Hjælp til ebay handel Hjælp til ebay handel
Hej Alle
Jeg har lige lavet en handel på ebay for 2 gang i mit liv - og jeg hader det. For det første er min tysk forståelse nærmest ikke eksisterende og for det andet er jeg total paranoid når det gælder nethandel med folk i udlandet, men det er desværre det eneste sted jeg kan finde mine stumper
Jeg har budt på en vare og lige efter var der besked om at buddet var accepteret. Derefter betalte jeg via paypal, der automatisk trækker beløbet fra mit visakort - Så er den ged barberet og nu er jeg happy!
ME-EN nu skriver sælger tak for interessen og beder mig om at betale det fulde beløb (sofort kaufen beløbet, som jeg bød under) gennem en bankoverførsel til hans konto i Tyskland. Jeg har venligst skrevet til manden, på engelsk denne gang, men hører ikke fra ham.
Ifølge paypal er transaktionen gennemført allerede, men det kan han selvfølgelig ikke se endnu. Har I prøvet noget lignende, eller er jeg bare blevet de penge fattigere nu uden at han mener at vi har lavet en handel?
Mvh Thomas Olesen
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 43
Sig han skal sende dine vare pr. omgående, eller du sender Paypal en klage.
Gør han det ikke, skal Paypal nok ordne ham.
Jeg har én gang købt noget af en svindler på Ebay. Der gik cirka 5 dage før mine penge var der igen:)
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 147
Jeg kan se den inde i mit ebay, men der står at varen ikke længere er tilgængelig, det må vel være fordi jeg har købt den.
prøv evt. dette:
http://www.ebay.de/itm/GSXR-1100-W-93-94-Kanzel-mit-Scheibe-Originallack-/130527295706?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item1e640878da
Mvh Thomas Olesen
feb 2007
Men jeg bliver bare lidt nervøs når han ber' om en bankoverførsel. Jeg må nok bare slå kold vand i blodet og vente nogle dage.
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 56
jun 2005
feb 2007
Nu siger du transaktions id, hvor finder jeg det? (hold kæft, jeg kan godt mærke at jeg ikke har styr på det her).
I skal alle have mange tak for input til en stakkels mand
Mvh Thomas Olesen
jun 2005
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 71
Martin du skriver, at man ser bare en klage til Paypal. Hvad kan de reelt gøre, hvis sælgeren er en svindler ??
mvh Mike / Viborg
"der indtil nu har været heldig med 120 ebay handler :-)"
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Jeg handler konstant på ebay. Både Tyskland/Italien/UK/COM.
Og har aldrig oplevet problemer.. Bare du har betalt de:
EUR 115,00
+
EUR 19,90
=
134,90 Euro.
Jeg vil så sige at jeg også har forsøg mig med Engelsk til en del tyskere og det resulterer altid i intet svar.. Prøv:
http://translate.google.com/#da/de/ Det bliver aldrig lige så godt som hvis du sidder med ordbogen og dine gamle tysker verber
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Hvis du fremlægger beviser for at du ikke har modtaget din vare: f.eks via track and trace.. Eller det du har købt ikke lever op til hvad der er blevet lovet.
Og sælger ikke er behjælpelig eller dodgey.. Så kan du starte en sag med paypal om at du overfører dine penge tilbage.
Jeg prøvede det for langt tid tilbage. Da sælger havde oplyst forkert adresse på en pakke.. Som der var track and tace på. Jeg have betalt over 200kr for at få den sendt. Og hoved dobbelt checket at al min info til ham var korrekt.
Via nettet på track and trace kan jeg så se at den ikke kunne blive leveret. Og at den var sendt retur til ham eftersom det var en ugyldig adresse.
Hvorefter sælger beder mig betale for fuld porto igen.!
Hvilket hverken han eller jeg kunne blive enige om at jeg skulle.. Og ender med at han nægter at besvare nogen form for henvendelser.. Så jeg tog den op med paypal over mail. Og vise dem billeder af den track and trace log. Samt sendte dem de mails og info jeg havde tilsendt ham. Og vedlagde et billede af mit id så de kunne se min adresse var korrekt.
3 dage senere havde jeg alle pengene på min konto igen.
Så føler mig også meget tryk ved paypal.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 71
/Mike
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 952
Selvom man retunere noget til sælger på en måde som PayPal siger, f.eks med et tracking nummer, og man ikke kan spore forsendelsen på det pågældende lands postvæsens hjemmeside, f.eks Italien, og sælger ikke svare på henvendelser, så får du ikke en krone retur fra PayPal.....tro mig, jeg har prøvet.
til skræk og advarsel....send ALDRIG noget til Italien med PostDk, heller ikke med tracking nummer. Italien er postvæsents svar på Bermudatrekanten.
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
2. Hvis manden er en svindler ( ikke sandsynligt ) så får du pengene retur fra Paypal og det er derefter Paypals problem. Du er ikke afhængig af om de kan få pengene fra manden.
Det er præcist derfor at Paypal er sikkert, men du skal have orden i sagerne i din ende.
feb 2007
Mvh Thomas Olesen
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
feb 2007
Jeg tror bare at jeg gik lidt i panik, han har jo handlet en del med andre over eBay, så det går nok
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 952
Jeg har flere gane oplevet at der er gået helt op til en uge før sælger har fået afsendt det jeg har købt. Du kan in nogen tilfælde (hvis sælger opdatere salget) se når sælger sætter status til shipped.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
mvh kk
feb 2007
Mvh Thomas Olesen
Hjælp til ebay handel