1.398 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hjælp til ebay handel Hjælp til ebay handel

Hej Alle

Jeg har lige lavet en handel på ebay for 2 gang i mit liv - og jeg hader det. For det første er min tysk forståelse nærmest ikke eksisterende og for det andet er jeg total paranoid når det gælder nethandel med folk i udlandet, men det er desværre det eneste sted jeg kan finde mine stumper smiley

Jeg har budt på en vare og lige efter var der besked om at buddet var accepteret. Derefter betalte jeg via paypal, der automatisk trækker beløbet fra mit visakort - Så er den ged barberet og nu er jeg happy!

ME-EN nu skriver sælger tak for interessen og beder mig om at betale det fulde beløb (sofort kaufen beløbet, som jeg bød under) gennem en bankoverførsel til hans konto i Tyskland. Jeg har venligst skrevet til manden, på engelsk denne gang, men hører ikke fra ham.

Ifølge paypal er transaktionen gennemført allerede, men det kan han selvfølgelig ikke se endnu. Har I prøvet noget lignende, eller er jeg bare blevet de penge fattigere nu uden at han mener at vi har lavet en handel?

Mvh Thomas Olesen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til ebay handel
  • #1   8. aug 2012 har du et link til handlen?

• #2   8. aug 2012 Har du betalt med Paypal er du 100% sikret!

Sig han skal sende dine vare pr. omgående, eller du sender Paypal en klage.

Gør han det ikke, skal Paypal nok ordne ham.

Jeg har én gang købt noget af en svindler på Ebay. Der gik cirka 5 dage før mine penge var der igen:)

• #3   8. aug 2012 Øøh pas...

Jeg kan se den inde i mit ebay, men der står at varen ikke længere er tilgængelig, det må vel være fordi jeg har købt den.

prøv evt. dette:

http://www.ebay.de/itm/GSXR-1100-W-93-94-Kanzel-mit-Scheibe-Originallack-/130527295706?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item1e640878da

Mvh Thomas Olesen

• #4   8. aug 2012 ...Og det er ikke for at hænge manden ud. Han kan sagtens være seriøs nok og jeg kan bare være en hat!

Men jeg bliver bare lidt nervøs når han ber' om en bankoverførsel. Jeg må nok bare slå kold vand i blodet og vente nogle dage.

• #5   8. aug 2012 bare rolig,højst sandsynligt en automatisk mail,som sælgers konto automatisk sender ud ved en auktion slut, oplever jeg tit,bare ignorer den,din vare skal nok komme, mvh tommy med 3126 handler bag sig på ebay smiley

• #6   8. aug 2012 manden har jo 16000 handler på ebay, han ved udemærket hvordan det foregår, send ham en mail med dit transaktions id, så kan han kontrollere det med hans konto

• #7   8. aug 2012 Hej Dækmand

Nu siger du transaktions id, hvor finder jeg det? (hold kæft, jeg kan godt mærke at jeg ikke har styr på det her).

I skal alle have mange tak for input til en stakkels mand smiley

Mvh Thomas Olesen

• #8   8. aug 2012 det er det nummer din transaktion fra paypal har, kig i din mail

• #9   8. aug 2012 Lidt i samme spor ...

Martin du skriver, at man ser bare en klage til Paypal. Hvad kan de reelt gøre, hvis sælgeren er en svindler ??

mvh Mike / Viborg
    "der indtil nu har været heldig med 120 ebay handler :-)"

• #10   8. aug 2012 #Thomas O

Jeg handler konstant på ebay. Både Tyskland/Italien/UK/COM.

Og har aldrig oplevet problemer.. Bare du har betalt de:
    EUR 115,00
    +
    EUR 19,90
    =
    134,90 Euro.

Jeg vil så sige at jeg også har forsøg mig med Engelsk til en del tyskere og det resulterer altid i intet svar.. Prøv:

http://translate.google.com/#da/de/ Det bliver aldrig lige så godt som hvis du sidder med ordbogen og dine gamle tysker verber smiley Men det er sikkert bedre end engelsk. Og de vil sikkert kunne fange hoved-pointen.

• #11   8. aug 2012 #Mike D

Hvis du fremlægger beviser for at du ikke har modtaget din vare: f.eks via track and trace.. Eller det du har købt ikke lever op til hvad der er blevet lovet.
    Og sælger ikke er behjælpelig eller dodgey.. Så kan du starte en sag med paypal om at du overfører dine penge tilbage.

