1.758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

19 år - Køb af første cykel - GSXR 400 / GS500E 19 år - Køb af første cykel - GSXR 400 / GS500E

Hey McG

Jeg er 19 år gammel og har li fået MC kort. Derfor er jeg begyndt at kigge på forskellige cykler i om egnen af 500cc (min. 400cc).
Jeg er blevet lidt forelsket i en Suzuki GSXR 400, men jeg kan fornemme på folk feedback, at man sidder elendigt på dem og de er svære at få dele til. Jeg har også kigget en del på GS500E, men synes der skal laves lidt ved dem udsenæssigt, før de er fede.

Har også kigget på Kawasaki Zxr 400, Honda CBR/VFR 400, men mest på de 2 før nævnte Suzukier.

Håber i kan komme med lidt feedback, så jeg kan få købt mig en ordentlig første motorcykel smiley !

På forhånd mange tak !

Mvh

Christian Willman

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  19 år - Køb af første cykel - GSXR 400 / GS500E
  • #1   29. jun 2012 Det er jo 2 forskellige kørestile du har øjnene på, - synes ofte jeg hører at folk bliver trætte af GS500 efter én sæson, nogen allerede efter en halv. ZXR 400, CBR 400 og VFR 400 vil du kunne have sjov på i både 1,2 og 3 sæsoner. Så det havde jeg nok kigget efter, hvis det var de givne cykler valget stod imellem smiley

• #2   29. jun 2012 Du kan se på min suki.. smiley skriv evt pb

• #3   29. jun 2012 Jeg prøvekørte en GS500 da konen skulle have mc - Tror den meget hurtigt vil føles sløv som en knallert. Men den er billig, billig i reservedele og samtidig en pæn model.

• #4   29. jun 2012 CBR 400 uden tvivl...sjov lille maskine med megen køreglæde trods dine kun 19 år

• #5   29. jun 2012 zx4r helt sikkert, men ja cbr 400 er sku også iorden. Og de holder bare smiley

• #7   29. jun 2012 hvad med at snuppe en kawasaki 250 ninja, så får du en næsten ny cykel til billige penge, og de kører skidegodt

• #8   29. jun 2012 har haft en zxr 400 dejlige maskine køre godt og trækker godt.. såå jeg ville tage den eller honda'en!!

• #9   29. jun 2012 Jeg har kørt både cb 400 og gs 500 (begge 2 cyl.) Og det er super begynder cykler men så heller ikke mere end det, cbr, vfr og gsxr 400 ccm er bare støj og optræk, ja det er lidt kåbe der kan gå i stykker hvis du skvatter eller taber mcén.

Vær fornuftig for hvis mc livet er noget for dig, så køb noget du KUN skal bruge i de 2 år, til du må køre på større mcér (over 34 hk) da du vil blive træt af de små 4-500 ccm relativ hurtigt.. eller sorry min erfaring op til dig jo smiley Good luck

• #10   29. jun 2012 Jeg er 18 år og har lige købt en zx6r, og nej, det er ikke nogen udpræget fornøjelse, men det kan sagtens gå an. I øvrigt er det den slags mc jeg vil have, ligesom jeg også tror du helst vil have en racer... Ergo køb en racer, hvis det er du vil have. Og forbered dig i øvrigt på at mange vil begynde at prædike for dig om hvordan man med næsten 100% chance kører galt og bliver til en bunke pulver, hvis man ikke starter med at købe en sporttouring el. lign.

• #11   29. jun 2012 Min første cykel var min nuværende CBR1000RR.... Fornuft fra hjernen til højre hånd, så går det alt sammen!

• #12   29. jun 2012 Jeg har ejet både en Cbr 400 1998 og en GSXR 400 fra 1993. Begge er det nogle dejlige cykler at køre på synes jeg, men kvaliteten er klart bedst på hondaen. Dog må jeg også tilstå at jeg synes GSXR 400 modellen er fræk smiley

Pas på at få en GSXR der er velholdt og serviceret på specielt motoren, de kan have tendens til karburator fejl pga. alderdom, og deraf give anledning til forøget cylinder slidtage og haveri...

Men begge rigtige fine cykler. GS'eren ved jeg er driftssikker og billig i rep., men der er ikke lige så sjov. Tilgengæld er den bedre på langtur.

Gør op med dig selv hvad du giv bruge en MC til, prøve de modeller der interesserer dig, og vælg den du finder dig bedst tilrette på.

Mvh Stefan

• #13   29. jun 2012 Jeg er helt vild med de små racere, surprise surprise

De der gs'ere er bare så kedelige! Jeg har dog ingen erfaring med hverken gsxr400 eller kawa'en, men synes man læser så mange skræmmehistorier!

