{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 forskellige dæk mærker
  • #1   16. apr 2013 Jo det har ikke noget at sige bare det er samme type

• #2   17. apr 2013 Jeg takker, hvad sker der hvis man kører med bias ply + radial bare for nysgerighedens skyld

• #3   17. apr 2013 Der er jeg dig svar skyldig, men kan ikke forestille mig det normalt kan synes, da et bias ply er et diagonalt dæk, det må man normalt ikke kombinere med et radial dæk uden at så skal begge dæk være bias ply, det var det vi lærte da jeg tog kørekort i sin tid men det kan være reglerne er ændret siden og der er andre der ved mere om dette ved ihvertilfælde at på en bil skal det være samme type på hver aksel

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

Følgere: 1 Svar: 122
    #4   17. apr 2013 Mange enduro / off-road kører med diagonal for og radial bag - F.eks Transalp 700 og GS800. Og den gamle FJ1200 med ABS er godkendt med radial fordæk 120/70 R17 og diagonal 150/80 -16 bag.
    Det afhænger af MC dækfabrikantens godkendelser.
    Hvis du monterer andre dæk end der foreligger godkendelse til, vil produktansvaret kunne fraskrives.
    Men ellers kan du faktisk godt køre med diagonal front og radial bag.
    Selvfølgelig er dækkene afstemt efter hinanden og bør selvfølgelig være af samme fabrikat. I gamle dage da vi kørte XJ900 osv var det ikke så vigtigt, men moderne kraftige motorcykler skal man vise lidt mere omhu for.

Kommentér på:
2 forskellige dæk mærker

Annonce