1.935 visninger
|
Oprettet:
Styrt med Draggin-Jeans...? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har nogle personlige erfaringer ang. "styrt" med draggin-jeans og lignende jeans med kevlar-forstærkninger....?
Gider egentlig kun høre fra nogen der der har prøvet det "på egen røv" hvis i forstår hvad jeg mener.....
Altså ikke noget med "jeg har hørt-" og "jeg har set på You-tube" osv. osv.
Altså kun PERSONLIGE erfaringer...!
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 799
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
jan 2004
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 33
Jeg har en kammerat der tog et vejskilt i sommers med sådanne jeans. Skiltet bestod ( det har da flyttet sig ca 5 cm ), men han kan ikke gå endnu.
Om udfaldet havde været anderledes med lædersuite kan jeg kun gisne om, men jeg syns det er fatalt at sælge sådanne jeans som sikkerhed, når de reelt ikke beskytter mere end et par almene jeans ( efter hvad jeg kan læse mig frem til på nettet)
Hilsen Brian
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
Hvis der sættes CE godkendt indlæg i (kan tilkøbes) har de samme SLAG-beskyttelse som hvis det var læger eller tekstil.
Den store forskel ligger i pasformen. De sidder ofte mere løst (alt efter model) Dette gør at de nemmere flytter sig på benern ved et styrt.
Det kevler der er i dem er ganske blødt, men tilsyneladende ganske SLID-stærkt iføge diverse tests. Jeg købte et par sidste år, og kører med dem med god samvittighed.
SLAG-bestykkelsen i dem er nok nærmest lig nul uden indlæg.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Selv læder vil ikke redde dig hvis du klipper et skilt.
Der vores udstyr gør er at beskytte os fra at blive flået og knuse de vigtigste led i vores kroppe.
Knoer, albuer, skuldre, knæ, hofter og ankler.
Alt derimellem er ud fra et medicinsk perspektiv noget nemmere at reparere.
Og nu vi er offtopic. Så er rygskinnen også et punkt i vores beskyttelse som ikke må glemmes. Der findes rigtig mange og der findes rigtig mange meninger. Målet med denne er at beskytte ens ryg (surprise!) min anbefaling er at vælge en der absorberer stød godt frem for en der beskytter meget mod spidse genstande.En curb, kantsten eller siden på en bil er mere sandsynlig at ramme end en fodhviler eller en spids gren.
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 41
Jeg skulle ikke tage et styrt i sådan et par.. Ellers tak
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 41
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 287
(link fjernet)
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933