1.454 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hvilken CBR? Hvilken CBR?

Halløj alle

Jeg skal ud og have mig en ny bike, og har været ude ved forskellige forhandlere, og mit valg er til sidst faldet på en CBR 600

Men problemet er lidt at jeg kan ikke beslutte mig for hvilken af flg. 2 cykler jeg skal vælge, og håber i vil bidrage lidt med jeres erfaring.

Den ene er en lidt ældre CBR 600F fra 97, som har gået 38.xxx, kan rigtig godt lide farven på den, og det er det der tiltrækker mig mest.
den har std. udstødning, så den skal skiftes inden køb
prisen er 58.000

Den næste er en nyere CBR 600 F4 fra 01, og er med direkte indsprøjtning, den har gået 23.xxx og har sportsudstødning på.
prisen på den er så 80.000

Begge er selvfølgelig med fuld garanti og nysynet osv.

Ville i til enhver tid bare vælge den F4?
Selvølgelig spiller pengepungen ind, men har ikke som sådan et problem ved at smide de 80.000

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken CBR?
  • #1   21. aug 2012 Prøv en cbr 900 (: og køb min bagefter xD

• #2   21. aug 2012 Jeg siger også cbr 900... den bliver ikke kedeligt for dig!

• #3   21. aug 2012 det er ALT for dyrt for de gamle hondaèr... maskinerne har jeg ikke noget imod... men 80 for en 11 år gammel maskine... det er det en 5 år gammel gsxr 750 kan fåes til... som tæver hondaen på alle områder.. smiley

• #5   21. aug 2012 Jeg er 100% Honda mand, men står valget mellem en Honda CBR "F", eller en GSX "R" Så ville jeg vælge R'en.. det er vel derfor du køber en kåbe MC..

F modellerne er alt for sterile..

• #6   21. aug 2012 80 er alt-alt for dyrt for en 01 PC35, du skal ned i ca. 60.000 +/- 5.000 hos forhandler før det begynder at være rimeligt, 58.000 for en -97 PC31 er også alt for dyrt, SKAT har dem på deres niveaulister til ca. 36.000 i middelstand. Jeg ville personligt tage PC31'eren som best value for money (og give omkring 30-35.000 for en hos privat eller importere en), såfremt det er et velholdt eks. vi taler om.

• #7   21. aug 2012 Nu har jeg både haft CBR 600/900 ældre modeller og Gsx-R 750 2002. CBR 900 RR er nok den cykel jeg har været gladest for. De fåes til lave priser, hvorfor jeg også ville vælge den fremfor en CBR 600. Men ja, GSX-r modellerne er også billige i forhold til årgang. Men hvis du er brændt varm på en CBR 600 skal du jo købe sådan en, trods den høje pris. Om ikke andet, så får du en pålidelig motorcykel..

• #8   21. aug 2012 Har haft en 97 og har nu en 01 (se evt min profil). Jeg har været rigtig godt tilfreds med begge 2 men jeg mener som de andre at prisen er alt for høj. Jeg solgte sidste år min 97 for 42.000kr og købte 01'eren for 65000kr. Begge solgt og købt privat så der kommer vel lidt oven i ved forhandler.

Det som generede mig mest ved 97'eren var at den aldrig kom til at køre 100% godt ved lave omdrejninger med sportsudstødning påmonteret og at jeg gerne ville slippe af med choker'en. Den er også lidt tung at danse med men det er altså også alt. Det er en super god cykel til prisen og kørte langt bedre end min tidligere suzuki gsxr 600.

01 er meget mere let i det og med og kører mere jævnt end min gamle og har et mere sporty og nutidigt udseende. Sædet er en lille smule mere hårdt at sidde på og man sidder en anelse mere fremoverbøjet men ikke i samme grad som min gamle suzuki eller andre racere.

Har du til det så er 01 allround en bedre cykel der benytter sig at meget af den teknologi som bliver brugt i dag. Men 97'eren er der intet galt med og er også en super cykel. Jeg er selv 31 år og har kørt 600ccm de sidste 4 år og der er rigeligt med power til mig og jeg er bestemt ikke ved at falde i søvn bag styret

• #9   21. aug 2012 Til alle der har forslået andre cykler
    1) vil ikke have en R model nu her, vil gerne vente til jeg har lidt mere erfaring bag styret.

2) har "desværre" brændt mig rimelig varm på den honda der, så det skal helst være den CBR 600 F

Men tak for svarene omkring prisen, vil jeg tage med videre til forhandleren og se om jeg ikke kan få ham en 10 tusind ned i pris.

Søren; Tusind tak for et super godt svar! Virkelig brugbart.
    Synes også umiddelbart at 01'eren med direkte indsprøjtning gik meget bedre, og var mere vaks ved gashåndtaget.

