Syn / dokumentation Syn / dokumentation
Hey MCG
Er der nogen der har prøvet at skaffe dokumentation for ombygning.
Her tænker jeg specielt på montering af et bredere bagfælg.
Mit orginale er 18" x 4,5" (Yamaha FZR1000 1988 2LA)
Vil montere et 17" x 5,5" (Yamaha FZR1000 1989 3LE)
Ifølge synsmanden er det ok (der skal ikke betales afgift) jeg skulle bare medbringe dokumentation fra producenten om at dette fælg kan monteres på min mc.
Jeg har ringet til Yamaha Motors Scandinavien, men deres mc folk var på kursus, men normalt gav de ikke dokumentation for ombygninger, men jeg kunne prøve at ringe igen mandag hvor de var tilbage. Dette vil jeg selvfølgelig prøve, men udsigterne var nok ikke så lyse.
Er der nogen, der kender til det med at skaffe dokumentation ?
Eller kører man bare lidt ulovligt ?
Ville det evt være muligt at få det godkendt i Tyskland, eller skal de også bruge noget dokumentation ?
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 98 Svar: 825
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
hvis skat følger reglerne er din baghjul ulovligt ! yamaha godkender det ikke
hvis du skal have det godkendt skal du til tyskland og få en TÜV-godkendelse og så kan den synes med konstruktive ændringer.
Men det koster penge ! så gør ligesom Lasse kør med det ! Skat er kun interesseret i Harley ombyg og Rockere.
der var en tråd i forum med en harley der blev TÜV godkendt i tyskland til 22.000 kr og derefter synet i Danmark.
http://www.skad.dk/303-202_for-mc-kunder-af-skad.htm
håber det kunne hjælpe dig
Hilsen Kenneth.
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 23 Svar: 1.421
Men når jeg nu alligevel skal til syn og toldsyn (der er ikke betalt afgift endnu)
så kunne jeg ligeså godt få det gjort efter bogen, hvis det ikke var alt for besværligt,
men ellers bliver enden på det, at jeg skifter baghjulet efter syn.
Tak for svarene.
Syn / dokumentation