{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

det svært at vælge ! {{forumTopicSubject}}

jeg har et stykke tid gået og kigget både på gsxr 600 k7, zx6r og r6'eren..

har tidligere lavet et indlæg omkring disse 3, og jeg fik en masse god respons, og tusind tak for det !! smiley .. i gav mig lidt at tænke over..

faktisk så meget, at jeg idag var ude og se på andre cykler.. Jeg fik kigget lidt på disse 3 igen, men samtidigt faldt jeg over nogle street bikes! ..

nu er det så jeg igen er i tvivl, fordi jeg blev da fuldstændig forelsket da jeg pludselig så den her kawasaki z750 med abs. Virkelig en fed cykel! , og jeg sad rigtig godt på den ( lidt lige som min ninja 250 ) ..

nu sidder jeg så herinde og kigger rundt.. og overvejer om det er noget i den boldgade jeg er ude i.. som i selv nævnet skal jeg tnke på min alder, kortet, farten og ja, livet...

Mit spørgsmål er så, tror i at nu hvor jeg har kigget så meget på disse racere, at jeg vil blive skuffet over denne z750? ( har ikke prøvet den endnu ) .. har læst lidt om den er tung osv, men samtidigt tror jeg nu stadigvæk den gemmer på lidt power ? ... modellen er 09+++


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det svært at vælge !
  • #1   7. aug 2012 Du vil helt sikkert ikke føle at du kommer til at mangle kræfter når du kommer fra en Mini ninja til en Z750.
    Spørgsmålet er så om du vil køre naked eller med kåbe. Jeg har prøvet begge og synes egentlig at naked er sjovest, men da jeg ofte køre lange sræk er kåben rar at have


  • #3   7. aug 2012 du vil synes den er fantastisk , og du vil kunne forsikre den til en rimelig fornuftig pris da ,den betegnes som touring.lidt smarte blink ,en anden udstødning et lille kåbeglas , så bliver det ikke meget bedre -

  • #4   7. aug 2012 Hvis du regner med at deltage i en masse banedage, vil du i længden nok blive mest glad for R-modellerne. Men kører du mest på de danske vej, ville jeg klart anbefale en Z750 eller en anden model i den klasse. Affjedring, motorkarakteristik og siddestilling er langt bedre lagt ud til alt andet end banekørsel.

  • #5   7. aug 2012 Hvis du kan lige Z750, så tag også et kig på Suzuki GSR750. De har mange fællestræk

  • #6   7. aug 2012 Du vil ikke blive skuffet over den. Den er kvik nok, men den er ikke som racerne. Den har lidt mindre effekt og større vægt, men hvis du tosset rundt på de danske landeveje vil du ikke mangle effekt hvis du kommer fra en baby ninja. På et eller andet tidspunkt hvis du nok syntes den mangler noget, men man vil jo altid have mere; ) Z750'eren syntes jeg føles lidt lille når man sidder på den i forhold til min egen.

  • #7   7. aug 2012 Til kørsel på vejene kan du have mindst ligeså meget sjov på en 750cc naked som en 600cc RR maskine.

    Men prøv da også GSR750 og FZ8n


  • #8   7. aug 2012 Evt street triple hvis dit budget kan klare det.

  • #9   7. aug 2012 Jeg har det meget sjovere på en uden kåbe, på de danske veje, men det er jo smag og behag. Jeg kan godt lide at mærke vinden lidt og man får ikke så hurtigt ondt i håndledene ved længere ture, på en streetbike. :o) Z750 er en rigtig fed maskine !

  • #10   8. aug 2012 Jeg udskiftede min RSV1000 R ud med en Kawa Z1000 her i starten af denne sæson og jeg er meget glad for skiftet.
    Men alt det med at man sætter farten ned på en street bike pga vind har jeg ikke bemærket, det er blevet sjovere at køre på alm landevej, så jeg har nok endda sat farten lidt op.
    jeg prøvede Z750 - GSR600 - GSR750 og Z1000 det er alle rigtig fine maskiner, bare ud og prøve dem.
    Og så er forsikringer under 1/3 af hvad jeg gav for min RSV.


  • #11   8. aug 2012 Jeg ville prøve begge to, men til daglig brug ville jeg nok ende med den nøgne.. når man kører en kåbe mc så har sidder man enten med dårlig samvittighed efter hver tur, eller også så føler man at man tøffer afsted..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.891
    #12   8. aug 2012 Jeppe (Amager) A - Sludder... Naked bike dur fint på banedage. smiley

  • #13   9. aug 2012 -#42 Sajmon ™
    Hvad er sludder?
    Selvfølgelig kan en street bike sagtens være god på bane. Men som jeg skriver, er det ikke der, den er bedre end en R-model.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.891
    #14   9. aug 2012 Det du siger, er noget sludder.

