659 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Syn / dokumentation Syn / dokumentation

Hey MCG

Er der nogen der har prøvet at skaffe dokumentation for ombygning.
Her tænker jeg specielt på montering af et bredere bagfælg.
Mit orginale er 18" x 4,5" (Yamaha FZR1000 1988 2LA)
Vil montere et 17" x 5,5" (Yamaha FZR1000 1989 3LE)

Ifølge synsmanden er det ok (der skal ikke betales afgift) jeg skulle bare medbringe dokumentation fra producenten om at dette fælg kan monteres på min mc.

Jeg har ringet til Yamaha Motors Scandinavien, men deres mc folk var på kursus, men normalt gav de ikke dokumentation for ombygninger, men jeg kunne prøve at ringe igen mandag hvor de var tilbage. Dette vil jeg selvfølgelig prøve, men udsigterne var nok ikke så lyse.

Er der nogen, der kender til det med at skaffe dokumentation ?
Eller kører man bare lidt ulovligt ?
Ville det evt være muligt at få det godkendt i Tyskland, eller skal de også bruge noget dokumentation ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn / dokumentation
  • #1   29. jun 2012 Det er jo ligegyldigt.. Det er småting og du skal bare være ligeglad og du vil aldrig på en påmindelse på det i den virkelig verden.. Min er total ombygget til ukendelighed og den går igennem syn og bliver stoppet af politiet hver gang jeg er ude og kører..

• #2   29. jun 2012 Syn er jo kun for om køretøj er i forsvarlig stand kan bremse osv.

hvis skat følger reglerne er din baghjul ulovligt ! yamaha godkender det ikke

hvis du skal have det godkendt skal du til tyskland og få en TÜV-godkendelse og så kan den synes med konstruktive ændringer.
    Men det koster penge ! så gør ligesom Lasse kør med det ! Skat er kun interesseret i Harley ombyg og Rockere.
    der var en tråd i forum med en harley der blev TÜV godkendt i tyskland til 22.000 kr og derefter synet i Danmark.

http://www.skad.dk/303-202_for-mc-kunder-af-skad.htm

håber det kunne hjælpe dig

Hilsen Kenneth.

• #3   29. jun 2012 Ja, jeg ved godt, at det ikke er den store ombygning (udskiftning)
    Men når jeg nu alligevel skal til syn og toldsyn (der er ikke betalt afgift endnu)
    så kunne jeg ligeså godt få det gjort efter bogen, hvis det ikke var alt for besværligt,
    men ellers bliver enden på det, at jeg skifter baghjulet efter syn.

Tak for svarene.

Kommentér på:
Syn / dokumentation

Annonce