CBR400 har jeg haft i næsten 4år og synes det er en total driftssikker motorcykel, og den er både men og billig at skaffe dele til!

Tjek evt min profil som inspiration og denne video

http://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse_mc/8981-sport_vs_motard

Men skulle jeg gøre det om så havde jeg købt en vfr400 den kører meget bedre!!

• #14   29. jun 2012 Glem det pjat med de små mc'er.. og især over 20 år gamle skamkørte R-jern.. køb en ordentlig MC og kør med drosling.. Så ender du ikke med en MC som du ikke kan komme af med og som du taber en masse penge på...

• #15   29. jun 2012 SV 650 og få den droslet. smiley

• #16   29. jun 2012 Køb noget ordentlig, nu det er din første cykel. Der er ikk noget værre end at købe en mc som konstant står stille, pga den er så gammel at delene hele tiden skal skiftes.
    Køb en " stor" cykel og smid drosling på, og sørg for DU kan li at køre på den, og DU er vild med cyklen. Self er feedback en Go ting, men lad være med at føle dig presset/overtalt til en købe en som du er det mindste i tvivl om.
    En gs500 er bestemt ikk kedelig, det blir den kun hvis man kører lige ud, og ikk har det sjovt på den. Hvis du lærer den godt at kende, så kan du nemt køre fra de store racer cykler, ude på de små veje og/eller banerne.

Husk at tjek forsikringen FØR du køber en cykel.

• #17   29. jun 2012 Ja lad være med at købe en gammel R Maskine som holder prisen i en evighed, køb en nyere 600ccm touring som du kan tabe 20k kr om året på

• #18   29. jun 2012 hvad er dit buget ? tag evt et kig på min vi kan finde en god pris smiley
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/115884-honda_cbr_600_f2

• #19   29. jun 2012 @Rasmus: Helt enig vedr din betragtning af gs500. 500ccm touringcykel er rigeligt til at køre fra "de store drenge" hvis man da kan finde ud af at køre. Når vejen snor sig er det ikke så vigtigt hvor stor din mc er. Mere vigtigt hvor store dine løg er smiley

Vil også mene du vil få mere ud af at købe en nyere mc. Du vil få en mc som i alle aspekter er bedre end de gamle r-jern (sprøjt, design etc). Har hørt meget godt om baby-ninja, men den blir nok for lille på et tidspunkt. På langture blir den lidt trættende at køre på. Kører selv sv 650 og den kan sagtens køre fra 1000ccm supersport (hvis bare det ikke går lige ud hele tiden...) Kender flere der har drosling på deres SV og de er rigtigt glade for deres. Der er klart mere spark i en sv650 end i GS500, men den er også dyrere. Derudover er sv jo noget mere sporty (gaffelgreb etc)

Bortset fra det, så nævner du jo slet ikke SV som en af dine mulige emner, så måske ovenstående er spild af tid. Men anyway: GS500 kan klart anbefales. Hvis du er til "ræs" vil du nok vokse fra den, men det er en fin cykel.

• #20   29. jun 2012 Køb noget du føler dig tryg på, noget som du magter at vende på en smal vej og magter at bugserer rundt med.... evt noget som det ikke koster en formue i stumper at tabe eller smide, for det kommer du til før eller siden...... GS 500 er et fint bud

• #21   29. jun 2012 Thore J

Manden taber da afgjort flere penge ved at købe en "ordentlig MC", hvad end din definition af sådan en så er, til 50-70 kg, frem for at købe en god gammel klassiker til 25-35 kg til at starte på! Den holder, som Mirza siger, prisen.
    De små racermaskiner koster sgu det samme nu, som de gjorde for 4-5 år siden, - det er da bestemt ikke tilfældet med maskiner af nyere dato, - folk "taber" stort på dem ved salg lige for tiden, og har gjort det i et par år.

Rasmus (aalborg)

At en ældre cykel holder stille, kan undgåes med et vågent øje når man er ude at handle, samt alm. servicering af den. Ingen problemer der...

Det der med at købe en hidsig satan og smide drosling på, har jeg aldrig forstået. Køber du en hidsig fætter i 600 klassen, som 18 årig, og smider drosling på, - så piller de fleste alligevel droslingen af efter ganske kort tid, fordi at maskinen slet ikke er bygget til kun at yde 34 HK, hvorfor at køreglæden er mindre. Eller også har de drosling på i 2 år, og når man så får det store kort, - ja så vil man egentlig gerne ud at prøve noget andet, end det man har kørt på de 2 foregående år.

