Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det svært at wheele??
  • #1   16. nov 2007 tag nu lige kortet først og få nogle år på bagen .. så vi ikke skal læse om dig og din alt for tidlige død ......

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #2   16. nov 2007 Jeg kører i tomgang i 1. gear stille og roligt fremad som udgangspunkt.
    Så trækker jeg gassen ca halvvejs over, og ved ca 2500rpm, løfter den forhjulet lige så fint. Så gælder det om at holde den på balancepunktet, eller også sørge for at sætte den stille og roligt ned når man render tør for omdrejninger på motoren.
    Det kaldes en power wheelie - og kan ikke gøres med en maskine som ikke har et ganske fornuftigt bundtræk.

Alternativt ruller jeg i 2. gear med ca 3000rpm - giver ca 3/4 gas - trækker koblingen ind og slipper den ved ca 8500 rpm, hvorefter forhjulet løfter sig noget kvikkere end før. Igen - holde balancepunktet eller sørge for at sætte den blødt ned når man løber tør for rpm.

• #3   16. nov 2007 http://www.dirtrodders.com/wheelie.html

• #4   16. nov 2007 hvis du alligevel prøver ,så husk rygbeskytter og fuldt udstyr ......og følg sajmons råd.og gør det på en tom vej.

• #5   16. nov 2007 ja. jeg er ellers en meget fornuftig fyr, og ved det kan gå grulig galt sådan et stunt smiley

men ville bare lige lærer lidt om det, så man måske en dag kunne forsøge sig stille og roligt, med udstyr og på en stille vej smiley

men tak, for varslen.

• #6   16. nov 2007 ruller bare hanen. så rejser den sig tidligt. et par tusind omdr før det røde vipper jeg den lidt op, og klikker næste gear.
    tag den med ro og få den stille op. efterhånden som du vænner dig til det kan du få den højere. ren hygge og total stil.

• #7   16. nov 2007 Og det er ik' et spørgsmål om 1000cc og +100 heste. Her er en Suzuki 125 med 10-12 hk ... smiley

http://www.youtube.com/watch?v=TW0-yxK1lps

• #8   16. nov 2007 Min honda er desvære så snudetung og har ikke ret meget moment så der starter jeg med at give den gas i første og når den rammer 8k rpm tager jeg gassen af meget kort og lukker op for den igen. så løfter den sig så fint smiley

• #9   16. nov 2007 Det er komplet umuligt at lære via et par sætninger. Glem det og glem alt om at høre på hvordan folk gør.

Det er noget man selv skal prøve og lære.

• #10   16. nov 2007 Morten V ( Bagsværd ): det er nok heller ikke powerwhelli men nok med koblingen smiley

• #11   16. nov 2007 Og så længe man ikke er gammel nok til at stave til --WHEELIE--
    Skal man slet ikke forsøge.

• #12   16. nov 2007 Jeg vil helt klart foreslå. at du starter med at øve dig på en Velo-Solex. Når du kan køre på baghjulet på sådan en, ja så er du ved at være der ;-))

• #13   16. nov 2007 Den her "guide" er fed nok
    (link fjernet)

• #14   16. nov 2007 punkt 1: FÅ EN MC

• #15   16. nov 2007 Kør op til ca 200 km/t.... gear ned i 3 gear, og drej håndtaget i bund.... Uhhhhhh... I miss it..

• #17   16. nov 2007 Jeg fornemmer der er nogle ældre herre, som skulle have nogle dummebøder her..
    Manden stiller faktisk et seriøst og ærligt spørgsmål, og hvad for han tilbage?

I må Stramme op Folkens !

• #18   16. nov 2007 MikkelGade !:

Se nu får den gode Emil jo også en masse svar, som HAN indtil videre ikke har klaget en hel masse over.

Hvis du nu slog ordet FORUM op i en fremmedordbog, ville du kunne konstatere, at der er tale om en diskussionsgruppe. Derfor unge ven, lyt du også lidt til os "gamle", som ikke har slået sig ihjel da vi var unge og ikke havde nogen livserfaring - det skader ikke!!!

Jakob

• #19   16. nov 2007 jeg synes det er svært at køre på baghjul.. synes ikke rigtig jeg kan få min op.. derfor tænker jeg på at købe en gsxr 1300.

