13. maj 2006 Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 265 Svar: 603
Ang. styrt og beklædning {{forumTopicSubject}}
Ærgeligt med alle de styrt man læser om, og synd og skam at se alle de billeder af de fine motorcykler, der får ridser og direkte skader. Heldigvis har folk (for det meste) det rigtige udstyr på, og personskaderne er gudskelov begrænset som følge heraf.
Der er dog ikke så mange billeder af og snak om de skader, som ens beklædning får + dem man får med/pga sin beklædning. Jeg har fornylig købt en to-delt læderdragt og kører som regel kun i underdrenge + t-shirt pga varmen. Evt skiundertøj hvis der er koldt.
Hvor galt er det gået med beklædningen for de af Jer, der har styrtet? Duer det standardpolstring, der følger med bukser og jakke? Bør man investere i ekstra sikkerhedsudstyr og polstring? Er det "dyre" tøj væsentlig bedre end det "billige"?
Hvordan er det generelt med skrammer efter styrt i henholdsvis lædertøj og alm tekstil? Og hvor gode er de jeans generelt, man kan købe med indlagt kevlar? Personligt supplerer jeg med et rygskjold udover hjelm, støvler, handsker osv.
PS. Jeg er selvfølgelig interesseret i praktiske erfaringer her og ikke, hvad man tror eller har læst sig til på en beklædningsproducents hjemmeside. Her er alt selvfølgelig det bedste
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 101
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 188
Jeg havde 2 delt læderdragt på, og med alverdens udstyr.
Jeg fik ikke meget andet end nogle blå mærker, men dragten, den ser virkelig hæslig ud nu.
Den beskyttede mig som den skulle, og blå mærker kan man jo aldrig slippe for...
Eneste problem, er min ene røvballe... Føles som om jeg er nødt til at sidde på en badering :()()
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 14
selvfølgelig skal man have en rygbeskytter, hansker, støvler og sørge for ikke at blive fanget under mc'en hvis det går galt men bare få armen inde til kroppen og rulle rundt. safety first
okt 2005
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 935
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
Jeg er simpelthen så glad for at jeg købte den dyrreste hjelm man kunne få da jeg købte den (shoei X-ceed), derudover er jeg ret taknemmelig for at min makker huskede mig på at låne hans rygskinne.
Men hjelmen er helt kaputt nu, man kan tegne en cirkel på ca. 10 cm i diameter i bagsiden, hvor jeg slog hovedet i asfalten. Hele den her cirkel er flexet vel 2-3 cm ind og så tilbage igen, fibrene i den cirkel er døde nu, men fuck hvor er jeg glad for at det ikke var en 1500 kroners thermoplast hjelm.
Jeg skal ud og have en top-hjelm igen !
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 307
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
Blandt andet:
Et hvor jeg slog mig og brækkede skulderbladet. Dragten reddede mit skulderled. Det ville have været knust, og jeg var blevet mere eller mindre invalid. I stedet tog skålen trykket, og sendte det til skulderbladet, det tog en god måneds tid, så var det helet sådan rimeligt. Trykkede nogle ribben i den tur.
Et par lowsidere med 30-40 km/t
Flippede min XT hvor jeg på baghjul smed den i 3.
Styrtede med over 100 og kurede/rullede LANGT. Knaldede hovedet hårdt i asfalten, men der skete ikke andet end at jeg havde slået den ene fod lidt.
Mine Frey Daytona Road Star Goretex var ikke så gode, de tog ikke så godt fra. Er skiftet til Sidi Verterbra.
Kører nu KUN Spyke og Arai! Det har reddet mig før, jeg er tryk med det grej. Har 2 Spyke dragter, den gamle sorte, og den nye blå. Den gamle skal lige have skiftet et par lynlåse, men er ellers fin. Har min gamle og pensionerede Arai for nostalgiens skyld, og så mine 2 RX7'ere.
Har også fået mig Spyke handsker for at få lidt match, jeg stoler på deres produkter.
Ang. styrt og beklædning