{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.481 visninger | Oprettet:

2 forskellige dæk? (bagdæk, fordæk) {{forumTopicSubject}}

Står og skal have skiftet mit fordæk, men der er stadig et par 1000 km tilbage på bagdækket, så det lader jeg være. Vil gerne prøve det nye diablo rosso ii fra pirelli, har pt pirelli speed demons på. Kan man godt nøjes med at skifte fronten nu, og så senere skifte bagdækket, eller arbejder mønstrene sammen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 forskellige dæk? (bagdæk, fordæk)
  • #1   3. jul 2012 ja, skift du bare det ene.

• #2   3. jul 2012 Ja du kan sagtens køre på 2 forskellige.
    Jeg vil dog mene at det er overkill at montere så sportslige dæk som Rosso II på en "knallert" du vil få et bedre resultat ved at montere sportstouring dæk som Angel ST.
    De står fast stort set uden varme, hvor Rosso II skal køres godt varme før de bider hvilket er svært med 34 HK

• #3   3. jul 2012 Hmm lyder interessant. Jeg har brug for godt grip! Elsker at svinge, og kommer tit ned med knæet, selvom mine bukser ikke er beregnet til det. smiley Så grippet er vigtigt, og har ikke rigtigt haft problemer med speed demons. En anden ting der er vigtig er at de kan kører i regnvejr! Kører i alt slags vejr også når det styrter med 20-30mm regn. Der har jeg heller aldrig haft problemer med de dæk. udover baghjulet er skredet nogle gange, men det er let at rette op. Har bare hørt fra mange at rosso er endnu bedre. Men ville da lige tjekke op på tourings dæk. Btw, hvor langt kan sådan et for-sports dæk normalt holde til at kører?

• #4   3. jul 2012 På min gixxer holdt bagdækket altid til omkring 5000-6000 km, fordækket nåede jeg at skifte én gang på knap 18.000 km.

• #5   3. jul 2012 kørte du på baghjul ½ del af tiden? ;D tror mit dæk har kørt omkring 10-12k km, syntes kun det har 2 mm igen på mønsteret, så vil gerne have det skiftet, især når jeg tit kører i regn og danmark jo ikke ligefrem er nærig med dette.

• #6   3. jul 2012 Bridgestone laver et sportsdæk beregnet til små lette maskiner.. Bridgestone BT090Pro dem skal du nok kunne få varme i - specielt med knæet i asfalten ;o)
    "Fuldfede" sportsdæk - altså udover BT090 er beregnet til langt mere motorkraftige cykler end din, så i bedste fald vil det være penge ud af vinduet med de Rosso Diavolo du snakker om.. i knapt så heldigt fald slår du dig, når du konstaterer du ikke får dem i drift temp.
    Så find dig et sæt Bridgestone BT090Pro - de er skabt til små lette cykler som din !
    Go sæson

• #7   3. jul 2012 Elias> Der er temmelig stor forskel på hvor meget en cykel med 185hk slider et bagdæk i forhold til en cykel med ca 34hk smiley

• #8   3. jul 2012 1: Når du hører om hvor meget bedre Rosso er, så hold for øje hvilken MC det er de kører på. Der er stor forskel på de din MC belaster dækkene med, kontra den belastning de udsættes for på f.eks en GSXR750 mv.

2: De dæk du vil have, er meget blødere og har en noget kortere levetid. Desuden kan din MC næppe holde temperaturen oppe i niveau, hvor sportsdækkets bedre egenskaber kommer til ret. Et koldt sports/race står ikke ligeså godt fast som et vamt sports-touring dæk.

3: De dæk du omtaler findes ikke i den størrelse din Ninja 250R kører med.

• #9   3. jul 2012 ikke i stock størrelse nej, men du kan sagtens smide op til 150 dæk på den selvom stock er 130 (bagdæk). Men jeg vil lige tjekke de anbefalede dæk ud! Nogle gode pointer

• #10   3. jul 2012 Hvis du sætter 150 mm bagdæk på kontra 130 standard har du ødelagt svingegenskaberne godt og grundigt.

Hold dig til standardstørrelsen.

• #11   3. jul 2012 Som Lars O skiver, vil det være totalt dumt at skifte fra 130 til 150 bagdæk. Din fælg er ikke bredere, hvilket resulterer i at dækket vil være mere "spidst". - Og dette kan, som sagt være altødelæggende for køreegenskaberne.

Køb et sæt sport-touring dæk. Pilot Road 3, Bt023 etc. Eller måske endnu bedre, de Bt090pro som oy05 snakker om. smiley

• #12   3. jul 2012 Bt090 er bare det fedeste dæk, eminent greb og god feedback, det er nok et af de bedste dæk til vores små knallerter smiley

• #13   3. jul 2012 Emil H: PR3 og BT023 findes ikke i den størrelse

Kommentér på:
2 forskellige dæk? (bagdæk, fordæk)

Annonce