Jeg vil tage det hele med videre og tage ud og kigge og snakke med forhandleren igen i dag. tak for svarene endnu en gang smiley

• #10   21. aug 2012 Ja, den er lidt mere "snappy" og har bedre gasrespons. Jeg kan godt forstå at du går efter en F. Du kan køre meget længere uden at få ondt i ryg, håndled og ben end en fuldblodsracer

• #11   21. aug 2012 Mikkel.. hvis det er udelukkende pga at du vil have mere erfaring at du søger en F og ikke en R model, så kommer du til at fortryde det.. jeg er normalt fortalere af små maskiner.. men de har begge samme kubik og næsten samme antal hk..

de kan køre ligeså stærkt, forskellen ligger i at en R maskine er mere rå.. prøv dem begge det er en verden til forskel, og nej farten er ikke ret anderledes.. men hvis det er pga komfort ol. så er en F4 et godt bud !

• #12   21. aug 2012 Langt henad vejen enig med Søren, PC35'eren er en bedre og mere moderne cykel end PC31'eren nøgternt set, men om den også er merprisen værd? Jeg synes det personligt ikke. Også rigtigt at PC31'eren føles en smule tungere, reelt er den dog kun 10 kg tungere fuldtanket, hvilket er mindre end forskellen på nogle af 600-RR modellerne. Begge uanset aldeles fremragende som all-round modeller, mere brugbare for de fleste/mange på gaden end mere dedikerede RR-modeller.

• #13   21. aug 2012 http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/117328-honda_cbr_f4_sport

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/118151-honda_cbr_600_f4

lidt at sammenligne med... nu da det skal være en honda.. smiley

• #14   21. aug 2012 Og de er endda noget for dyre med den nuværende markedssituation, nu er -99'eren jo en karburatormodel (og Mikkel lyder somom han primært går efter en F4i), men dem (99) har SKAT på niveaulisterne til ca. 42.000 og de kan importeres og indreg. for omkring de 38-40.000 (for dem der er til sådan noget). Har kendskab til en usædvanlig velholdt 00 PC35 (også karburatormodel), med lavt km-tal, der gik til 43.000 (privat handel) for et par mdr. siden.

• #15   21. aug 2012 01éren...... Men det er alt for mange penge, for i bund og grund er det jo bare en brugt gammel kværn!!!!

• #16   21. aug 2012 Jeg ville nok kigge på denne her hvis jeg var dig og så måske byde 5-8k under prisen og se hvad der sker. Nu hvor det er cbr du kigger efter så er det at værdien af forhandlergaranti daler for som mange siger så er de pålidelige og robuste som en tank (også en af grundene til at de bliver brugt til stunt) og hvis den lyder godt i motoren og gear virker som de skal så bliver der sandsynligvist ikke noget med den.

http://www.123mc.dk/honda-cbr-600-f-f4i-sport/mcid-47996s6

• #17   21. aug 2012 Det var godt nok dyrt for de maskiner.... Da jeg havde min (CBR600F fra 97 men en 98 model) tilsalg sidste år var det bedste bud jeg fik en motoriseret trillebøre smiley og i år var det 30.000kr.
    Sådan en gammel 600f motor er sku ikke til at slå ihjel, så tag da og spar pengene og find en fin en hos en privat person og så er jeg sikker på du kommer langt under de 58K.

• #18   21. aug 2012 Inden du beslutter dig 100% på cbr600 burde du lige hurtigt tage et kig på cb600f'en også.. Jeg har haft begge og ville aldrig bytte, hornetten er simpelthen bare riiigelig fin til de danske veje, og pisse fed i sving (noget anderledes end cbr'en, som heller ikke svinger dårligt)

• #19   21. aug 2012 Du kan tjekke guloggratis, dba og 123mc.dk ..Der kan du finde f4 til 41000 kr. ..og nogle ret gode og ikke så brugte til 50000 kr.

Er det første gang du køber mc, kan jeg godt forstå du vil købe hos forhandler. ..jeg købte selv min første privat.. ..og gør det også næste gang. smiley ..Det er jo en Honda du skal ha og de holder som sagt. :o) ..

• #20   21. aug 2012 Spar 15 - 20 kilo ved at købe den privat. Køb en i samme stand - og lur mig om de fleste mc ejere ikke bare passer en smule godt på sit kæreste eje... har købt 4 mc privat og der har aldrig være problemer med nogen af dem... Man kan også hurtigt fornemme om der er "noget" galt når man snakker med person ansigt til ansigt...Og som Alexander siger; du køber jo en honda!!! smiley

• #21   21. aug 2012 Har en CBR600 F3 1998 til 59.800 nysynet, et par tusinde km har den kørt.

Kommentér på:
Hvilken CBR?

Annonce