1.970 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Rene D
Rene D
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Walkie/samtale anlæg til "under hjelmen" Walkie/samtale anlæg til "under hjelmen"

Mig og kæresten står for en ferie til Australien, hvor vi har en uge på MC, fra Melbourne til Sydney (1200 miles/1938km):-)

Vi har kørt en del herhjemme og har snakket om der ikke kunne fåes noget samtale anlæg, sådan man lige kunne snakke lidt undervejs.

Er der nogle af jer der ved eller har sådan noget fin grej?

Dixen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Walkie/samtale anlæg til "under hjelmen"
  • #1   17. jul 2012 Rene D

for satan............................................. tænk dig om,..

du har nu et sted hvor du har fred og ro, og ikke skal høre på alt hendes bla bla osv osv. nyd din mc lyd, og sig til hende, at sådan et anlæg kan man da ikke få... smiley smiley

mvh

• #3   17. jul 2012 Hej .
    Prøv et Sena SMH10 , bedst i test . Det fungere bare perfekt

• Rene D
    Rene D Tilmeldt:
    mar 2007

#4   17. jul 2012 Busa C: You got a point;-)

Cocio L & Dan M: Super gode bud, men det skulle helst være uden "fast" montering i hjelmen, da det er hjelme vi låner dernede, da sådan et par stykker fylder en del i bagagen:-)

• #5   17. jul 2012 hvor mange dage er i om den rejse på 1,9k km? Var selv en tur på mc op til stockholm og lidt højrer op i sverige. ca. 2k km. sammen med en ven, det tog 4 dage i alt med ca. 400-600 km hver dag. Og der var intet behov for at snakke, vi holdt bare ind til siden ved hver 100-150'ne km.

Inden vi skulle afsted, overvejede vi også at købe samtaleudstyr, men ikke da vi så de vanvittige priser sådan noget koster.

Det er mere afslappende bare at ha noget musik i ørerne, og bare nyde naturen omkring en, og så bare cruise derud af, måske have aftalt nogle håndtegn? Og så snakke om turen, i den halve time man tager pause i. smiley

• #6   17. jul 2012 man kan få noget bluetoth sæt hvor i kan snakke sammen og også kobler jeres telefoner på, og man kan også høre musik fra sin telefon

• #7   17. jul 2012 et godt tilbud: mrhandsfree blue biker for kun 499 pr.sæt i netto
    det er rigtig godt og meget billigt ,jeg bruger det selv kør 200 og hør musik/gps/mobil eller smalltalk med bagpasager

• Rene D
    Rene D Tilmeldt:
    mar 2007

#8   17. jul 2012 Elias: 7 dage, mellem 190 og 400 km om dagen, så masser at tid. Du har nok ret med håndtegnene og pauser. Dejligt at høre erfaringer!!

Martin N: Mobilen er ikke med smiley outback tur..

Cakes: Måske en mulig, tak for budet.

• #9   17. jul 2012 Aah hvad nice, jeg være i Australien næsten 7 år siden sammen med min kone, siger bare FED tur down under. Den vej i skal køre på MC er lang og meget lige ud vej smiley Vi kørte den samme tur som ni skal, dog med en greyhoundbus (ikke at rekommendere, dam lidt sædeplads smiley men ellers kanon tur. Når i passerer de store truckers skal ni nok være lidt forsigtige, ved ikke hvor meget vind de giver, men de er noget større en hvores trailers her hjemme. Men ca 4 timer efter i forladt Canberra (Hovedstaden i AU) være vi på et truckstop, kanon mad kokken lavede der, så defentivt en mulighed at spise og strække ben smiley

Hvis du ikke har været i AU tidligare kan jeg sige at Sydney er lidt forskel emod Melbourne, begge byer er kanon på være sin måde, men jeg fandt Melbourne til at være mer beskidt... men når i er der må jeg bare rekommendere at tage en guided tur op til "Blue Mountains", siger det er en oplevelse være smiley