• #20   16. nov 2007 min kan ikke komme op!!!! så jeg overvejer at kåbe en boss hoss, den kan helt sikkert eller hvad med en Triumph Rocket III

• #21   16. nov 2007 Jeg vil anbefale at købe en bmx eller en solid mountainbike og øve sig lidt på den først. En billig crosser er også fin... også ellers bare igang med at hive i styret og give gas, - eller max gas også smide koblingen.

en fod på bagbremsen kan redde dig fra mange ulykker, husk det... start forsigtigt, ligepludselig kan du.

mvh Offslow

• #22   16. nov 2007 Dummebøder uha-da-da. Ja så må vi nok hellere tage os sammen.

Godt Emil. På min FZ1'er foregår det i 3 (tredje) gear. Ca. 170, et dap på koblingen samtidigt med fuld rulle. Så kommer der en lang sej ikke sej på den måde. Men en Lang, sejtrukken wheelie. Den er ikke helt oppe på balancepunktet, men lige før. Med den hastighed bliver ens wheelie hurtigt lang. Så der er ingen grund til at balancere den oppe i den fart. Nogen gange kommer den lige det sidste stykke op, alt efter humør smiley (Husk Bagbremsen er din ven der) og så ryger den op 4 gear. Så ja et stykke over 200, inden forhjulet igen kommer ned.
    Første og anden er selvfølgelig bare et spørgsmål om tilstrækkelig gas, så rejser den sig automatisk op.

Jeg er ikke "Super-Hoister" Og bliver det sikkert aldrig. -Du ved jo ældre man bliver, jo klogere bliver man også-.
    Og jeg nægter at ryge i tjæren på grund af, at jeg skal vise mig over for andre, alderen igen.

• #23   16. nov 2007 Er det ikke mega svært at holde den der oppe?

• #24   16. nov 2007 powerwhelli.. kan godt.. men er ikke øvet.. 100%.. kører stille og roligt.. i 1 gear og vrider den rundt.. så lætter den lidt.. men som sagt så er det ikke noget jeg er god til.. er medst bange for at den ryger fra mig.. men det kunne da være meget sjovt at kunne det... med måde..:D

• #25   16. nov 2007 1gear 12000rpm smid koblingen ........og let....

• #26   16. nov 2007 Her kan du også få lidt inspiration.
    http://www.youtube.com/watch?v=ehqbCuRo7Lk&feature=related

• #27   16. nov 2007 Pas nu på ,- så det ikke går galt og du i stedet for ender med at Wheele i fred.. smiley

• #28   17. nov 2007 ja det er ikke altid ccm som er afgørende...
    http://www.youtube.com/watch?v=JtF6BlLRWxY&feature=related

• #29   17. nov 2007 Jeg render og ovør mig lidt på min dt175. 5000 omdr og slip kobling, så kommer den op, har dog brug for meget mere øelse for 1 gear løber ud før jeg når at skifte.
    men der skal bare øves.

• #30   18. nov 2007 Lars (FZ1-N Til salg) D
    "Du ved jo ældre man bliver, jo klogere bliver man også-."
    -
    "og så ryger den op 4 gear. Så ja et stykke over 200, inden forhjulet igen kommer ned."
    Jeg behøver da ik være mere end 19 for at være klogere end dig så!! går da ud fra du lige demonstrerede hvad du selv ligger og laver på den dræbermaskine du har der!! man må da bare ik håbe den bliver en morder maskine os!!

• #31   18. nov 2007 Mathias J.... Du bliver nød til at indse, at hvad der for dig blot er en uopnåelig drøm, faktisk er hverdagskost for nogle af os andre... Det er jo slet ikke utænkeligt at selvom Lars har forhjulet højt hævet over asfalten med over 200km/t, stadig har mere kontrol over sin mc end du har med 50km/t på en øde landevej..... Blot en tanke!!!.. Der må jo være en årsag til din "MC-skræk"

• #32   18. nov 2007 MC skræk! det har overhovedet intet med det at gøre og lad vær at prøv at bilde mig ind at manden på en dansk motorvej eller landevej har kontrol over hvad han laver når han kører på et hjul med over 200km/t og hvis det er du ligger og gør det så er du lige så sindssyg og skulle ikke engang eje et kort til en 30knallert...!!! Det må du jo gøre da jeg ik går ud fra du ligger og kører på bane hver dag! behøver jeg at minde om denne ulykke i sommer med disse 2gutter der os havde godt styr på deres motorcykler selv med 200km/t, som vidst nok havde begge hjul på asfalten....! (link fjernet) (link fjernet)

• #33   18. nov 2007 Ser i øvrigt os din ellers meget flotte ninja har været nede og kysse asfalten... meeen du havde vel styr på den!!! sikkert bare hverdagskost!