    Til banekørsel, på det niveau som de fleste af os er på, er det komplet ligegyldigt hvad man kører på. Men det er en helt almindelig misforståelse, så det behøver du ikke være ked af.... smiley


  • #15   9. aug 2012 -#42 Sajmon
    Hvad er det, der er sludder?
    Er en Street Bike da bedre på bane end en R-model? Jeg skriver, at en street bike ikke er bedre på bane, men ikke at den er dårligere...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.891
    #16   9. aug 2012 Så du mener altså den er lige så god, siden du hverken mener den er bedre eller dårligere? smiley

    Min pointe er at man ikke skal vælge en naked/street hverken fra eller til, baseret på banekørsel. Det er ligemeget hvad de fleste af os kører på, da vores evner ikke rækker udover hvad begge slags MC'er er i stand til.


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #17   9. aug 2012 Hmm, selvom jeg er rookie, er jeg nu ikke i tvivl om, at jeg ville lave hurtigere omgangstider på en ZX6R end på en naked GSR 750. Var ude og prøve begge to lige efter hinanden samme dag. Og på ZX6R'eren føltes det ikke nær så vildt og køre rådent, og jeg følte mig meget mere sikker, ved nedlægning osv.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.891
    #18   9. aug 2012 Thomas A - Og det betyder blot at din begrænsende faktor, er din erfaring. Jeg kører f.eks langt hurtigere på naked end på en kåbecykel på bane.

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #19   9. aug 2012 Tja, tvivler dog godt nok på jeg nogensinde skulle komme til og køre lige så hurtigt på GSR'en som på en ZX6R på bane, ligemeget hvor meget erfaring jeg så end havde. ZX6R'en var så udramatisk, kontrolleret, at man slet ikke mærkede farten. Men ZX6R'eren koster jo normalt det dobbelte, så selvfølgelig er det en bedre cykel til det formål.

    Skal dog siges jeg endte med og købe GSR'en selvom jeg kunne få ninjaen for kun 25k mere, netop fordi jeg ikke skal køre ret meget bane, og fordi jeg slet ikke kunne køre pænt på ninjaen. Komplet umuligt!


  • #20   9. aug 2012 -#42 Sajmon ™
    Alt efter model, kan den i hvert fald være mindst ligeså god, hvis ikke bedre.
    Min pointe, som jeg også skrev tidligere, er at en street er overlegen til alt andet end banekørsel i forhold til en R-model.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.891
    #21   9. aug 2012 Det kommer an på personen der styrer maskinen.

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #22   9. aug 2012 Det gør det det vel sådan set ikke. En R model er sat op til ræs, og består som regel af langt dyrere/bedre komponenter. Vejer typisk mindre kombineret med en bedre vægtfordeling osv osv. Hvilket kun kan resultere i lavere omgangstider, hvis en og samme mand går fra en street til en racer, under forudsætning af, at han er lige erfaren på begge maskiner.

  • #23   9. aug 2012 #42 Sajmon ™
    Føreren er altid det vigtigste. Men hvis det skal tages med, når man snakker om forskellige modeller, så kan man også argumentere for at en Nimbus er kongen af trackdays;-)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.891
    #24   9. aug 2012 Thomas A - Det gør det altid. Specielt når man kører max 15 banedage om året. Der er selvfølgelig også forskel på folk og deres ambitionsniveau, men for de allerfleste af os vil det ikke være maskinen der er begrænsende for omgangstiderne.

    Jeppe - Logisk nok er der altid en nedre grænse, men hvor mange ser du så i realiteten der kører nimbus på daglig basis? Skal vi tage de to cykler som thomas selv nævner, vil en pro racerkører sikkert kunne præstere bedst på ZX6R'en men hverken Thomas, du, jeg eller 90% af de mennesker som kører banedage, er pro racerkørere, så for os ville der ikke være den store forskel på de omgangstider vi ville kunne klemme de to cykler ned på, næsten uanset hvor meget vi trænede.

    Prøv f.eks at give en forklaring på at KTM Superduke cup som køres sydpå, sætter stort set de samme omgangstider på små og middelstore baner, som Superbike kørere kan?

    Jeg skal ikke presse nogen til noget, men man er for naiv hvis man tror man er hægtet den mindste smule af på en bane bare fordi der ikke er kåbe og clipons på ens MC. Det er jeg og et par andre vist lysende beviser på... smiley



  • #25   9. aug 2012 -#42 Sajmon ™
    Sajmon har jeg skrevet noget, der modsiger det, du skriver?