Men ellers vil jeg også råde til at ni tager en en dags tur ud til Philips Island og ser pingvinerne, ja det lyder haha, men fedt. Dette er det sted som pingvinerne svømmer ind i sikkerhed fra Hvidhajer i området, dette er meget kendt, mange mennsker som kommer herned for at se/opleve det som sker. (Kedligt serføligen hvis en pingvin bliver spist), men generelt rigtigt mange pingviner som kommer op på stranden, så all in all ok tur. Båd turen køre udfra Central Pier, bus nummer 20 med mindre ni bor tæt på, så ligger den ca 5 min fra Bourke Street.

Vi være på en heldags tur med guide i en lille bus, mange små veje op til toppen, men hyggeligt. Vi overnattede på et så kaldt Hostel, hvis ni ikke allerede har forboket dette, vi både på dette hostel som hedder Hotel "BAKPAK" men det har nu skiftet navn til Hotel Discovery som så ligger i 169 Franklin ST, Melbourne VIC 3000, og har telefon 03 9329 7525, med mindre dette også skifted ud, men dette hostel låg ca 10-15 min gå afstand fra havnen,vi bodde på, link for neden som kan ses i street view

http://maps.google.dk/maps?hl=da&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1920&bih=995&wrapid=tlif134254941545110&q=australien+melbourne'&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x6ad642af0f11fd81:0x5045675218ce7e0,Melbourne+Victoria,+Australien&gl=dk&sa=X&ei=ua0FUJ3uG83ktQbjttWGBw&ved=0CAcQ8gEwAA

ellers her et link til forskellige hostels i området

http://maps.google.dk/maps?hl=da&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1920&bih=995&wrapid=tlif134254941545110&q=australien+melbourne'&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x6ad642af0f11fd81:0x5045675218ce7e0,Melbourne+Victoria,+Australien&gl=dk&sa=X&ei=ua0FUJ3uG83ktQbjttWGBw&ved=0CAcQ8gEwAA

Og hvis tid, tage en tur i Melbourne Aquarium smiley

Håber i får en super tur, bedste ønsker på vejen og pas godt på hinanden, og pas på pengerne, mange lommetyve der.

Men som andre sagt tidligare, Intercom F5 er vært at investere i, kan tale op til 4 cykler tror jeg (dog ikke helt sikker), lytte på radio, og tale i telefonen via din egen mobil.

Opps, såg først det stod fra Mealbourne til Sydney hehe, smiley men så i Sydney kan jeg rekommender at ni tager på ZOO, en tur i Sydney Aquarium, China Town, serføligen ned og se opera huset, og en dag tage båden fra city til Manly Beach, super fedt smiley Og tage en båd tur rundt om i området er også fedt smiley Og hvis i elsker IS skal i simpelthen prøve isen nede på torvet i en lille bod, yummy super dejlig og frisk. Hvis i er til tøj køb også vært at se på diverse bomulds t-shirt, min ser stadigt ny ud efter alle disse år!

• Rene D
    Rene D Tilmeldt:
    mar 2007

#10   12. aug 2012 Hans-Korsør: Super fedt svar:-) Vi har fået en "self-guided" tur lidt vest på, hvorefter vi så køre Nord-øst på, omkring blue mountains, snowy mountains, cannabarra (Stave stave) også ud til øst kysten og op til sydney:-)

Har indkøbt 299 kr walkie anlæg i Netto, fungere fint, og det bliver smidt ud når vi lander i sydney, så vi kan så nogle t-shirts med hjem..

Tak for god respons..

• #11   12. aug 2012 Rene D,

Your welcome, ingen problem. Og tror det staves Canberra, men dog ikke helt sikker smiley Jeg håber i får en kanon tur, meget misunderlig, elsker bare AU, og næste tur skal være meget bedre planlagt og minimum 8 ugers ferie i et stræk smiley

Pas godt på jer selv og hygge hygge smiley

Kommentér på:
Walkie/samtale anlæg til "under hjelmen"

Annonce