481 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

19 år.. 19 år..

Nu har jeg fået mit motorcykel kørerkort, og har tænkt mig at købe en ny motor cykel, i har sikkert fået dette spørgsmål en masse gange håber i kan bærge over med mig da jeg lige har lavet profilen, men mit spørgsmål er således, ville det være okay at købe en Kawazaki er-500 som første cykel, her tænker jeg som ny, eller er der andre alterner tiver..

Mvh Jakob Nielsen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  19 år..
  • #1   19. maj 2006 Hej jakob...

tillykke med kortet..

en er5 er en fin begynder cykel, men bliver nok hurtig kedelig at køre på..

hvad med en er6f eller n istedet, den koster selvfølgelig lidt mere, men tilgengæld kan du køre på den i mange år og udvikle dig..

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7814

se den på denne profil..
    held og lykke med det..
    mic

• #2   19. maj 2006 Michael M:

Mange tak skal du have, men må jeg kører på den da jeg er "lille motorcykelkører" kan se den har mere end de 34 kw.. men skal den så drosles ?

desuden hvad koster de ca som ny pris..

• #3   19. maj 2006 Nå ja...
    det havde jeg lige glemt..
    Du må jo max køre med 34 heste
    men selvfølgelig kan den drosles..

en ER6N koster ca 94.995 kr og en ER6F koster ca 109.995 kr
    Den til 109.995 har fuld kåbe..
    prøv at søg under søg mc og skriv kawasaki er6f, så kan du også se den..

det er måske lidt mange penge.. men som sagt er det en cykel du kan udvikle dig på...

min kæreste er også helt ny bagt mc´er... har faktisk ikke fået kortet endnu.. men snart..
    det er hendes cykel jeg havde linket til..
    men hun er jo 30, så hun må godt køre på den..

mic

• #4   19. maj 2006 Nu går grænsen altså ved 34 HK, men ja den skal drosles. Jeg er selv igang med at tage kortet på en u-droslet ER-5, og det stod da klart for mig, fra første færd, at den skulle det ikke være. Skulle du finde på at købe en alligevel, så køb den brugt. Der er mange fine, der ikke har kørt så langt, og 65-70 k for en ny, er den altså ikke værd. Men det er jo op til dig.

• #5   19. maj 2006 Ah, michael, du var hurtigst.

• #6   20. maj 2006 En ER5 er en ganske fin MC. Selv en erfaren kører kan have det sjovt på sådan en. Er du til en smule mere sport, så hop på en GPZ500s istedet for.

/
    Jesper

• #7   20. maj 2006 honda 350 eller noget tilsvarene.. de nemme og holde og koster ikke det helt vilde..

billig og nem og kører på, ps - personligt syntes jeg det er dumt og starte på noget stort og dyrt! hvad nu hvis det slet ikke er dig og kører mc? så har du en mc stående til 100k eller 60k for den sags skyld som du betaler af på hver mdr. uden den bliver kørt på

bare mit råd, det lige så godt som alle de andres..

/kevin

• #8   21. maj 2006 Jakob - hvor mange penge er du villig til at bruge?
    Du skal huske at tænke på alt det der kommer ved siden af.
    Udstyr: MC kluns, lås/(alarm), gejl, m.m.
    Ting til vedligeholdelse
    Forsikring
    droslingskit
    syn / omregistrering
    vægtafgift
    BENZIN

Det er ikke for at skræmme dig, men blot for informere dig, sådan at du ikke ligepludselig står med en fin Kawasaki ER-6 (som sagtens kan drosles - gøres via indsprøjtningen såvidt jeg kan huske) til 95000kr og så yderligere skal betale 20.000kr til "ekstra" udgifterne smiley

Jeg vil råde dig til at lave et budget for hvor meget du vil give i alt for mc, og så gå udfra det og se hvilken mc du har råd til.

Jeg havde på et tidspunkt også overvejet en ER-5, men jeg kom frem til at den hurtigt ville blive for kedelig for mig, så det endte med en SV650 (som også er noget dyrer, men så bliver det bare til lidt færre byture smiley )

Håber dette indlæg hjælper dig lidt...

Kommentér på:
19 år..

Annonce