1.444 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Simon K
Simon K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

19 år og forsikring.. 19 år og forsikring..

Hey...

Er der nogen herinde som har erfaring med en billig motorcykel forsikring, når man er 19 år. Jeg tænker her på ansvar + kasko forsikring.

Jeg har ringet rundt til nogle forskellige firmaer for at få et tilbud. Modellen jeg har oplyst er en kawasaki zxr 400. Det billigst jeg har fundet er omkring 20.000 kr. hvilket jeg ikke gider at betale.

Er der nogle motorcykler der er specielt billige at forsikre som 19 årige?
Jeg har læst at når man køber en kawasaki ninja 250 R af ny, kan man få forsikring for 2800kr..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  19 år og forsikring..
  • #1   26. mar 2009 Prøv topdanmark, og meld dig ind i MC touring... Det giver ca. 25% rabat.

Ellers har Suzuki og BMW vidst nok en forsikringsaftale med IF...

• #2   26. mar 2009 Du skal regne med mange penge i den alder. Da jeg kaskoforsikrede min fireblade som 20 årig skulle jeg af med 27000

• #3   26. mar 2009 Der er desværre ikke noget at gøre, hvis du vil have kasko på. Men TopDK ere kendt for at være blandt de billige for unge mc'ister der vil have kasko. Gør som Jens Heshe K siger: Meld dig ind i MC Touring. Du får dog ikke 25% rabat, men "kun" 20%

• #4   26. mar 2009 Jens> Man får desværre ikke rabat hos Top Danmark med MC Touring når man kun er 19. Jeg kan ikke huske hvor gammel man skal være, men det er ikke lykkedes mig at få rabat endnu smiley

• #5   26. mar 2009 etu forsikring

• #6   26. mar 2009 Veteran og Klassiske er bilige at forsikre.....

Har min i eget navn.......og giver ca.1000kr helårigt, MED kasko....

DET billigt ;-D

• #7   26. mar 2009 Kawasaki forsikring på f.eks Z750 kan fåes fra 4500,- kasko

• Simon K
    Simon K Tilmeldt:
    mar 2009

#8   26. mar 2009 tak for de mange svar.. Anders C: hvor er det du kan få en z 750 til 4500? er det hvis man køber den fra ny..?

• #9   26. mar 2009 Kristian *Nu med blade* N
    det kan da ikke passe jeg får min rabat derinde og det har jeg gjort hele tiden

• #10   26. mar 2009 OBS... Fint hvis du vælger en suzuki smiley Men deres forsikring gælger ikke når du er 19 år.. mener man skal være 25 eller 30 kan ikke huske det.

Men min er hos top danmark og det kan jeg anbefale. jeg har min 2008 gsx-r 750 meget billigt hos dem.

Mvh. Morten

• #12   26. mar 2009 Rasmus (mors) Sandal > Okay, kunne jo også bare være at de ikke ville have mig som kunde. Fik af vide at jeg skulle være minimum 26 (eller var det 27) for at få kasko med Turing rabat, og så ville det koste mig 47.000,- pr. år, hvilket er ret vildt for en ninja der havde en værdi at ca. 80.000,- på det tidspukt.

Jeg forstår slet ikke forsikring. Jeg bor i lavrisikozone, er elitebilist (i bil), har aldrig haft en skade, og har aldrig fået en fartbøde. Men alligevel skal det p.t koste mig over 30.000,- at få kasko på min Ninja ved dirverse selvskaber. Og jeg tør slet ikke tænke på min Fireblade. Så bliver man sgu lidt harm når man har på MCG læser om 21 årige som har fået fuld kasko på deres R6/R1/ZX6R/ZX10 for 8.000,- om året.

Well.... Det kan jo være mit navn der er noget i vejen med. Alle ved jo at så snart en Kristian får kasko på sin motorcykel køre han sig selv halvt ihjel, eller noget...

• #13   26. mar 2009 Kristian *Nu med blade* N

Så må det være dig den er gal med. For jeg er 24 og bor midt i Roskilde by og har igennem Top Danmark og har rabat igennem Mc Turing og den lander på under 12.000 for mig. For en Gsx-r 750 2008.. Det er ret billigt

• Simon K
    Simon K Tilmeldt:
    mar 2009

#14   26. mar 2009 Jeg har lige snakket med top danmark.. de skulle ha 34k mener jeg det var. Det var en kawasaki zxr 400 fra 2001

• #15   26. mar 2009 Mht IF aftalen på suzuki havde jeg lavet en aftale efter sommeren 2008 hvor de gerne ville have mig ind med min gsx-r 750

Da dagen så kom hvor cyklen stod derhjemme trak de i land. Alder var fint nok (33 dengang), men jeg skulle have haft MC i mindst 2 år før de ville lukke mig ind... ævs

Tryg var derimod ligeglade og fik på første år den til 7.800 kr MEN min bilforsikring, inbo osv kunne de så til gengæld gøre MEGET billigere end noget anden. Så alt-i-alt har jeg sparet kroner. Skulle gerne blive en del billigere for mig her i 2009

• #16   26. mar 2009 Kan ikke se hvorfor du vil have kasko på sådan en billig cykel? Jeg har aldrig haft kasko på mine cykler det er simpelthen for dyrt når man er ung. Hvis jeg kørte galt kunne jeg bare købe en mc uden afgift og så bygge min cykel op igen. Alle mine venner gør det samme.
    Hvis du er bange for at få den stjålet så monter en gps tracker koster 1500kr.

• #17   26. mar 2009 Jeg giver selv 1600kr for ansvar om året på min mc og der kan jeg køre hele året! Jeg aflevere så pladerne om vinteren og får resten af pengene retur smiley Betaler cirka 800kr om året i forsikring. Kasko forsikring ville koste over 20kg hvis de overhovedet gider have mig. De fleste steder skal man være 25

• #18   26. mar 2009 gs500 er omkring 5200 med kasko som 18år

• #19   26. mar 2009 Du kan få 20% rabat hos topDanmark gennem MCTC, hvis du har minimum 2 års skadefri kørsel, eller har haft kørekort i 5 år!

• #20   26. mar 2009 Hvorfor ikke starte med en brugt cykel til en billig penge? Du kan finde mange gode og ikke bovlammet cykler til en ca. 30.000, det behøver du ikke kaskoforsikre, og du skal sandt for dyden, være selvforskyldt i store skader før en kaskoforsikring kan svare sig, husk på der også er en selvrisiko. ( Tyveri kan man selvfølgelig ikke gøre noget ved, andet en at låse cyklen fast ) . Så start med en brugt cykel uden kasko, der er mange penge at spare smiley

Kommentér på:
19 år og forsikring..

Annonce