• #34   18. nov 2007 Mathias helt ærligt hvad fanden er du så sur over?

• #36   18. nov 2007
    LP Customs- Guds Venstre Hånd ! ---> Hvad er kriterierne for at komme i himlen ???

• #37   18. nov 2007 over der er nogle der mener det er helt i orden at køre så stærkt når der er så mange der bliver slået ihjel..! Min holdning er at man ik har 100% styr på sin maskine med de hastigheder.! Jeg er ik sur ærger mig bare,

• #38   18. nov 2007 dyggi. 180hk+

• #39   18. nov 2007 Mik T----> Jubiii, så tror jeg at jeg vil holde mig under 180hk på mc'en... Nævn 2 af de seje mennsker i verdenshistorien der er kommet i himlen smiley

• #40   18. nov 2007 Jeg vil da skide på hvor jeg kommer hen bare jeg får vinger :o))

• #41   18. nov 2007 Ha ha ha Mathias.... Du kammer da rigtigt over hva!!!! Jeg kan med stolthed nævne at jeg er væltet med alle de motorcykler jeg har haft.... For mig er en MC et stykke lejetøj, og det er nu engang sjovest når man "presser citronen". At en del andre Motorcyklister mister pelsen i trafikken kan jeg i denne forbindelse ikke bruge til noget... ... Så du behøver ikke være hverdagsangst på mine eller andres vejene... Koncentrer dig blot om din egen kørsel, og husk at holde ind til siden når vi andre kommer susende, så du ikke holder i vejen.... God jul smiley

• #42   18. nov 2007 Selv på min gamle hornet gik det godt med lange højhastigheds wheelies i 4 gear. Starter med at køre den op i 2nd gear og så op gennem gearene indtil fjerde, dvs. ca. 200km/t.

• #43   18. nov 2007 Det var tider.. Lad os nu se om den nye Street triple ikke kan gøre den "gamle" kunsten efter. Det må vi sgu håbe, ellers ryger den afsted igen.

• #44   18. nov 2007 Daj72 : jojo mennesker dør også i deres seng, men derfor kan man vel ikke fornægte at risikoen for at dø på motorcykel vokser med farten. Og hvis man så eksperimenterermen stuntkørsel bliver det vel også lidt værre. Men, jeg er hverken politi eller pædagog der skal belære folk om hvordan de skal køre, det må være deres ejen sag, det er jo tros alt deres eget helbred og penge de sætter på spil. I hvertfald så længe det foregår uden at det er til risiko for os andre...

• #45   18. nov 2007 mindre cykel... godt med gas og kobling... så er den hjemme.... hvis man tør... og self gør man det!

• #46   19. nov 2007 Ved godt det os kan gå galt ved lave hastigheder, og det er hverken at være hellig eller et korstog.. kan godt når jeg læser det at jeg måske gik over stregen med de indlæg i går(dårlig søndag) men det er dog stadig min holdning til kørsel i trafikken at overskridelse af hastighederne er med ca100% er i overkanten! god tur.:)

• #47   19. nov 2007 haha.. gang i debatten, det er lækkert smiley

har ikke været særlig opdateret her i weekenden, men sjov at se dette indlæg igen.

og tak for rådne..

ps. hvor finder jeg nogle køre trænings kurser?? ville jeg gerne?

• #49   19. nov 2007 LP ---> Igen nævn 2 af alle de coole mennesker i verdenshistorien, som er kommet i himlen smiley

• #50   19. nov 2007 Jeg er enig med jan j. et eksempel: Jeg kommer en del ved skovsøen i Odense om torsdagen. Til jer der ikke kender skovsøen, er det et sted hvor vi MC'ister mødes om aftenen på torsdage. Der kommer rigtigt mange cykler og rigtigt mange lokale civilister med børn og hunde. Det er altid god stemning, vi får en is og en snak mens vi går lidt rundt og sparker dæk. Men så er der altid lige et par stykker der ikke rigtigt kan finde ud af det og skal vise sig lidt med lidt sindsygkørsel og lave wheelie osv. Det er der hvor jeg godt kan blive lidt bekymret. For den dag der sker et alvorligt uheld feks et barn bliver kørt ned eller sådan noget, så er det slut dernede. Jeg er som sagt ligeglad med at folk sætter deres eget helbred over styr, men ikke andres. Så min apel er: Gør det dog på en øde vej i stedet, så kommer der ikke et ondt ord her fra.

• #51   19. nov 2007 I anledning af den forestående højtid (julen), erklære jeg mig enig med alle...

Kommentér på:
er det svært at wheele??

Annonce