Det er først når man har taget kortet, at man skal til at lære at køre MC. Og det indebære, for nogle vel og mærket, at man kommer ned at ligge. Det erfarede jeg selv i min første sæson, hvor jeg kneppede min F2er (som i øvrigt er fikset og malet igen). Først var jeg ulykkelig over at have "smadret" min cykel, - dernæst var jeg glad for, at jeg ikke stod med en dyr racer som jeg ikke havde råd til at lappe sammen.
    Jeg er klar over at styrt, kan undgåes ved lidt selvjustits og en frisk pære, - men som vi alle ved, kommer et styrt gerne bag på én.

Konklusionen af ovenstående er, at jeg synes Christian skal fortsætte sin søgen på de cykler han har i tankerne, - de er et glimrende første gangs køb.

• #22   29. jun 2012 Lasse J.. aner ikke hvad du tænker på, når du siger "klassiker", men langt de fleste af de cykler er nogle 20+ år gamle japanere som anvender datidens teknik, styrer og bremser som en stak europaller ... men der er f.eks. en Aprilia RSV mille fra 2000/2003 herinde på MCG til salg for 42K.. og mon ikke man kan løbe med den for knap 40.... så får man IMHO dælme noget mere for pengene smiley

Grunden til at folk piller droslingen af er sgu ikke pga. MC'erne kører ringe eller der mangler køreglæde, det er ene og alene fordi at man har muligheden, og det er svært at lade være!!! Og netop det skulle være den eneste anke, men det må også være fesent at fjerne droslingen på en GS500E og så få 9 HK mere.. så er det sgu sjovere på ordentlig knallert og få 100+ HK mere lige pludselig ..

Men jo trådstarter må gøre præcis som han vil, men han bad og noget feedback og der er kommet..

• #23   29. jun 2012 Jeg var selv ude og prøve begge to, jeg endte med en cbr 400, (kig forbi) som jeg har været rigtig glad for. Men som de andre siger er det to meget forskellige.

• #24   1. jul 2012 Mange tak for alt den feedback og insider viden ! smiley

- Jo, jeg har kigget meget på SV650, men de er lige lidt over mit budget på 20-25.000. Det samme med baby ninja'en, men den er også lige lille nok motor mæssigt smiley

• #25   1. jul 2012 Sidder elendigt på en GSX-R 400 er måske så meget sagt. Nej, man kører da ikke til Barcelona i ét stræk. Men man lærer hurtigt, at sidde rigtigt på den og så kan man sagtens holde ud at sidde på den i længere tid.

Det er rigtigt nok, at det kan være svært, at finde visse dele. Og så alligevel ikke, for eBay kan være din ven i nøden (sammen med en masse andre sider).

Derudover er den pissehamrende sjov, hvis du godt kan lide sving, omdrejninger og den tilgiver dig også, hvis du er lidt for optimistisk med begge dele smiley

Jeg har i hvert fald IKKE fortrudt, at jeg har købt en. Og jeg har heller ingen aktuelle planer om, at den skal udskiftes indenfor den nærmeste fremtid.

• #27   1. jul 2012 Jakob, hvad er din erfaring, at forsikringen ikke erstatter hvis du kører med lille kørekort på stor mc???

• #28   1. jul 2012 Forsikringen dækker naturligvis, det skal den.. men forsikringsselskabet vil, med god ret, kræve regres af den person der uretligt har ført køretøjet!!

• #29   2. jul 2012 Nope, jeg har talt med forsikringen om netop dette

• #30   2. jul 2012 jaså... så har de taget fejl/løjet eller I har talt forbi hinanden.. loven om ansvarsforsikring giver ikke sådanne muligheder..

• #31   2. jul 2012 Men kaskoforsikringen dækker dog ikke kaskoskaden!

• #32   2. jul 2012 kasko dækker ikke nej, men ansvar dækker.. de kan kun kræve regres hvis man har kørt grovt hensynsløst, det har intet med kortet at gøre

• #33   2. jul 2012 Det er skam også groft uagtsomt at sætte sig op på en MC man udmærket er klar over at man ikke må køre på = Regres smiley

• #35   2. jul 2012 Det er vel meget simplere end, hvad der måtte ske, hvis forsikringen finder ud af at man har snydt!

Trådstarter - køber du din cykel kontant uden der bagefter er bankgæld (har du pengene)?? Hvis ikke, så skal der lånes og en panthaver vil oftest insistere på kasko. Hedder Cyklen R til "efternavn". så koster kasko i din alder en BONDEGÅRD!!

dette alene, kan måske løse dit problem:-)

• #37   2. jul 2012 Jo, hvis der skal betales en formue i forsikring, som man ikke har råd til, for r-modeller, så glider de vel ud af ligningen:-)

Personligt mener jeg at en GS 500, NTV, SV650 er langt de klogeste steder for en begynder at starte.

• #38   3. jul 2012 Jeg køber kontant smiley Skal ikke ud og låne penge min min alder smiley

Kommentér på:
19 år - Køb af første cykel - GSXR 400 / GS500E

Annonce