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #26   9. aug 2012 "Det gør det altid"

    Bare fordi du kan finde en person der kan køre naked som ind i helvede, og ræse fra en noop på en R model, gør ikke ikke naked bedre til bane i min verden. Når det kommer til spørgsmålet om hvilken der er bedst til bane, så snakker jeg udelukkende om maskinen, og ikke om hvem der sidder bag roret.

    Da jeg selv kørte ræs i supra klubben på køreteknisk anlæg, lavede jeg lavere omgangs tider i min non turbo, end mange af dem med turbo. Derfor begyndte jeg ikke og påstå at non turbo var bedre til bane end dem med turbo. Det ville da ikke give nogen mening??

    Det var jo udelukkende fordi jeg udnyttede "maskinen" bedre end de andre, og det bliver maskinen ikke automatisk bedre af.


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #27   9. aug 2012 En lillebror ost bliver heller ikke bedre end en god mellemlagret med kommen, bare fordi du smider et stykke grøn peber ovenpå!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.891
    #28   9. aug 2012 Så er jeg nødt til at spørge på samme måde som Jeppe: Hvornår har jeg sagt den var bedre?

    Det er muligt du kun vil snakke om maskinen, men køreren er en MEGET mere betydende faktor end maskinen er, når køreren er på vores niveau.

    Man kan også sagtens finde en mand i en supra uden turbo, som kan køre fra en noob i en supra med turbo, men det betyder ikke det er en bedre bil, hvis man skal bruge din egen logik....? smiley
    Det beviser netop det jeg siger.

    Det med osten skal jeg ikke kunne sige. Jeg har f.eks aldrig hørt nogen sige "årh hvad - bare jeg havde noget kommen" når de stod og lavede mad. Det lort skulle afskaffes ved lov.... smiley


  • #29   9. aug 2012 "Da jeg selv kørte ræs i supra klubben på køreteknisk anlæg, lavede jeg lavere omgangs tider i min non turbo, end mange af dem med turbo. Derfor begyndte jeg ikke og påstå at non turbo var bedre til bane end dem med turbo. Det ville da ikke give nogen mening??"

    "Man kan også sagtens finde en mand i en supra uden turbo, som kan køre fra en noob i en supra med turbo, men det betyder ikke det er en bedre bil, hvis man skal bruge din egen logik....?"

    Ikke for at blande mig, men skriver i ikke nøjagtig det samme her? smiley


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #30   9. aug 2012 I bund og grund så er vi nok enige..måske smiley Jeg vil dog fortsætte med og påstå at R modellerne generelt er de bedste til bane. Er da slet heller ikke i tvivl om, at jeg personligt ville klare mig bedre på en R model i forhold til min GSR750.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.891
    #31   9. aug 2012 Casper i - Ordvalget er jo afgørende for hvordan ens besked modtages...

    Thomas A - Der står dig frit for at påstå, men omgangstider kommer an på så uendeligt mange andre faktorer end maskinen, hvor føreren vil være den største.
    Det er hvad jeg efterhånden har indset...


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #32   9. aug 2012 Fuldstændig enig!

  • #33   9. aug 2012 -#42 Sajmon ™
    Jeg er ked af, at du misforstod min mening. Vi er stort set enige. Om man har clip-on eller standard styr betyder intet på bane. Heller ikke hk har den store betydning på de flere små baner. Sidst jeg var på Mestersvinger, hvor jeg kørte i hurtigste gruppe med støbejernsraketten, blev jeg voldsomt sat i svingene af en 64 hk Versys og samtidig kørte markant hurtigere end en RSV4 = føreren er afgørende.
    Men affjedring og frihøjde har dog noget at sige, selv for en middelmådig kører som mig. Jeg fandt min F800S markant mere skarp at køre på bane end min Bandit, hvor især forgaflen ikke er den bedste, når der gås til stålet.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.891
    #34   9. aug 2012 Så har vi bare snakket lidt forbi hinanden... smiley

  • #35   9. aug 2012 Det ER svært at vælge! (husk grammatikken...) ;o)

  • #36   12. aug 2012 Jeg har kørt en del på maskine med kåber og jeg må sige at på længere stræk er det pisse behageligt med kåbe, også når det regner tager det altså det værste. Ulempen for mig blev de for høje hastigheder qua kåben, og ringe kørestilling, efter mit skift til Hornetten kører jeg ikke særligt stærkt ligeud ret længe af gangen, men tilgengæld får den noget mere havre igennem sving fordi den for mig er pisse nem at ligge ned. styret gør det nemmere at kontrastyre, i det hele taget giver det bedre føling med mc'en synes jeg.. Im happy face everytime på min nøgne "racer" Glæder mig for vildt til næste år, hvor jeg vil prøve den på en bane!


Kommentér på:
det svært at vælge !

Annonce