis licens til foråret det var det vi gjorde.
    Har du nogle spørgsmål så skriv endelig så hjælper jeg det bedste jeg kan smiley det bare med at komme igang

• #11   9. sep 2012 Tror gerne det er MEGET sjovere! Det må godt nok være noget federe med tilskurer og hele set-uppet smiley

• #12   9. sep 2012 Er lige kommet hjem efter at ha´ set ræset for første gang, kæft det var fedt, hvad skal der egentlig til for at få lov til at stille op på et eller andet gammelt jern..?

• #13   9. sep 2012 Yes prøv det smiley

• #14   9. sep 2012 Måske en hjemmelavet førkrigsracer..hehe

• #15   9. sep 2012 Et licens ved DMU og et maskine kort til mc hvis det er de gammel ellers kan man læse det hele på deres hjemme side evt ringe/ skriver til en RR klub

• #16   9. sep 2012 Og du skal vel også være medlem i en RR klub? Man kan få et frilicens det første år smiley
    Havde sku lidt håbet at kunne køre med næste år, men er i tvivl om jeg kan følge med i rookie 600?

• #17   9. sep 2012 Køres der flere trackdays her omkring i år, ud over Padborg med RPM Racing d. 21? Kunne være fedt at nå én ekstra smiley

• #18   9. sep 2012 rookie 600 i 2011 & 2012

• #19   9. sep 2012 Yes 1 og 18 okt på pp.
    Ja en klub selvfølge smiley det kan sku da godt være du køre fra et par stykker eller 5

• #20   9. sep 2012 Gade MC sidste år, trackdays i år og vil prøve dm næste år.

• #21   10. sep 2012 Hvem afholder 1 og 18 okt?

• #22   10. sep 2012 Padborg park tilmelding på deres hjemme side

• #23   10. sep 2012 2010 - Tog et event-licens og kørte med til en enkelt DM afdeling i Rookie 1000
    2011 - DM Rookie 1000 - sluttede som 9'er
    2012 - DM Rookie 1000 - sluttede som 3'er
    2013 - ?

• #24   10. sep 2012 Hvad koster startgebyr i Rookie klassen.. Hvor meget køretid er der ?

Og kan man køre en sæson for under 50.000kr, i så fald hvor mange løbsweekender drejer det sig om ??

Synes det jeg kører nu er lige dyrt nok hvis man skal køre i mange år..

• #25   10. sep 2012 Hej.

Jeg kørte med i Rookie 1000 sidste år, det var en mega fed oplevelse og bliver nødt til at gøre det igen. Desværre blev der ikke råd til det i år..

Du kan godt køre med en sæson for under 50.000 og deltage i f.eks. 4-5 afdelinger.
    Jeg brugte omkring ca. 20-25k på at komme igang og køre 3½ afdeling + 1 enkelt træningsdag sidste år, i forvejen havde jeg cykel og det meste udstyr, der skulle så købes en transponder(det kan lejes), og lidt andre småting, reperationer osv.. Også var det hele sæsonen på et sæt dæk (power pure), det vil være en fordel at bruge et bedre dæk smiley

Mvh. Mathias

• #26   10. sep 2012 Jeg syntes vi regnede os frem til tilmeldingsgebyr for 2012 ved DMU for cirka 9000kr.
    Transport, dæk, benz kan nok godt klares for de resterende, men de fleste køber nok også Zenergys trackdaypakke for at få mere træning inden DM løbende.
    I år har de ligget sammen med DM jo, så det gør DM en del mere attraktivt for mange mennesker….

Nogle afdelinger er dog udelukkende DM.
    Kan ikke huske om det faktisk var sådan, men udover Slovakiaring, Mantorp og Knutstorp, så har der været DM på Padborg og Jyllandsringen.
    Skulle mene det er den samlede mængde baner der var på programmet i år.

Men 50K mærket rammes hurtigt med dæk, benz, reservedele og klodser, transport og tilmeldingsgebyr!

• #27   10. sep 2012 50k er også acceptabelt.. hvor mange løbsweekender er der så tale om, og hvor mange min/heat/træning kører man ??

• #28   10. sep 2012 Det lyder til at DM er noget man godt kan sigte efter! smiley

Er der ikke nogen der går sammen, og laver noget fælles kørsel til nogle af de udenlandske løb? Det burde jo kunne nedbringe transport omkostningerne væsentligt, hvis man havde sådan en gentleman aftale med et par stykker?

• #29   10. sep 2012 Det er ikke så meget køretid som på en alm. trackday, det her er som jeg mener minimum tiderne er per dag.
    15-20 min træning
    15-20 min kval.
    20 min løb.
    Nogen gange er der lidt mere køretid.
    Du kan evt. søge på tidsplaner DM for det er lidt varierende hvordan de er tilrettelagt og hvor mange min. man kører..
    I år har der været 5 weekender/afdelinger, med 1-3 løb i hver weekend.

Det er mange som kører et par stykker sammen og splitter udgifterne..

• #30   10. sep 2012 Det var ikke så meget køretid ;-( Tror jeg holder mig til banesport på 4hjul lidt endnu... smiley

• #31   10. sep 2012 Det er også minimum se f.eks. første afdeling på padborg park i år.
    Lørdag:
    Træning:
    10 min.
    20 min
    20 min
    Kval:
    20 min.
    20 min

Søndag
    Warm-up:
    10 min.
    Løb 1.
    25 min.
    Løb 2.
    25 min.

Men det er trods alt DM så det handler om at køre løb og at komme først over målstregen, det er en kæmpe motivationsfaktor for at skrue affjedring, tjekke dæktryk, ændre kørestil osv. osv.
    Man kan evt. tjekke de andre tidsplaner for DM i år så kan man selv tælle lidt sammen på det smiley

• #32   10. sep 2012 Og alle de afdelinger med Zenergy arrangement var der mulighed for 3 hele dage inden DM løbet....

• #33   10. sep 2012 "Men det er trods alt DM så det handler om at køre løb og at komme først over målstregen, det er en kæmpe motivationsfaktor for at skrue affjedring, tjekke dæktryk, ændre kørestil osv. osv."

hehe ja der går nemt nørderi i forsøg på at finde 5 tiende dele pr. omgang c" )

• #34   11. sep 2012 Bliver der egentlig kørt RIGTIG roadrace i danmark? Altså ala north west 200 o.l.

• #35   12. sep 2012 Lige en ting mere, er der nogen der ved om der køres løb i og omkring dk, hvor der uddeles pengepræmier?

• #36   12. sep 2012 Mener ikke der er noget race på offentlig lukkede veje, personskaderne ifht. uheld er uacceptabel, og opbakningen er nok ikke eksisterende, specielt når der er baner at køre på. Nogen ville så kalde de danske baner som for det samme som en offentlig vej, med de ujævnheder og placering af autoværn, men det er en anden diskussion smiley

Dem der er gode nok får sponsorpenge og en pokal, nej jeg ved faktisk ikke om der uddeles noget i den dur, spørg evt. inde på facebook siden DMU Dansk Road Racing der er en masse folk som ved meget mere om hele det her show smiley

• #37   13. sep 2012 Man skal ihvertfald ikke køre roadrace fordi man har planer om at blive rig af det.. smiley
    - jo mindre man har evner der rækker til WM/moto-GP

Kommentér på:
DM RR - Hvem kører?

Annonce