svært ved at starte {{forumTopicSubject}}
hej alle.
min gsx 600f fra 97 er begyndt at have svært ved at starte når den er varm. den skal have en hel del gas eller chokker ellers "cykler" den bare og vis man slipper gassen med det samme den går i gang så dør den igen. man skal lige holde den oppe på 2500rpm i lidt tid før man kan slippe.
hvad kan det være.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Evt skifte benzinfiltre.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Du kan selvfølgelig skifte til nogle koldere tændrør, men hvis du har de tændrør i som maskinen er opgivet til at skulle have(og ikke har ændret på motoren), så vil varme tændrør mere være et symptom end årsagen. En for mager blanding kan hæve temperaturen i forbrændingskammeret, i hvilket tilfælde vi er tilbage ved Sajmons forslag: Rens karburatorer
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 113 Emner: 39 Svar: 128
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 113 Emner: 39 Svar: 128
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Hvis det ikke virker at rense og synkronisere karburatorer, så er mit gæt nu stadigvæk tændingen. Det er ikke sikkert at din(e) tændspole(r) er helt så gode længere som da de var nye. Når tændrørenes temperatur stiger(også selvom de ikke stiger for meget), så stiger modstanden som sagt. En nem løsning er at købe koldere tændrør. Koldere tændrør leder varmen hurtigere væk. Det kan selvfølgelig også bare være slidte/tilsodede tændrør, som bare skal skiftes
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 113 Emner: 39 Svar: 128
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 113 Emner: 39 Svar: 128
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Men som jeg skrev, så er koldere tændrør netop også kun en lappeløsning på symptomet, ikke det underliggende problem. Hvis tændrørene bliver meget varme, så stiger modstanden, eftersom at alle metaler's modstand stiger når de varmes op. Højere modstand betyder at en lavere strøm går igennem tændrøret. Lavere strøm betyder dårligere gnist. Det kan meget vel gøre det svært for motoren at starte. Sætter man koldere tændrør i, så bliver varmen ledt hurtigere væk fra tændrøret. Det betyder koldere tændrør = lavere modstand = bedre gnist.
Men den høje temperatur i forbrændingskammeret er jo forårsaget af et eller andet. Kunne meget vel være en for mager blanding, hvilket kan være på grund af tilsnaskede karburatorer.
Det kan også være en slidt tændspole, som ikke længere kan levere samme power som originalt og derfor får problemer når tændrørene bliver normalt varme. Der er dog problemer med at have for kolde tændrør, selvom modstanden dog bliver lavere. Så det er med at finde årsagen til dine problemer
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 113 Emner: 39 Svar: 128
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Men igen, find i stedet årsagen til problemet, hvis du har tiden og midlerne til det
sep 2015
Følger: 5 Følgere: 113 Emner: 39 Svar: 128
svært ved at starte