Jeg prøvede det for langt tid tilbage. Da sælger havde oplyst forkert adresse på en pakke.. Som der var track and tace på. Jeg have betalt over 200kr for at få den sendt. Og hoved dobbelt checket at al min info til ham var korrekt.
    Via nettet på track and trace kan jeg så se at den ikke kunne blive leveret. Og at den var sendt retur til ham eftersom det var en ugyldig adresse.

Hvorefter sælger beder mig betale for fuld porto igen.!
    Hvilket hverken han eller jeg kunne blive enige om at jeg skulle.. Og ender med at han nægter at besvare nogen form for henvendelser.. Så jeg tog den op med paypal over mail. Og vise dem billeder af den track and trace log. Samt sendte dem de mails og info jeg havde tilsendt ham. Og vedlagde et billede af mit id så de kunne se min adresse var korrekt.

3 dage senere havde jeg alle pengene på min konto igen.

Så føler mig også meget tryk ved paypal.

• #12   8. aug 2012 Fantastisk - takker
    /Mike

• #13   8. aug 2012 Jeg har handlet mange gang på ebay unden de store problmer, men man skal altså ikke stole blindt på paypal, det er mere sikkert end så meget andet. Men ikke 100% og det er svært at få dem til at annuller en overførsel.

• #14   8. aug 2012 jeg har købt 300+ ting på Ebay, og har altid fået det jeg har købt, men at tro et man er 100% sikret ved brug af PayPal er bestemt ikke rigtigt. De vil til enhver tid prøve at undgå at komme til at betale, og jeg snakker af erfaring.
    Selvom man retunere noget til sælger på en måde som PayPal siger, f.eks med et tracking nummer, og man ikke kan spore forsendelsen på det pågældende lands postvæsens hjemmeside, f.eks Italien, og sælger ikke svare på henvendelser, så får du ikke en krone retur fra PayPal.....tro mig, jeg har prøvet.

til skræk og advarsel....send ALDRIG noget til Italien med PostDk, heller ikke med tracking nummer. Italien er postvæsents svar på Bermudatrekanten.

• #15   8. aug 2012 1. hvis din paypal betaling er gået igennem så har du modtaget en mail direkte fra paypal der bekræfter dette. Hvis ikke du har det så har du måske gjort en fejl på Paypal.
    2. Hvis manden er en svindler ( ikke sandsynligt ) så får du pengene retur fra Paypal og det er derefter Paypals problem. Du er ikke afhængig af om de kan få pengene fra manden.

Det er præcist derfor at Paypal er sikkert, men du skal have orden i sagerne i din ende.

• #16   8. aug 2012 Jeg har ikke fået mail direkte fra paypal, men hvis jeg logger ind som bruger på paypals side, står den som gennemført (?) Hvad gør jeg så forkert?

Mvh Thomas Olesen

• #17   8. aug 2012 check dit spamfilter og skriv til Paypal

• #18   8. aug 2012 Jeg har før modtaget mail fra dem, så jeg forstår det ikke... Men jeg har fundet transaktions som dækmanden talte om ved at logge ind. Nu gi'r jeg ham lige et par dage mere, det tager jo nok også lidt tid inden de står på hans konto. Jeg troede bare at det kørte HELT automatisk, det mener jeg det gjorde sidste gang(?)

Jeg tror bare at jeg gik lidt i panik, han har jo handlet en del med andre over eBay, så det går nok smiley

• #19   8. aug 2012 sælger får også en mail om at beløbet er modtaget af PayPal, så der går ikke et par dage før sælger kan se det.
    Jeg har flere gane oplevet at der er gået helt op til en uge før sælger har fået afsendt det jeg har købt. Du kan in nogen tilfælde (hvis sælger opdatere salget) se når sælger sætter status til shipped.

• #20   8. aug 2012 Hej thomas hvis du er bedre til engelsk kan du prøve at locke dig ind i uk-mener du kan læse på engelsk den vej-hvis jeg husker rigti.
    mvh kk

• #21   9. aug 2012 ... Jeg venter en uge smiley Tak for responsen til alle

Mvh Thomas Olesen

Kommentér på:
Hjælp til ebay handel

Annonce